نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مرداد 1393 - 2:28
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید عدد مبنای درآمدی برای حذف بخشی از یارانه‌بگیران را اعلام کند،گفت: بدون شک افراد زیادی مشمول دریافت یارانه نیستند و مشخص نیست که چرا دولت در حذف این افراد تاخیر می‌کند.

به گزارش آفتاب جنوب،

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در بحث هدفمندی یارانه‌ها در سال 93 با دولت توافق شد که اشکالات مرحله نخست این طرح را برطرف کند، اظهار کرد: در مذاکرات دولت و مجلس توافق بر این بود که دولت قبل، از اجرای قانون عدول کرده است.

وی با بیان اینکه نبود تعادل میان منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها یکی از این عدول قانونی دولت احمدی‌نژاد بود، افزود: بر این اساس منابع ناشی از هدفمندی یارانه‌ها با مصارف ناشی از آن برابری نمی‌کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با دولت جدید توافقاتی در ابتدای کار برای همخوان کردن منابع و مصارف طرح هدفمندی یارانه‌ها انجام شد، گفت: ما از دولت درخواست کردیم مجموع منابع و مصارف این طرح را شفاف سازی و اعلام کنند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه تا پیش از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها 42 هزار میلیارد تومان در سال به مردم یارانه پرداخت می‌شد، تصریح کرد: هرچند در حال حاضر تعدادی از مردم از دریافت یارانه انصراف داده‌اند، اما در بهترین حالت بین 1500 تا حداکثر 2000 میلیارد تومان از تعهدات دولت در پرداخت یارانه‌ها کسر شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای پرداخت حداقل 40 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم منابع داشته باشد، اظهار کرد: اگر دولت بخواهد مانند دولت قبل به پرداخت نقدی ادامه دهد، باید محل تامین این منابع را نیز مشخص کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها یک تعادل بین منابع و مصارف برقرار کند، گفت: مجلس از دولت انتظار دارد رقم‌های شفاف منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه پیش بینی مجلس بر این است که مجلس از محل افزایش قیمت‌های انرژی در ابتدای امسال حداکثر به 7 هزار میلیارد تومان دست می‌یابد، افزود: این منابع از محل افزایش قیمت بنزین سهمیه‌ای 400 تومانی به 700 تومان و بنزین 700 تومانی آزاد به هزار تومان و دیگر حامل‌های انرژی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از اشکالاتی که به دولت وارد است، پرداخت یارانه به همه متقاضیان دریافت یارانه است، تصریح کرد: بر اساس قانون دولت باید متناسب با درآمد افراد یارانه پرداخت کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات جنجالی دولت احمدی‌نژاد پرداخت یارانه‌های یکسان به همه افراد جامعه بود، خاطرنشان کرد: در آن هنگام مجلس به دولت ایراد می‌گرفت که چرا در پرداخت یارانه‌ها میزان درآمد افراد را لحاظ نمی‌کنید و اغنیا و فقرا را به یک چشم می‌بینید.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت احمدی‌نژاد نبود داده‌های اطلاعاتی از میزان درآمد و ثروت افراد را عامل پرداخت یکسان یارانه به همه افراد اعلام می‌کرد، افزود: در حال حاضر دولت اطلاعاتی از میزان حقوق، درآمد و اموال مردم دارد و می‌تواند این اطلاعات را در نحوه پرداخت یارانه‌ها لحاظ کند.

وی با بیان اینکه کنار گذاشتن افراد انصرافی از دریافت یارانه‌ها گام نخست دولت در حذف برخی از یارانه بگیران است، گفت: دولت باید به سرعت نسبت به تعیین عدد مبنا برای پرداخت یارانه به افراد جامعه اقدام کند تا از این طریق بتواند به فقرا کمک بیشتری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه آنهایی که متقاضی دریافت یارانه هستند، مستحق نیستند، بیان کرد: نباید افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند و ماهی 300 تا 400 هزار تومان مستمری می‌گیرند، سهم یکسانی از یارانه‌ها در کنار افراد دارای خانه و امکانات دریافت کنند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت حذف افراد متمکن را به تاخیر انداخته  است، گفت: یکی از انتقاداتی که به دولت وارد است، همین تاخیر در حذف اغنیا از دریافت یارانه‌ها است.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه مستحق دریافت یارانه نیستند، اظهار کرد: دولت باید عدد مبنای درآمدی را برای پرداخت یارانه تعیین و اعلام کند و افرادی که بالای این رقم هستند، مشمول دریافت یارانه نشوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دولت به همه متقاضیان یارانه پرداخت می‌کند نشان می‌دهد که همه مستحق دریافت یارانه هستند، خاطرنشان کرد: بدون شک افراد زیادی مشمول دریافت یارانه نیستند و مشخص نیست که چرا دولت در حذف این افراد تاخیر به وجود آورده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت