نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. مرداد 1399 - 9:57
خبرنگار گچسارانی:باور کنید که وضعیت معیشتی همسایه تا همسایه اصلا خوب نیست و در این شهرستان کودکان بی شماری با این اوضاع کم کاری و بیکاری پدرانشان،دچارسوء تغذیه هستند و نیز بسیاری از بیماران از سر نداری حتی دوره درمانشان را قطع کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،"نرگس احمدپور" ،خبرنگار و بانی خیریه مهربانی مهراندیش گچساران است که این روزها نوع فعالیت های خیرخواهانه اش چشمگیر و زبانزد محافل مختلف شده است.وی در گفت وگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اقداماتشان برای محرومیت زدایی در این شهرستان می گوید:این روزها وضعیت اقتصادی حاکم برجامعه بسیار تاسف بار است و وجود جوِ ملتهب اقتصادی،تورم ،شیوع ویروس کرونا و بیکاری قشری که زیرخط فقر زندگی می کنند و نیز خودِ پدیده شوم نیازمندی افراد ،چهره ای کریه تر از گذشته به نمایش گذاشته است.

وی می افزاید:متاسفانه این روزها دایره فقر اجتماعی حتی دامان طبقه متوسط اجتماع را چنگ زده است و این درحالی است که هیچکس هم دخلش باخرجش نمی خواند ؛ تفاوت نرخ مرغ، گوشت ،حبوبات، غلات ،صیفی جات و هرچه درسبد تغذیه یک خانوار قرار می گیرد که به نوعی از اسفندماه سال گذشته تاکنون نیز  این افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها بسیار مشهود است.

این خبرنگار گچسارانی در ادامه تصریح می کند:با توجه به این شرایط،معتقدم که باید مجددا زنجیره  انسانی جهت "کمک های مومنانه" در سراسر شهرستان گچساران، همانندماه های آغازین شیوع کروناویروس شکل بگیرد.

وی می افزاید:باور کنید که وضعیت معیشتی همسایه تا همسایه اصلا خوب نیست و در این شهرستان کودکان بی شماری با این اوضاع کم کاری و بیکاری پدرانشان،دچارسوء تغذیه هستندو نیز بسیاری از بیماران از سر نداری حتی دوره درمانشان را قطع کرده اند.

احمدپور در ادامه می گوید:از طرف خیریه با خانوارهای نیازمند زیادی در این شهر رفت و آمد و یا ارتباط دارم و گاهی آنقدر از رنجشان می گویند که  حتی در پاسخ به یک دلجویی ساده هم عاجز می مانم و این به هیچ وجه اتفاق خوبی نیست.

این بانوی خیر اظهارمی کند: بیش از 3 سال است با تشویق مستمر نزدیکان و اطرافیانم و درپی هدف ارتقاء زندگی اجتماعی محرومین و نیز اجابت فرمان مقام معظم رهبری برحمایت از اقشارضعیف و نیازمند،اقداماتی خیرخواهانه ای را در این خصوص انجام می دهیم.

وی می افزاید:اگرچه هفته های آغازین فروردین ماه امسال را به تهیه و تقسیم سبدکالا و موادخوراکی اختصاص دادیم و در اردیبهشت نیز موفق شدیم بیش از400خانوارنیازمند را حمایت کنیم.

احمدپور باز هم می گوید:درخردادماه و با همکاری دیگر خیرین مجموعه مهراندیش و با معرفی 6خانوارنیازمند روستایی، تصمیم به خرید اقلام مورد نیازشان کردیم و این مهم را در اولویت برنامه های خیرخواهانه مجموعه  قرار دادیم که پس از تهیه اقلام و ارسال آنها به دست خانوارها،طعم مهربانی را درکنار تمامی خیرین مهر اندیش تجربه کردیم.

این خبرنگار گچسارانی در ادامه تصریح می کند:هیچ چیز زیباتر از مهربانی با محرومین  و دستگیری از نیازمندان برای من و خانواده ام وجود نخواهدداشت، هرچند درهفته ای که گذشت با دریافت درخواست حمایت والدین یک کودک معلول از باشت برای تهیه تخت و ویلچر، اقلام ذکرشده نیز خریداری و به آنها تحویل داده شد که والدین این کودک 6ساله از برآورده شدن نیازی که بیش از دو سال درنوبت رسیدگی بودند، ابراز خرسندی کردند.

احمدپور تصریح می کند:همسرم(فریدون پوراحمد) نیز در کنار فعالیت های خیرخواهانه مجموعه مهربانی مهراندیش با جدیت همراه و کمک کارم است،ما بارعایت تمامی پروتکل های بهداشتی تا روزی که محدودیت های کرونایی اعمال نشده بود در ارسال اقلام نیازمندان به روستاها خود حضور داشتیم و اما در شرایط کنونی با فرستادن پیک اقلام را به دست نیازمندان می رسانیم.

وی تاکید می کند:در دو هفته پایانی تیرماه 99،خرید میوه های اعلای فصل،خریدصیفی جات تازه و مرغ کشتار روز،درلیست خیریه قرارداشت که این اقلام با ارزش ریالی 3 میلیون و200 هزارتومان خریداری و میوه ها در بسته بندی های 2کیلویی درمحله های کم برخوردار رادک، سادات و محله لبنان و نیز روستای آبریگون،روستای دیل و...توزیع شد.

احمدپور ادامه می دهد:بنابراین هم صیفی جات دربسته بندی های 4کیلویی درمحله های کم برخوردار شهرستان بین 63 خانوار توزیع و مرغ گرم نیز به 41 خانوار بیماردار تحویل داده شد.

این بانوی خیر با اشاره به دیگر اقدامات خیریه مهراندیش می گوید:اخیرا با توجه به درخواست یک مادر سرپرست خانوار که 2 دخترناشنوا وکم بینای زیریازده سال دارد،یک دستگاه کولرگازی به روستای ناصر آباد (امامزاده جعفر) ارسال کردیم و این خانواده تحت حمایت مجموعه مهراندیش گچساران قرار گرفت.

احمدپور اظهار می کند:با توجه به وضعیت بد معیشتی کودکان و وجود افراد شبگرد و با این اوضاع پرخطر بهداشتی حاکم برشهر،این موضوعات باید در دستور کار تمامی رسانه ها و دلسوزان اجتماعی واقع شود،بنده شخصا شاهد جمع آوری ضایعات توسط یک بانوی میانسال بودم که درپاسخ به سوالم جوابی جز فقر وسرپرستی سه کودک یتیم نداشت که  باید هریک ازما یک چوبخط بر خط قرمز فقر درشهرمان باشیم.

این خبرنگار گچسارانی در پایان تاکید می کند:اگر توان یاری مردم و افرادنیازمندشهرمان را دارید بهتراست مانندحرکات زیبای رزمایش کمک مومنانه دربهار امسال،بازهم به یاری محرومین بشتابیم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها