نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مرداد 1393 - 2:07
مرجع تقليد شيعيان با بيان اينكه قرآن قبل از انقلاب مهجور بود گفت:‌ بزرگ ترين بركت انقلاب، حضور قرآن در تمام عرصه هاي اجتماعي است.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از

 مهر، آيت الله ناصر مكارم شيرازي، بعد از ظهر شنبه در همايش تجليل از اساتيد و مبلغان فعال در عرصه تفسير قرآن كريم اظهار كرد:‌ قرآن براي تمام وجوه زندگي افراد طرح و برنامه دارد.

وي تأكيد كرد: اجراي برنامه هاي ابتكاري مانند حلقه هاي تفسير سوره مبارك لقمان كه در ماه مبارك رمضان در خراسان رضوي برگزار شد؛ بسيار خوب و قابل ملاحظه است.

مرجع تقليد شيعيان با بيان اينكه اجراي برنامه هاي قرآني آثار و بركات زيادي را به همراه دارد بر توسعه و ادامه برنامه هاي قرآني در خراسان رضوي تأكيد كرد.

وي با اشاره به بيانات حضرت علي (ع) در نهج البلاغه گفت:‌‌ اگر انسان ها آيات قرآن را با معرفت تلاوت كرده و يا بشنوند از جهل و گمراهي آنان كاسته و به علم، آگاهي، تقوا و هدايت آنان افزوده مي شود زيرا ملتي كه قرآن دارد فقر فرهنگي و مادي را از خود دور مي كند.

آيت الله مكارم شيرازي افزود: حضرت علي (ع‌) در سخني جامع در نهج البلاغه قرآن را بهار دلها و چشمه علوم و معارف الهي عنوان كرده و مي فرمايد كه قرآن بهترين صيقل براي پاك كردن زنگارهاي قلوب انسان ها است.

وي با بيان اينكه: مباحث توحيدي، معاد و اخلاق به عالي ترين شكل خود در قرآن بيان شده است؛ ادامه داد‌: قرآن، تاريخ امت هاي ديگر را به شكل آموزنده بيان مي كند.

نگذاريد سرمايه قرآن مورد غفلت قرار گيرد

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به اينكه قرآن سرمايه بزرگي است كه خداوند در اختيار بشر قرار داده است؛ گفت: نگذاريد اين سرمايه مورد غفلت قرار گيرد.

وي با بيان اينكه قبل از انقلاب قرآن مهجور بود؛ افزود:‌ بزرگ ترين بركت  انقلاب اسلامي حضور قرآن در تمام عرصه هاي اجتماعي است.

آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به افزايش آمار تعداد حافظان قرآن در ايران ادامه داد:‌‌ حفظ قرآن مقدمه تدبر و عمل به قرآن است.

وي با بيان اينكه مبادا در مرحله حفظ و تلاوت قرآن بمانيد؛ خطاب به اساتيد و مبلغان در عرصه تفسير قرآن كريم گفت:‌ بايد قرآن را در جامعه به مرحله عمل در آوريد.

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در مورد حضور قرآن در تمام امور زندگي مردم جامعه افزود:‌ برخي از كشورهاي اسلامي سالانه تعداد زيادي قرآن منتشر كرده و داراي بيشترين قاريان قرآن هستند؛ ولي در عمل كارهاي آنان هماهنگي زيادي با آمريكا و اسرائيل دارد.

آيت الله مكارم شيرازي به اساتيد و مبلغان قرآن ياد آور شد: در محافل و مجالس قرآني مردم را به تدبر و عمل به قرآن تأكيد كنيد.

وي با بيان اينكه قرآن برنامه زندگي و كتابي براي تربيت بشر است؛ افزود:‌‌ رسول اكرم (ص) به وسيله قرآن ملت عقب افتاده، غرق در جاهليت، قساوت و خونخواهي را هدايت كرده و از آنان جامعه اي متمدن، پيشرو و آبرومند ساخت.

هراس استكبار از كشورهاي پيرو قرآن

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به اينكه استكبار جهاني از كشورهايي كه پيرو قرآن و اسلام ناب محمدي هستند در هراس است؛ گفت: اين امر به دليل معجزه و تأثير قرآن بر اعمال و رفتار جوامع اسلامي است.

وي با بيان اينكه قرآن نور و بركت است؛ افزود:‌ تلاش در جهت گسترش علوم قرآني باعث حل مشكلات جامعه،  پيشرفت زندگي ها، بالا رفتن ميزان رضايتمندي و سلامت روحي و رواني افراد در اجتماع مي شود.  

 

نظرات کاربران

تازه های سایت