نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. ارديبهشت 1399 - 19:57
در پایان این جلسه "آرین غلامیان" به عنوان مدیر جدید بهداشت ودرمان گچساران معرفی و از خدمات سهراب صیدی،مدیرسابق بهداشت و درمان این شهرستان قدردانی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد مهدی بانشی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه تکریم و معارفه مدیران بهداشت و درمان گچساران گفت:در جریان بیماری کووید ۱۹ استان ما نشان داد که دارای قابلیت بسیار بالای است ، هرچند می بایست به روی داشته های مان سرمایه گذاری کنیم و هیچوقت نگوییم که یک استان عقب افتاده هستیم چرا که از بهترین ها در مبارزه با کرونا ویروس بودیم.

اولین استان درغربالگری

وی افزود:همیشه لطف خداوند شامل کسانی می شود که درحال تلاش هستند،اولین استان در بحث غربالگری بودیم که مرحله اول را با 98.2 به سرانجام رساندیم و نیز مرحله دوم را به محض اینکه شروعش اعلام شد استان ما تمام بود و از روز شنبه هم غربالگری مرحله سوم را آغاز خواهیم کرد.

بانشی تصریح کرد:در مقابله با شیوع بیماری هم‌ استان خوب کار کرد و اجازه نداد که بیماری خیلی درسطح استان شیوع پیدا کند و گچساران از شاخص میانگین استانی هم پایین تر است که دراین زمینه موفق بوده است.

نمونه گیری 4برابر میانگین کشور

وی تصریح کرد:در بحث فوت از کرونا ویروس تاکنون  ۹نفر فوتی داشتیم که ۸ نفر نیز بیماری زمینه ای داشته اند و نتیجه مراقب ، شناسایی و قرنطینه خوب است،اگرچه سیستم سلامت ما در همه رده ها خوب کار کرد و در بحث نمونه گیری تا 13 فروردین ۴برابر میانگین کشور انجام گرفته بود با وجود اینکه آزمایشگاه هم نداشتیم.

بانشی درادامه گفت:بنابراین یکی از استان هایی هستیم که خوب کار کردیم و خوب کنترل کردیم،یکی از شاخص های ما نیز جمعیت یکبار خدمت است که شاید جمعیت 90درصد در سال برای سیستم بهداشتی یک آمال و آرزو بودو اما شهرستان گچساران  امروز که چهل روز از سال گذشته 95درصد جمعیتش یکبار خدمت را از ما گرفته است که نشانگر این است که سیستم سلامت گچساران خوب کار می کند.

ظرفیت بالایی بنام تاجگردون

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد:یک ظرفیت بالایی گچساران بنام تاجگردون دارد که آنچنان نفوذو قدرتی دارند که هرگونه امکاناتی بخواهید برای تان فراهم می کند و به نظرم می رسد که شما فقط باید این خواسته ها را بخواهید.

سهراب صیدی،مدیرسابق بهداشت و درمان گچساران درادامه به بیتی از سعدی اشاره کرد و گفت:به قول شاعر  آنچه دیدی بر قرار خود نماند/واین چه بینی هم نماند بر قرار.

وی افزود:اگر خدمتی در شهرستان گچساران انجام گرفته جز در سایه حمایت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان شهرستان نبوده است،آماری را مثال می زنم و همان شاخص جمعیت حداقل یکیار خدمت گرفته در پایان سال 96 ،این شاخص 70درصد بود و در پایان سال 98حدود بیش از 97درصد بود که با تلاش همکارانم در شبکه بهداشت و درمان محقق شد.

صیدی در ادامه تصریح کرد:در بحث پزشک خانواده کلیه مطالبات تا پایان سال 98پرداخت شد و تیم سلامت در پایان سال 98هیچ بدهکاری ندارند،بحث ساماندهی زباله های عفونی در بخش خصوصی خوب ساماندهی شد.

مشکلات آبشیرین و بن پیر

وی اظهارکرد:خانه بهداشت های  آب شیرین و بن پیر را داریم که مشکلات بسیاری دارند که امیدوارم در آینده نزدیک برطرف شوند،از همه عزیزانی که در خط مقدم مقابله با این ویروس منحوس بودند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

خدمات شایسته سپاه در بحث کرونا

صیدی در ادامه تصریح کرد:ازهمه مسئولین شهرستان گچساران تشکر ویژه ای دارم،سپاه ناحیه گچساران از ابتدای شیوع این ویروس خدمات قابل توجهی انجام دادند و سرهنگ نورایی نسب انسانی تیزهوشی بودند که از ابتدا نیز برنامه ها ، اقدامات و پیشنهاداتی مطرح کردند که جای بسی تشکر دارد.

مدیر سابق بهداشت و درمان گچساران گفت:بیش از ۵۰مورد گروه جهادی در قالب بسیج جامعه پزشکی با همکاری بهداشت و درمان خدماتی به مناطق محروم این شهرستان انجام دادند،در بحث ام اری آی شهرستان بسیار پیگیری شد تا مشکلات مرتفع شوند.

در بحث آزمایشات کرونا آنچه را که لازم بود،گفتم

وی افزود:در ارتباط با دیر جواب دادن آزمایشات کووید 19این وظیفه بنده بود،همانگونه که دکتر یزدانپناه دغدغه دارند و شبانه روز تلاش می کنند که از این شیوه کروناویروس پیشگیری کنیم،بنده هم دغدغه داشتم ،بنده هم وظیفه داشتم که بین ارسال نمونه تا جواب نمونه اگر این همه فاصله بیافتد آنچه که لازم بود را بگویم.

صیدی اظهارکرد:تمام تلاشم را در احیای حقوق و مطالبات نیروهای شرکتی و خودروهای استیجاری را انجام دادم،تعاونی مصرف کارکنان سالنی به مساحت 300متر مربع در اختیار هیات مدیره قرار گرفت که به عنوان نمونه استانی مطرح شد.

وی افزود:در پایان آرزوی موفقیت برای دوست عزیزم جناب دکترغلامیان را دارم و می گویم که روزگارت بر مراد / روزهایت شاد شاد / آسمانت بی غبار/سهم چشمانت بهار / قلبت از هر غصه دور / بزم قابت پر سرور/بخت و تقدیرت قشنگ / عمر شیرینت بلند / سرنوشتت تابناک
جسم و روحت پاک پاک.

قطعا هر آمدنی رفتنی دارد

علی خوانپایه،فرماندار گچساران درادامه گفت:قطعا هر آمدنی رفتنی دارد،و امروز قرار است که عزیز دیگری جایگزین دکتر صیدی شود و خدماتی را به جامعه و مردم انجام دهند،بنابراین دکتر صیدی جزو نیروهای فعالی بودند که واقعا پای کار بودند و با تمام تلاش به این مردم خدمت کردند.

سرآمد خدمات دکتر صیدی

وی افزود:نمونه بارز فعالیت ایشان هم بحث کرونا بود که به نوعی نمود سرآمد خدمات دکتر صیدی به شهروندان بود که در این چند ماه نشان دادند که به حق پای کار مردم بودند .

خوانپایه در ادامه تصریح کرد:گچساران دارای شرایط ویژه ای در استان و کشور است که در ارتباط با با این ویروس بایستی پیشگیری های انجام می گرفت و این پیشگیری ها در نقاط مختلفی هم باید انجام می شد که مردم مبتلا نشود ،اگرچه برنامه ریزی ، جلسات و تلاش هایی هم صورت گرفت و به تبع توصیه های بهداشتی هم در سرلوحه کارها بود.

وی اظهارکرد:گچساران کریدور شمال به جنوب است و محل ترانزیت و جابجایی کالا و مسافر که در این ارتباط قطعا بایستی برنامه ریزی خاصی انجام می گرفت که در این راستا هم جلسات متعددی برگزار کردیم .

فرماندار گچساران درادامه گفت:در اوایل اسفند که بحث شیوع کرونا مطرح بود و با توجه به موضوعات گردشگری و نیز زیارتگاه هایی که وجود داشت که باید بحث فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شد.

تهدید نفت در شرایط کرونا

وی بیان کرد:بحث دیگر نیز صنعت نفت گچساران بود که به نوعی یک تهدید به شمار می رفت به این دلیل که کارکنان حوزه نفت از اقصی نقاط کشور بودند و در بخش های سه استان دیگر نیزفعالیت می کنندکه باید گفت  اولین بیمار کرونا و تنها بیمار فوتشد از کرونا هم از حوزه نفت بود.

خوانپایه گفت: شرکت هایی در سطح شهرستان با بیش از ۷۰۰نفر فعالیت دارند که در سد چمشیر نیز نیروهای از کشور چین حضور دارند که در این راستا کنترل های لازم نیز انجام گرفت، شرکت ها دیگری همچون لرزه نگاری و پتروشیمی با کارکنان زیادی وجود دارند که درادامه نیز کار بسیار سختی بود ،اگر با وجود این شرایط باز هم سربلند هستیم به خاطر تلاش مسئولین و مردم این شهرستان بوده که بسی جای تشکر دارد.

وی افزود:جزو محدود شهرهای بودیم که قبلا از اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی، بازاریان به صورت خودجوش  آنهم در فصل فروش،بازار را تعطیل کردند و تا امروز ۲۶جلسه با مصوبات خوبی  در این شهرستان اجرایی شد.

با شعار دادن و حرف زدن کاری انجام نخواهد شد

فرماندار گچساران درادامه بیان کرد:در بحث مبارزه با کرونا دکتر صیدی شبانه روز زحمت های بسیاری کشیدند،بنابراین در شرایط خاص و بحرانی بایستی مدیران ما مدیران روزهای سخت باشند و اگر مدیری توانست از این آزمون ها سربلند بیرون بیاید می توان ادعای مدیریت کنند چرا که با شعار دادن و حرف زدن کاری انجام نخواهد شد و دکتر صیدی در این مدت کارشان را به نحو احسن انجام دادند.

توصیه خوانپایه به دکتر غلامیان

وی تصریح کرد:بنده به نوبه خودم از حوزه بهداشت و درمان که در زمینه قطع زنجیره کرونا تلاش ها داشتند ،تشکر و قدردانی ویژه دارم،اما دکتر غلامیان شما یک جوان جویای نام هستیدکه هدف گذاری، برنامه ریزی و اولویت را سرلوحه کارتان قرار دهید که به نوعی اصول علم مدیریت هستند که ان شالله در کارتان موفق باشید و هرآنچه که منافع عمومی مردم است به خصوص در بحران ها و دیگر شرایط بحران ها مرد روزهای سخت باشید.

سلامت محوری

آرین غلامیان،مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه نیز گفت:از مقوله های مهم اجتماعی بحث سلامت و امنیت است،که قسمت عمده سلامت در حوزه بهداشت و درمان تعریف می شود و یکی از ستون مهم سلامت بحث خودمراقبتی است و بنده سلامت محوری را اصل کارم در نظر می گیرم و درمان محور نیز اولویت دوم بنده محسوب می شود.

اهل شعار و تعارف نیستم

وی افزود:از شروع کارم بی شک از نیروهای جوان،باسواد و یا خلاق و افرادی که شایسته باشند در حوزه بهداشت و درمان گچساران استفاده می کنم و از هر ایده و طرح جدیدی که مبتکرانه و خلاقانه باشد استقبال می کنم و هر پیشنهادی که باشد اگربه نفع سیستم باشد با کمال میل می پذیرم و تحت هیچ شرایطی چون بحث سلامت مردم درمیان است توصیه و سفارش مردم را نمی پذیرم و اهل شعار و شوخی و تعارف نیستم.

غلامیان تصریح کرد:شورای سلامت گچساران را فعال تر می کنم،برنامه ها را به میان مدت،کوتاه مدت و دراز مدت تقسیم می کنتم و در حین اجرای برنامه ها سعی می  کنم که نظارت کامل را داشته باشم.

مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:هدفم این است که افزایش کیفیت خدمات را داشته باشیم که باعث رضایت مندی مردم شهرمان شویم،در کنار این مسائل هدفم این است که اقتصاد بیمارستان ها و مراکز درمانی را نگه دارم  و تلاش می کنم که تراز مالی مراکز درمان منفی نشود.

مژده پرداخت کارانه

وی تصریح کرد:پرداخت کارانه پزشک و پرستار حدود20ماه تاخیر دارد که تلاش می کنم این قضیه با جدیدت پیگیری شود،کمیته خرید،درآمد و صرفه جویی را فعالتر خواهم کرد،و تلاش می کنم که افزایش درآمد را در حوزه درمان را داشته باشیم و تلاش خواهم کرد تا ادبیات واقعی بهداشت و درمان را پیاده کنم.

غلامیان در ادامه افزود:در زمینه مدیریت منابع و مصارف تمام تلاشم را انجام خواهم داد،در بحث بیمارستان نرگسی سعی دارم این بیمارستان به محض اینکه تکمیل بشود تجهیزات لازم را فراهم کنیم و استارت کار بیمارستان را بزنیم.

استفاده بهینه از تجهیزات

وی اظهارکرد:دریافت اعتبار ، بودجه بیشتر و درآمد زایی و صرفه جویی را در سرلوحه کارهایم قرار می دهم و در طرح تحول سلامت تمام تلاشم زا انجام خواهم داد که در راستای توصیه های مقام معظم رهبری سیاست ها وزارت بهداشت و چشم انداز 20ساله و برنامه ششم توسعه عمل کنم.

غلامیان درادامه گفت:در بحث کرونا ویروس نیز تمام تلاشم را انجام می دهم که در این زمینه خدمات پیشگیرانه و درمانی به مردم شهرم ارائه بدهم و استفاده بهتر از تجهیزات درمانی و بیمارستانی را در دستور کارم دارم.

راه اندازی رشته های مختلف

مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران اظهارکرد:جا دارد این مطلب بیان شود که یک ردیف بودجه اختصاصی با تلاش دکتر تاجگردون فراهم شده است، که کمک می کند پایگاه سلامت شهرستان گچساران را راه اندازی کنیم و بتوانیم ظرفیت آموزش را به ظرفیت درمان اضاف کنیم به این معنی که دانشجو بگیریم و رشته های مختلف علوم پزشکی را راه اندازی کنیم.

مبارزه با هرگونه تبعیض و بی عدالتی

وی افزود:مبارزه با هرگونه تبعیض و بی عدالتی در حوزه درمان را در برنامه هایم دارم،مژده ای هم به پزشکان و پرستاران می دهم که یکی دو هفته آینده بودجه ای اختصاص داده می شود که می توانیم کارانه سه تا 4ماه عزیزان را پرداخت کنیم.

غلامیان گفت:دغدغه ای که برخی دوستان دارند این است که بنده تجربه مدیریتی ندارد و ذکر این نکته حائز اهمیت است که بنده به این موضوع فکر کرده ام و برنامه دارم و به جای آزمون و خطا در هفته های اول در دانشگاه علوم پزشکی استان حضور پیدا می کنم و نسبت به دستورالعمل ها و آیین ها و با تسلط بیشتری کارم را شروع کنم.

شلوغی نا متعارف

وی در پایان گفت: تمام هدف و رسالت این است که بتوانم خدمتگذار خوبی برای مردم باشم .در این هنگام نیز صدای کف زدن و تشویق مسئولین و مدعوین در این جلسه که خیلی بیشتر از حد معمول در این شرایط کرونایی به نظر می رسید، بلند می شود.

در پایان این جلسه "آرین غلامیان" به عنوان مدیر جدید بهداشت ودرمان گچساران معرفی و از خدمات سهراب صیدی،مدیرسابق بهداشت و درمان گچساران قدردانی می شود.

گفتنی است دکتر آرین غلامیان متولد سال ۶۲ متخصص جراح زیبایی فک و صورت از پزشکان جراح زیبایی جوان و حاذق شهرستان گچساران است، وی از نخبگان سابق مدرسه علامه طباطبایی گچساران بود که دوران دانشجویی دندانپزشکی عمومی را دردانشگاه علوم پزشکی شیراز و دوران تخصصی جراحی زیبایی فک و صورت را در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گذرانده است.

دکتر غلامیان استاد و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بوده است همچنین لازم به ذکر است  که وی در آزمون کنکور سراسری و همچنین آزمون ورودی تخصص از رتبه های ممتاز و برتر دانشگاه بوده و در آزمون بورد تخصصی کشور دارای رتبه کشوری هستند.

ادامه تصاویر را مشاهده کنید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها