نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مرداد 1393 - 2:42
یک فعال محیط‌زیست گفت: افزایش تخریب جنگل‌ها توسط گردشگران ناآگاه صورت می‌گیرد.

به گزارش آفتاب جنوب،

حسین عبیری گلپایگانی، فعال محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری تسنیم در خصوص حفاظت از جنگل‌های کشور اظهار داشت: امروزه تخریب جنگل بسیار افزایش یافته است در این میان شاهدیم که برخی کشاورزان درختان جنگل را آتش زده تا آنجا را زمینی برای باغ‌های میوه خود کنند.

**افزایش تخریب جنگل‌ها توسط گردشگران ناآگاه

وی با بیان اینکه افزایش تخریب جنگل‌ها توسط گردشگران ناآگاه صورت می‌گیرد، ادامه داد: برخی از گردشگران از فضای سبز جنگل استفاده می‌کنند و در آنجا آتش روشن می‌کنند و آن را خاموش نمی‌کنند که این امر با وجود وزش باد، باعث آتش سوزی درختان جنگل می‌شوند.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه هر روز شاهد آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان هستیم که این نگران‌کننده است، عنوان کرد: پیگیری سازمان جنگل‌ها و محیط‌زیست در زمینه حفاظت بیشتر از جنگل‌ها باید صورت گیرد چراکه در این زمینه باید نیرو‌های بسیاری را به کار گیرند.

** استفاده از مشارکت مردمی در حفاظت از جنگل‌ها

عبیری گلپایگانی با بیان اینکه استفاده از مشارکت مردمی در حفاظت از جنگل‌ها امری ضروری است، افزود: در جامعه ما از فعالان محیط زیست استفاده نمی‌شود که این خود جای بسی تامل دارد چراکه با استفاده از فعالان محیط زیست می توان در حفاظت از جنگل‌ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها می‌توان از کوهنوردان در زمینه خاموش‌کردن استفاده کرد، اظهار داشت: تخریب جنگل نه تنها شامل آتش‌سوزی و قاچاق چوب نمی‌شود بلکه ریختن زباله نیز از مواردی است که باید در خصوص آن اقدامات لازم صورت گیرد.

**در صورت مشاهده تخلف به سازمان محیط‌زیست اطلاع داده شود

این فعال محیط زیست با بیان اینکه مردم باید در صورت تخلف با سازمان محیط‌زیست تماس حاصل کنند، گفت: امیدواریم مجازات بیشتری برای قاچاقچیان چوب در نظر گرفته شود و در زمینه حفاظت محیط‌ زیست اقدامات بیشتری صورت گیرد تا شاهد بهبود وضیت محیط‌ زیست به خصوص جنگل‌ها باشیم.

عبیری گلپایگانی گفت: جنگل‌ها جزء سرمایه‌های ملی ما هستند که باید از آن‌ها محافظت کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت