نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مرداد 1393 - 3:22
- رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دولت نهم و دهم در بخش مسکن مهر، بلای جان مردم شده و نارضایی آنان را در پی داشته است.

به گزارش آفتاب جنوب،

 ایرنا، عبدالرضا عزیزی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علی رغم هزینه های بالای مسکن مهر، راندمان آن بسیار پایین است و طرحی که دولت در ابتدا وعده 60 میلیون ریالی به مردم داده بود بتدریج این رقم به 230 میلیون ریال افزایش یافت.

وی با اشاره به مشکل مسکن جوانان گفت: مسکن مهر ساخته شده عمدتا از امکانات زیرساختی لازم از جمله مدرسه، مسجد، راه، درمانگاه و ... بی بهره است.

عزیزی با اشاره به اجاره بالای مسکن، اعطای ودیعه مسکن به جوانان را ضروری خواند و گفت: اخیرا 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شد که 252 نماینده مجلس با هزینه کرد آن برای ازدواج جوانان موافقت کردند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از ˈاشتغال، مسکن و هزینه ازدواج به عنوان سه مشکل اساسی جوانان یاد کرد و افزود: برای اشتغال جوانان باید از تولید حمایت شود تا درآمد ناخالص ملی بالا رفته و از این طریق ایجاد اشتغال شده و اقتصاد رونق بگیرد.

نماینده شیروان در مجلس در ادامه با اشاره به مشکل این شهرستان در خصوص بافت فرسوده شهری نیز گفت: شیروان به عنوان پنجمین شهر پایلوت کشور برای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده برگزیده شده است.

عزیزی گفت: همچنین با پیگیری صورت گرفته 30 میلیارد ریال اعتبار از محل ماده 180 برای آسفالت مسیر ارتباطی زیارت - قوشخانه تخصیص یافته و پل زیرگذر شرق شیروان نیز که سالها قربانیان زیادی گرفته بود در هفته دولت افتتاح می شود.

عزیزی بودجه پیشنهادی شهرداری شیروان برای سال 93 را 175 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این رقم 130 میلیارد ریال برای هزینه های جاری و 45 میلیارد ریال برای بخش عمرانی منظور شده که این رقم بسیار پایین است.

نماینده شیروان افزود: باید شرایطی فراهم شود تا اعتبارات عمرانی افزایش یابد و شهرداری قصد دارد 250 کارگر خود را اخراج کند که با این کار مخالف هستم و در مقابل شهرداری ایستادگی خواهم کرد و از شورای شهر می خواهم که حتی یک نفر هم اخراج نشود.

شیروان با 157 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است. ک/2

 

 

 

انتهای پیام /* 

نظرات کاربران

تازه های سایت