نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. مهر 1393 - 17:44
فرماندارگچساران گفت:با گذر زمان، غدیر بسیار فراتر از آنچه به نظر دیگران می‌آمد پیش رفت تا جائیکه از آن سوی مرزهای اسلام نیز عاشقانی را به خود جذب کرد و کشتی نجاتی جهت نشان دادن صراط مستقیم در دریای متلاطم فتنه‎ها در بین جویندگان این راه شد.

عبدالرحیم رحیمی صبح امروز در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ولایت و امامت به‌ویژه عید غدیرخم، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین وقایع پرفراز و نشیب تاریخ اسلام که در بین عموم مسلمانان از جمله شیعیان جهان، واقعه‌ای مسلم و پذیرفته شده تلقی می‌شود، واقعه مهم غدیرخم است.

 

وی افزود:عید غدیر، عید ولایت، رهبری، انسانیت، اکمال دین واتمام نعمت الهی بوده واز اعیاد بزرگ اسلامی به شمار می رود.

 

فرماندارگچساران تصریح کرد: با گذر زمان، غدیر بسیار فراتر از آنچه به نظر دیگران می‌آمد پیش رفت تا جائیکه از آن سوی مرزهای اسلام نیز عاشقانی را به خود جذب کرد و کشتی نجاتی جهت نشان دادن صراط مستقیم در دریای متلاطم فتنهها در بین جویندگان این راه شد.

 

رحیمی در ادامه با بیان اینکه غدیر کاشت بذر ولایت در جانها و نورافشانی خورشید به تمامی انسانهاست،اظهارکرد: در عرصه غدیر حقیقت ولایت در متن دین تعبیه گردیده وآن را تبدیل به دین کاملی نمودکه تبیین وتفسیر، تحلیل وتأویل آن را صاحبان مقام ولایت بر عهده گرفتند واساساً دین بدون چنین والیانی ابتر باقی می ماند.

 

وی خاطرنشان شد:مسئله مهم دیگری که امروزه بایدآن را مدنظر قرار داد این است که ایادی استکبار به جهت ترس از قدرت اسلام نهایت تلاش خود را برای ایجاد تفرقه دربین مسلمین بکار می برند ،پس وظیفه همه مسلمانان جهان است با هوشیاری کامل این توطئه خطرناک را خنثی نمایند.

 

فرماندار گچساران با بیان اینکه حادثه غدیر نشان داد که بزرگ ترین و مهم ترین سند بر فضیلت و برتری حضرت علی(ع) بر تمام صحابه و یاران پیامبر اسلام(ص) در آن زمان بوده است، افزود: مهمترین پیام این حادثه بزرگ این بود که اگر کسی این قابلیت و لیاقت را می داشت، او انتخاب می شد پس غدیر گویای فضیلت و برتری در تمام ابعاد وجود مقدس حضرت علی(ع) است.

 

این مسئول تصریح کرد:عید غدیرخم درس های بزرگی به مسلمانان آزاده جهان داده است که ولایتمداری و امام شناسی از مهمترین این درسهاست.

 

رحیمی یادآورشد:شخصت و هویت شیعه وابسته به غدیر است و نتیجه 23 سال تبلیغ و دعوت مردم به دین اسلام در عید غدیرخم به امام علی(ع) واگذار شد.

 

وی با بیان اینکه تمسک به ولایت و امامت رمز بقای نظام اسلامی است ، تصریح کرد: غدیر سرچشمه جوشان ولایت و پیام آن استمرار حکومت الهی و استقرار پیام نبوت است.

 

فرماندارگچساران تصریح کرد:ولایت فقیه ما نشات گرفته از عید غدیراست وبر ماست که اولا قلب خود را به انوار غدیر منور گردانیم و ثانیاً تمام توان خود را به کار گیریم تا بتوانیم پیام غدیر را به گوش جهانیان برسانیم.

 

وی در ادامه غدیر را جلوگاه عظمت و منزلت امیرالمومنین حضرت علی (ع) برشمرد و گفـت: در دین مبین اسلام واقعه غدیرخم از اهمیت و جایگاه بسیار والایی برخوردار است و درحقیقت هویت شیعه به واسطه غدیر است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها