نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. مهر 1398 - 12:43
نبود سرمایه در گردش،عدم اعطای تسهیلات لازم،کمبود منابع مالی و نقدینگی، تأمین مواد اولیه، نبود بازار و مشتری، مالیات و بدهی‌های بانکی به نوعی از مهمترین عوامل رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در گچساران است که برای حل این مشکلات، تولیدکنندگان نیاز به حمایت ویژه مسئولان دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سرهنگ رحیم محمدی،مدیرکانون بسیج مهندسین گچساران در نشست رونق تولید و رفع موانع تولیدی در شهرک های صنعتی که در سالن جلسات سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد:مواردجلسات قبلی و مصوبات آن الحمدالله نزدیک به 80 درصد پیگیری و اجرا شد و امروز هم جلسه ای با حضور مدیران مرتبط با صنعت ، تعدادی از صنعتگران و تولید کنندگان تشکیل شد که ان شاءالله بتوانیم با تدابیر و راهنمایی های عزیزان گره از مشکلات این قشر برداشته و ضمن رونق تولید در این شهرک نسبت به اشتغال جوانان جویای کار در تخصص های مختلف نیز گامی برداشته شود.

تلاش در جنگ اقتصادی

وی افزود:اولا معتقدم که هیچ مسئولی نمی تواند بگوید من به تنهایی مشکل گشا هستم و همه امورات را حل خواهم کرد و باز هم هیچ مسئولی هم نمی تواند بگوید که من تاثیری در روند پیشرفت جامعه خود ندارم ؛خصوصا مسئولین ، مدیران محترم و صنعتگران عزیز ،پس باید همه دست به دست هم بدهیم تا انشاءالله از این بحران که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ اقتصادی و تولید کنندگان را سربازان و پاسداران این جنگ نام نهادند،عبور کنیم.

حمایت از تولید در مرحله عمل

محمدی تصریح کرد:به هرحال ما به عنوان پشتیبانان رونق تولید معتقدیم ضمن اینکه به هیچ وجه نباید در امری سنگ انداری کرد بلکه باید زمینه فعالیت را تسهیل کنیم ،بنده هم این را نمی گویم که خارج از قانون و چارچوب قانونی آن کار را انجام بدهید ،اما انتظار داریم که به عنوان یک مسئول و یک مدیر با دیدی باز و فرهنگی متفاوت به تولید و صنعت در این شهرستان نگاه کنید.

مدیرکانون بسیج مهندسین گچساران اظهارکرد:اما در بحث مشکلات شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران الحمدالله در خصوص برق،آب،گاز و مخابرات پیگیری های لازم صورت گرفته و باز هم امیدوارم ضمن تاکید مجدد در این نشست نسبت به رفع دیگر نواقصات کارهای خوبی به عمل آید و پیگیر این برنامه هم شرکت شهرک های صنعتی باخواهد بود.

افزایش تولید و اشتغال

وی گفت:اما در بحث مشکلات تجاری و عمومی هم باید گفت عدم وجود بازار مناسب درشهرستان علی رغم اینکه تولیدات با کیفیت خوبی داریم،اما مشکلاتی نیز وجود دارد و از جمله شرکت هایی که توان تولید محصولات با کیفیتی دارند؛اگر ادارات محترمی که پروژه های اجرایی و پیمانکاری دارند همکاری کنند می توان با افزایش تولیدات و فروش محصولات نیروی کار بیشتری هم بکارگیری شود.

رونق تولید، اولویت اصلی مسئولان

محمدی درادامه گفت:در این شهر روزانه مصالح ساختمانی از شهرستان های مجاور خریداری می شود که می توان با برنامه ریزی صحیح در همین شهرک صنعتی مصالح ساختمانی را با کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسب خریداری کرد،بنابراین در حمل و نقل و زمان هم صرفه جویی خواهدشد پس باید هم توجهی به تولیدات و نیروهای نسانی این شهر هم بشود.

وی افزود:هیچ مسئولی از بیرون شهرستان نخواهد آمد که برای شهرمان دلسوزتر از خودمان باشد ،بنابراین در سطح شهرستان باید مدیران ، مسئولین ، صنعت گران و سرمایه گذاران شهرستانی دست بکار شوند تا از این مشکلات به خوبی عبور کنیم.

بازدید میدانی از شهرک های صنعتی

محمدی در ادامه گفت:هر چند پیشنهاد می شود که مدیران ضمن توجیه زیرمجموعه و کارشناسان اداره مربوطه در خصوص استفاده از تولیدات این شهرک صنعتی، با بازدیدهای میدانی از صنایع این شهرستان و حمایت از تولید نسبت به رونق بخشی از صنعت ،همکاری لازم را داشته باشند تا هم  مشکلات در رونق تولید و هم معضل بیکاری جوانان این شهرستان تا حدودی مرتفع شود.

اخذ مالیات چند برابری در گچساران

اصاغر،یکی از صنعتگران در ادامه این نشست با اشاره به مشکلات کارگاه های تولیدی این شهرستان گفت:عدم همکاری مسئولین شهر با صنعتگران را می توان از مهمترین عناوین مطرح شده در این جلسه برشمرد،مواد تولیدی از اصفهان و تهران است و نرخ تمام شده تحث تاثیر این مواد اولیه قرار می گیرد؛متاسفانه مالیات در این شهرستان چند برابر بیشتر از شهرستان های دیگر اخذ می شود.

عدم آشنایی با بخشنامه ها

اصاغر افزود:کارگاه های تولیدی بخاطر مشکلاتی که دارند بعضا تعطیل می شوند در حالی که مسئولین باید حمایت های لازم را انجام بدهند،متاسفانه با بخشنامه های تامین اجتماعی و امور مالیاتی خیلی از صنعتگران و تولید کنندگان هیچ گونه  آشنایی ندارند و این خودش معضل بزرگی است.

مسئولین دست صنعت را بگیرند

وی درادامه تصریح کرد:برخی مواقع قطع برق در شهرک های صنعتی این شهرستان ضررها و خسارات زیادی به تولید کنندگان وارد می کند و جا دارد که واقعا مسئولین به خاطر رونق تولید و اشتغال زایی جوانان این شهر دست صنعت را بگیرند و حمایت های لازم و قانونی را انجام دهند.

یکی دیگر از صنعتگران در این جلسه نیز گفت:در شهرک صنعتی چهاربیشه یک سری تولیدات برای شهرستان و دیگر مناطق تولید می شود که در این شهرک می تواند تابلوهای صنعتی،لوله های صنعتی،پایه های برق،انواع مصالح ساختمانی،جدول های بتنی و دیگر انواع تولیدات را مشاهده کرد و خواهش داریم حداقل مسئولین محترم‌ یک نگاهی هم به این شهرک هم بیاندازند باور کنید جای دوری هم نمی رود.

اشتغال 1300نفر در شهرک صنعتی

سهیلی تصریح کرد: حدود یکهزار و 300نفر در این شهرک صنعتی مشغول به کار هستند و از همه ادارات و مسئولین و مدیران محترم می خواهم که حداقل حمایتی از این کارگاه های تولیدی و صنعتی داشته باشند،۹۰کارگاه داشتیم که الان به ۲۰کارگاه رسیده ایم و اگر ادارات و نهادهای این شهرستان برنامه ای دارندخواهشمندیم که از این شهرک صنعتی خارج نکنند چرا که ظرفیت خوبی در کارگاه هادی تولیدی این شهرستان وجود دارد.

یکی دیگر از تولید کنندگان در شهرک صنعتی چهار بیشه ادامه داد: کارگاه بنده تولیدات در خصوص برق صنعتی و تجهیزات برقی است‌،مدت هاست کار می کنم و از مسئولین ادارات خواهش دارم که کارهایشان را به ما محول کنند تا کمکی به تولیدمان شود و بتوانیم نیروی بیشتری جذب کنبم و متاسفانه الان کارگاه ما از ۱۵نیرو به ۴ نیرو رسیده ایم.

مسئولین ما را دریابید!

نیک بین افزود:اداره ای ساختمان جدید می سازد و چه مشکلی وجود دارد که بخشی از کار را به ما بدهند تا بچه های همین شهر به سر کار بروند،تولیدات مختلفی در این شهر انجام می شود اما باید مسئولین ما را هم دریابند،باید گفت که ادارات و نهادهای زیادی نیازمند تولیدات ما هستند که متاسفانه در بیرون از شهرستان این موارد را تهیه می شوند.

فرهنگ کار و اشتغال نهادینه شود

دهقان یکی دیگر از تولیدکنندگان در شهرک صنعتی چهاربیشه است که باگلایه اظهارکرد:بیشتر ناراحتی و مشکل ما همان سلیقه ای برخورد کردن مسئولین با مشکلات است،هرچند معتقدم که فرهنگ کار و اشتغال باید در شهرستان اصلاح و نهادینه شود و به چه خاطر است که نیازهای مردم و ادارات و نهادها در همین شهر انجام نمی شود؟ و بعضا از شهرهای مجاور خرید می کنند؟.

بریم پی کارامان!

رستمی یکی از تولیدکنندگان جدول بتنی و قالب های جاده ای در این جلسه افزود:چطور است که از کنار کارگاه بنده رد می شوند و می روند از کرج وسایل می آورند،اگر مسئولین می خواهند حمایت کنند این گوی و این میدان وگرنه تا کارگاه مان را ببندیم و برویم پی کارمان.

کیفیتی بهتر از شیراز و اصفهان

موسوی در ادامه گفت:کیفیت تولیدات لوله های آبرسانی کارگاه بنده حتی از شیراز و اصفهان هم بهتر است و تا ۱۰سال هم تضمین می کنم،16نفر اشتغال مستقیم داریم و نیرو افزایش دادیم و کم هم نکردیم،متاسفانه در خصوص خرید تولیداتمان استان دارد تصمیم می گیرد که از دست برخی از مسئولین این شهر هم خارج است و زمزمه هایی وجود دارد که از بنده هم خرید نکنند،پس اگر مسئولین از ما خرید نکنند رونق تولید و اشتغالی هم حل نخواهد شد.

عسکری مقدم در ادامه اظهارکرد:به هر حال در شهرمان تولیدات سنگ های مصنوعی نداشتیم و ما هم دراین زمینه سرمایه گذاری کردیم و با توجه به مواد اولیه داخلی افزایش قیمت چندانی در این سه سال اخیر نداشتیم.

وی افزود:سنگ مصنوعی از نظر کیفیت قابلیت شبیه سازی هر نوعی طرحی را دارد،همه می توانند از تولیداتمان استفاده کنندو حتی برای همین بافت فرسوده شهر می توانیم تولیداتمان را ارائه کنیم.

نبود سرمایه در گردش،عدم اعطای تسهیلات لازم،کمبود منابع مالی و نقدینگی، تأمین مواد اولیه، نبود بازار و مشتری، مالیات و بدهی‌های بانکی به نوعی از مهمترین عوامل رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در گچساران است که برای حل این مشکلات، تولیدکنندگان نیاز به حمایت ویژه مسئولان دارند.

گفتنی است مسئولین در این جلسه موارد و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان شهرک صنعتی چهاربیشه را شنیدند و قول همکاری تا رفع مشکلات را به آنها دادند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها