نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. شهريور 1393 - 9:50
این شبکه با پخش سریالهای دوبله شده از آمریکا، اروپا، آمریکای جنوبی و بعضا کره جنوبی سعی در ترویج فرهنگ ابتذال در کشورهای فارسی زبان خصوصا ایران را دارد.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از سایت حرف ناب، محور تمامی سریالها و برنامه های فارسی١ حول پنج محور می چرخد:

١ - ترویج روابط نامشروع جنسی بین دختران و پسران و زنان و مردان

٢- ترویج روابط و دوستی های خیابانی بین جوانان و نوجوانان دختر و پسر

٣- ترویج بی حجابی

۴- ترویج استفاده از مشروبات الکلی

5- تروریست و عقب مانده نشان دادن کشورهای اسلامی و خاورمیانه.
این سریالها از ساعت ١٧ تا ٢۴ شب زمانی که همه اعضای خانواده ایرانی گرد هم آمده اند پخش می شوند . سریال های شبکه در روز بعد در چندین نوبت در طول روز نیز تکراز می شوند.
محتوا و زمان پخش معنادار برنامه ها موید این نکته است که برنامه سازان این شبکه با اهداف خاصی به پخش سریالها برای جامعه ایرانی می پردازند.
خواه و ناخواه این واقعیت را باید پذیرفت برغم ممنوع بودن استفاده از ماهواره ، بسیاری از خانوادهای ایرانی حتی در دورترین روستاها نیز از ماهواره استفاده می کنند و میزان استفاده از این رسانه هم روز بروز رو به افزایش است .
در محافل خصوصی و خانوادگی و کوچه و بازار براحتی می توان متوجه بحث افراد در مورد سریالهای فارسی 1 شد.
توجه به این شبکه بیگانه آنقدر زیاد شده است که حتی برخی از شرکتها و موسسات تجاری ایرانی آگهی خود تبلیغاتی خود را به این شبکه سپرده اند.
شبکه فارسی 1 که توسط کمپانی استار متعلق به نیوزکورپریشن اداره می‌شود با پخش برنامه‌های خود به زبان فارسی، وارد نبرد با برنامه‌های فرهنگی ساخت ایران شده است. این شبکه بر خلاف سایر شبکه‌های مشابه، فیلم‌ها و سریال‌های روز تولید غرب را به صورت دوبله فارسی پخش می‌کند.
گفته می شود مقر شبکه جدیدالتاسیس در هنک‌کنگ قرار دارد و موسس آن نیز مجموعه رسانه‌ای استار متعلق به نیوزکورپوریشن است. شرکت موبی همکار شرکت استار در تولید برنامه‌های این شبکه است.
در سالهای گذشته قدرتهای جهانی به ضرورت هدایت افکار عمومی ایران و استحاله فرهنگ ایرانی-اسلامی پی برده‎اند و برای این منظور به تاسیس شبکه های فارسی زبان دست زده‏اند.
چندی پیش نیز شبکه ام.بی.سی پرشیا متعلق به خاندان سعودی اقدام به پخش بیست و چهارساعته فیلم‌های تولید هالیوود با زیرنویس فارسی برای مخاطبان ایرانی کرد.
اینبار رابرت مرداک ، صهیونیست استرالیایی که به امپراطور 76 ساله مشهور است برای ادامه اجرای این طرح در کشور جمهوری اسلامی دست به کار شده است و با تاسیس شبکه فارسی اقدام به پخش جدیدترین سریالهای صهیونیستی هالیوودی به زبان فارسی می کند که اغلب این فیلم ها با هدف ترویج روابط نامشروع جنسی، شیطان پرستی ، خشونت و دیگر موارد ابتذال ساخته شده اند.
شک نکنیم رابرت مرداک یهودی مالک فارسی 1 دلسوز ایران و ایرانیان نیست که بخواهد با سرمایه گذاری کلان برنامه های تفریحی و سرگرمی برای مردم ایران تهیه کند .
مرداک مطمئنا با حمایت برخی کشورهای مخالف ایران با سرمایه گذاری و صرف هزینه بسیار زیاد علاوه بر اهداف اقتصادی خود تغییر فرهنگ جامعه ایرانی را با سمت و سوی مورد نظر خود نشانه رفته است.
روند نفوذ فارسی 1 در میان محاطبان ایرانی آنچنان زیاد شده است که چنانچه مسوولان متولی برای چاره اندایشی و اقدام سریع وارد گود نشوند کیان جامعه اصیل و اسلامی ایرانی در معرض خطر جدی سقوط فرهنگی قرار خواهد گرفت.
رابرت مرداک کیست؟
رابرت مرداک (یا مرداخ یا مردوخ) یک سرمایه دار امریکایی استرالیایی تبار است. اما او با همه سرمایه دارهای امریکایی فرق دارد. او صاحب یک غول است؛ غولی که البته از توی چراغ جادو نیامده است.
در حال حاضر عمده ترین دارایی رسانه ای مرداک، شرکت عظیم نیوز کورپریشن است که 9 رسانه مختلف آن در شش زمینه مختلف اطلاع رسانی می کنند. در عظمت و کستردگی این شرکت، همین بس که در آخرین آمار منتشر شده از سوی مسوولان آن نیوز کورپریشن تنها در سال 1996 بیش از 10 ملیارد دلار سود داده است.
در حال حاضر، این شرکت صاحب بیش از 130 روزنامه در سطح جهان است که محتوای خیلی از آنها با تمرکز بر 3 موضوع سکس!، حوادث و ورزش به سمت ادبیات عامه پسندی که معمولا منتقدان رسانه ای آن را ادبیات مبتذل می نامند، سوق داده شده است.
به هرحال همین موضوعات و ادبیات مبتذل حسابی در میان جوانان آن طرف آبها طرفدار یافته است.
مرداک قبل از اینکه به بازار اروپا و امریکا وارد شود، نیوز کورپریشن را در دهه 60 میلادی در استرالیا تاسیس کرد و نخستین گامهای پیشرفت و توسعه را در سال 1969 میلادی با خریدن نشریات News of the world و sun و روزنامه نیویورک پست در میانه دهه 70 میلادی در پیش گرفت.
اما روزنامه ها و رسانه های مکتوب نتوانستند عطش روبرت مرداک را فرو بنشانند، او به قصد راه یافتن به جعبه کوچک جادویی، ماهواره تلویزیونی و شبکه کابلیSKYTV را در دهه 80 راه اندازی کرد که با وجود بداقبالی و شکستهای اولیه، بالاخره از آب و گل در آمد. او هم چنین مالک 64 درصد از سهام شبکه تلویزیونی star است که مرکز آن در هنگ کنگ قرار دارد. استراتژی روشن و واضح این شبکه تسخیر آسمانها به کمک مخابرات ماهواره ای در گستره ای به پهنای ژاپن تا ترکیه است که تاکنون توانسته بخش عمده ای از بازارهای بزرگ چین و ژاپن را در دست بگیرد.
در حال حاضر، پنج کانال تلویزیونی عمده جهان و از جمله BBCworld از همین شبکه ماهواره ای برای خاور میانه و آسیای شرقی پخش می شوند.
در سال 1985 مرداک با خریداری نیمی از سهام کمپانی سینمایی فاکس قرن بیستم، حق پخش بیش از سه هزار فیلم سینمایی را صاحب شد ولی گویا مالکیت تلویزیون های عمده، بیشتر به مذاق او خوش آمده بود که دو سال بعد در 1987 موسسه تلویزیونی فاکس Fox را تاسیس کرد که تاکنون به چهارمین شبکه تلویزیونی برتر در ایالات متحده، بعد از ABC و CBS و MSNBC و یکی از شبکه های خبری تلویزیونی پربیننده در جهان تبدیل شده است.
به این ترتیب، حالا دیگر مرداک صاحب بیش از 30 ایستگاه تلویزیونی در آمریکاست و حدود نیمی از تلویزیونهای خانگی را در امریکا تغذیه می کند. در زمینه انتشارات مکتوب نیز او مالک 40 مجله پرفروش ایلات متحده است و از سال 1987، عمده ترین موسسه انتشاراتی امریکا (هارپراندراو) که اکنون به (هارپرکالینز) (Harpercallins) تغییر نام داده است، به دارایی های مرداک افزوده شده اند.
ریشه های یهودی مرداک
به گفته ریچارد اچ.کیورتیس ، سردبیر نشریه واشنگتن ریپورت درباره مسایل خاورمیانه ، «مرداک به دلایل تجاری ، تبعه امریکا شد.» کیت روپرت در 11مارس 1931در ملبورن استرالیا به دنیا آمد.
کیورتیس نوشت: «پدر روپرت ، سر کیت مرداک ، ناشر روزنامه و مادرش یک یهودی ارتدکس بود اما مرداک هیچ وقت چنین مطالبی را در داستان زندگی خود ابراز نکرد.»
پدر مرداک با الیزابت جوی گرین ، دختر روپرت گرین ، در سال 1928 ازدواج کرد که حاصل آن یک پسر، کیت روپرت و 3دختر بود. کیت روپرت بعدها تصمیم می گیرد که از نام اول پدربزرگ مادری اش که یهودی بود، استفاده کند.
در سال 1984 مجله کندور نوشت: «سر کیت مرداک ، پدر روپرت از طریق ازدواج با میمنت خود با دختر یک خانواده یهودی ثروتمند، نئی الیزابت جوی گرین ، شهرت و اعتبار زیادی را در جامعه استرالیایی کسب کرد.
در پی این ازدواج ، کیت مرداک از طریق خویشاوندان همسرش ، در کار خود از گزارشگری به مدیریت روزنامه ای انگلیسی ، ارتقاء مقام پیدا کرد.
از آن زمان به بعد او به قدر کافی پول در اختیار داشت که با آن اقتدار و سلطنت یک شوالیه را برای خود در حیطه زیر نفوذ انگلستان بخرد: دو روزنامه در آدلید در جنوب استرالیا و یک ایستگاه رادیویی در یک شهر معدنی دورافتاده.
اگرچه ممکن است مرداک تلاش کرده باشد که ریشه های یهودی خود را پنهان کند اما درباره حمایت صریح خود از صهیونیست های افراطی جناح راست مانند بنجامین نتانیاهو و آریل شارون چیزی را پنهان نکرده است.

 

انتهای پیام / م

نظرات کاربران

تازه های سایت