نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. آبان 1393 - 22:42
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد
کنگره‌ها، فرصتی مغتنم برای شناخت بهتر امامزادگان است
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آغازنخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (س)در گچساران ،گفت: برگزاری کنگره‌ها با رویکرد ترویجی و هنری، فرصتی مغتنم برای شناخت هرچه بیشتر امامزادگان و ظرفیت آستان های مقدس ایشان است.

حجت‌الاسلام احمد شرف‌خانی صبح امروز در حاشیه کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به نخستین کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها در گچساران,اظهار کرد: برگزاری این کنگره‌ها با هدف ارتقای سطح معارف در جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه حدود سه سال است که برگزاری چنین مراسم‌هایی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است ،افزود: این کنگره‌ها به دلیل تخصصی و پژوهشی بودن در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهداف برگزاری این همایش‌ها و کنگره‌های ملی و بین‌المللی یادآور شد: برگزاری این همایش‌ها در راستای ارتقای سطح معارف و معرفت جامعه در مسائل دینی و مذهبی بوده و پاسخگویی به شبهات از دیگر اهداف عالیه این همایش‌ها است.

 

وی تصریح کرد: در همین راستا در سال جدید کنگره‌های بین‌المللی و ملی بزرگداشت حضرت محمد هلال بن‌علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل و حضرت بی‌بی‌حکیمه خاتون در گچساران در دستور کار قرار گرفت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: این کنگره‌ها با رویکرد ترویجی و هنری، فرصتی مغتنم برای شناخت هرچه بیشتر امامزادگان و ظرفیت آستان های مقدس ایشان است.

 

شرف‌خانی معتقد است برگزاری کنگره‌ها در راستای شناخت هرچه بهتر امامزادگان و برکتی گشوده برای مسئولان و مردم بوده تا حداکثر بهره را از فرصت ایجاد شده ببرند.

 

وی یادآور شد: آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان و یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و شش کیلومتری کاشان واقع و کنگره بین‌المللی این کنگره نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دستور کار است.

 

گفتنی است کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) امروز در سالن اجتماعات آزادی شرکت نفت گچساران با سخنرانی مسئولان کشوری و استانی، عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی و با ارائه مقالات برگزیده در این کنگره و فردا هشتم آبان در حرم بی‌بی حکیمه‌(س) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مدعوین کشوری و لشکری در جوار حرم امامزاده بی‌بی حکیمه‌(س) با شکوه خاصی در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها