نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مرداد 1393 - 2:09
نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد گفت: کشاورزان خرما کار جنوب کرمان نگران وضعیت بازار خرما و دلال بازی ها هستند.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از مهر، فرج‎الله عارفی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر هزینه تمام شده تولید هر کیلو خرما 2 هزار تا 2 هزار و 500 تومان است در حالی که قیمت فروش برای آن باید 2 هزار و 500 تا 4 هزار و 500 تومان باشد.

وی بیان داشت: با توجه به تولید انواع محصول خرما برای کشاورزان حداقل قیمت 2 هزار و 500 تا 4 هزار و 500 تومان صرفه اقتصادی دارد در صورتی که هم‎اکنون دلالان خرمای کشاورزان را با حداقل قیمت 500 و حداکثر 800 تومان خریداری می‎کنند.

عارفی تصریح کرد: در سال 91 که هزینه تولید خرما حداقل 800 تا یک هزار تومان بود با همکاری کشاورزان و عدم فروش آن به دلالان توانستیم، قیمت آن را بین 2 تا 4 هزار تومان قرار دهیم.

نایب رئیس کمیته حمایت از کشاورزان مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس از کشاورزان تقاضا داریم تا مانند سال 91 نسبت به فروش محصول خود به دلالان خودداری کنند و آن را فقط با قیمت واقعی 2 هزار و 500 تا 4 هزار و 500 تومان به فروش برسانند.

عارفی با اشاره به اینکه برای خرید محصول خرمای منطقه کشورهای مختلف اعلام آمادگی کرده‎اند، عنوان کرد: از وزیر جهاد کشاورزی و استاندار کرمان تقاضا داریم تا هرچه سریع‎تر نسبت به تنظیم بازار محصول خرما اقدامات فوری را انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با گلایه‎مندی از ریاست جمهوری در این جریان گفت: اگر ایشان به پیشنهادهای ارائه شده در مجلس توجه می‎کردند، دچار این حوادث تلخ نمی‎شدیم.

عارفی خاطرنشان کرد: با این بی‎توجهی اکنون دومین شوک ناشی از افت قیمت محصولات کشاورزی در سال جاری به این قشر تلاشگر وارد شده است که امیدواریم هرچه سریع‎تر برای آن چاره‎اندیشی شود.

 

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت