نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. آذر 1399 - 13:04
در پی بارش های اخیر و طغیان رودخانه زهره خط انتقال آب شرب 320خانوار روستای باباکلان گچساران که در پایین دست پل زهره از عرض بستر رودخانه می گذرد، به صورت کامل تخریب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مهرناز بهزادی،دهیار باباکلان در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص مشکل شبکه انتقال آب این منطقه گفت:ضمن عذر خواهی از اهالی خوب روستای باباکلان بخاطر مشکلات پی درپی اخیر،اول اینکه شبکه خط لوله آب تقربیا ۱۵سال پیش تعویض شد و آن زمان بخاطر مشخص نبودن وضعیت جاده در حاشیه رودخانه زهره و نبودن پل فعلی ،راه حلی که بکار گرفته شد این بود لوله انتقال آب را از بتن و داخل رودخانه عبور دادند تا اینکه مدتی پیش به مرور این بتن تخریب شد و لوله آب هم شکست.

وی افزود:در این شرایط نیز به وسیله تانکرآب به مردم روستا آبرسانی صورت گرفت و چند روز مردم هم آب نداشتند تا بالاخره پیامکی به نماینده سابق گچساران در خصوص رفع این مشکل دادم که با همکاری متولیان امرخط لوله انتقال آب روستا مجددا وصل شد ،اگرچه چند بار تاکنون این مسئله بوجود آمده است که متاسفانه تدبیر و راه حل اساسی برای رفع این مشکل هم اندیشیده نشد و هربار فقط زحمت و سختی برای مردم روستا بود البته دلیل دیگر هم مشخص نبودن وضعیت جاده بود.

بهزادی درادامه یادآور شد:آخرین بار هم که این وضعیت شکستگی خط لوله آب روستای باباکلان پیش آمد در اردبیهشت ماه امسال بود،به هرحال شرکت نفت به کمک ‌ آمد و اقدامات خوبی هم انجام شد و مشکل را مرتفع کردند.

دهیار باباکلان تصریح کرد:متاسفانه روز گذشته نیز متوجه شدیم این مشکل مجدد بوجود آمده که اول وقت مسئولین رادر جریان گذاشتم  و یک جلسه فوری جناب فرماندار ،بخشدار ،آبفا و نفت تشکیل دادند و بنا شد که خط لوله قدیمی آب را برش بدهند و مسیر جدیدی از کنار جاده تعریف کنند که مردم روستا بیش از این در رنج و عذاب نباشند.

بهزادی در ادامه افزود:البته مشکل دیگری هم که وجود دارد اینکه شبکه داخلی آب آشامیدنی روستا به کلی فرسوده شده و هر روز چندین جا شکستگی داریم که بعضی شکستگی ها کنار منازلی قرار دارند که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، تنها جواب آبفای شهری هم این است ک سال ۹۹ یک ریال اعتبار عمرانی نداریم.

 وی در پایان گفت:تنهاخواهشم از مسئولین شهرستان و استان این است که برای رفع مشکلات مردم باباکلان که جز محرومترین نقاط استان هستند با وجود ذخایر عظیم نفت وگاز چاره نیز اندیشی کنند.

این در حالی که معاون بهره برداری و توسعه آب کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته در گفتگو با رسانه ها از تخریب خط انتقال آب روستای باباکلان گچساران در بستر رودخانه زهره خبر داده و گفته است در پی بارش های اخیر رودخانه زهره طغیانی شد و خط انتقال آب شرب روستای باباکلان که در پایین دست پل زهره از عرض بستر رودخانه می گذرد به صورت  کامل تخریب شد.

مسعود مرادیان توضیح داد که بر اثر این حادثه که خط انتقال6 اینچ  و خط رزرو 8 اینچ بصورت کامل تخریب شد و آب شرب 320 خانوار ساکن در روستای باباکلان قطع شد. 

وی تصریح کردکه تدابیر و تصمیمات لازم در راستای آبرسانی سیار به خانوارهای ساکن در روستای مورد نظر اتخاذ شده و تلاش می کنیم تا فروکش کردن طغیان رودخانه و بهسازی کامل خط انتقال مورد نظر، آبرسانی با تانکر انجام شود و ساکنین در منطقه مورد نظر هیچ مشکلی جهت آب آشامیدنی نداشته باشند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها