نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. شهريور 1393 - 20:39
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران گفت: تشکیل ستاد راهبردی بیمه روستائیان و عشایر مانعی جهت مهاجرت روستائیان به شهر و حمایت از افراد کم‎درآمد است.

مرتضی سجادپور امروز در گفت‌و‌گو با  پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با اشاره به جلسه ستاد راهبردی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر، اظهار کرد: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور طی نامه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور با تاکید بر توسعه و حمایت همه‌جانبه از جامعه روستایی، خواستار فعال شدن ستاد راهبردی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر شده است.

وی با بیان اینکه به‌طور رسمی 10 دستگاه اجرایی عضو اصلی ستاد هستند، افزود: فرماندار رئیس ستاد و سایر اعضاء نیز جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، امور عشایر، تعاون روستایی، شورای اسلامی بخش، صدا و سیما و بخشداری مرکزی هستند.

وی ادامه داد: هدف تشکیل این ستاد نهادینه کردن بیمه روستائی و عشایر، اشاعه خدمات بیمه‌ای و مزایای آن همانند بازنشستگی، از کار افتادگی و...در مناطق روستائی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران بابیان اینکه بهترین راه جذب افراد به صندوقهای بیمه، اطلاعرسانی خوب است، تصریح کرد: باید از طریق ابزارهای مختلف در جهت تشویق و ترغیب جامعه روستایی به سمت بیمههای اجتماعی کمک بگیریم که در این راستا نقش بعضی از دستگاهها به واسطه ارتباط با جامعه روستایی بیشتر و مفیدتر است.

سجادپور با اشاره به دستگاههای مرتبط با امور روستاها، بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شرط خدمات تسهیلات وام مسکن، فرمانداری با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری مصوبات، بخشدار مرکزی با پیگیری و حضور در مراکز دهستانها جهت تشویق و ترغیب مردم و تشکیل کلاسهای توجیهی در روستاها و نهایتا صدور مجوز ساخت و ساز در روستاها منوط به پوشش بیمهای نقش فعالی خواهند داشت.

وی، نقش جهادکشاورزی در روستاها را تاثیرگذار خواند و گفت: اطلاع‌رسانی از طریق مراکز خدمات جهادکشاورزی به کشاورزان، روستاها و عشایر منطقه با نصب بنر و پرده‌های تبلیغاتی در محل جهاد، اطلاع‌رسانی و ابلاغ تبصره هفت ماده دو قانون افزایش بهره‌وری و فعال‌سازی واحد ترویج جهادکشاورزی جهت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیمه روستائی نیز مثمر ثمر خواهد بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: اداره امور عشایر با سرکشی و حضور مستمر در محل استقرار ایلات عشایر و اعلام ارائه خدمات توسط نهادها به عشایر منوط به پوشش بیمه‌ای نقش فعالی در راستای ترویج بیمه اجتماعی دارد.

سجادپور با اشاره به تبلیغات و اجرای طرح چهره به چهره توسط فرمانداری جهت حضور افراد در صندوق بیمه اجتماعی، ایجاد این بیمه در بین روستائیان و عشایر را مانعی جهت مهاجرت روستائیان به شهر دانست و تصریح کرد: بیمه روستائیان و عشایر نیز در حمایت از اقشار ضعیف و کمدرآمد موثر بوده به طوری که نقش نهادهایی چون کمیته امداد و بهزیستی را در آینده کم‌رنگ خواهد کرد.

وی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان باید از طریق خانههای بهداشت روستایی و همچنین نصب بنر و پردههای تبلیغاتی در ترویج فرهنگ بیمه، اطلاعرسانی کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران نیز با اشاره به نقش آموزش و پرورش در روستاها، اذعان کرد: آموزش و پرورش با اطلاعرسانی از طریق مراکز و مجتمعهای آموزشی روستائی و عشایری و برگزاری کلاسهای توجیهی در روند اجرا و پوشش بیمه اجتماعی در روستاها فعالیت کند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت