نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. مرداد 1398 - 10:20
معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان:بریتانیا که به ظاهر به عنوان یکی از قدرت هایی که یکروز نفتکش این کشور در هر منطقه ای که حضور پیدا می کرد ،آنرا به عنوان مستعمره ای برای انگلیس ثبت می کرد؛ اما امروز رزمندگان اسلام همان آنهایی که مالک اشتر علی زمان هستند ،به واسطه شجاعت به روی اسکله نفتکش انگلیسی صدای اذان را طنین انداز می کنند و این همان سیره عملی مالک اشتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر و رده‌های برتر در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه فتح،مدیرعامل نفت و گاز گچساران و جمعی از مسئولین در محل نمازخانه سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

در این آیین سرهنگ داریوش مثنوی ،معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلیویه و بویراحمد در جمع بسیجیان گچساران،گفت:اولین سالی است که جشنواره مالک اشتر در سطح نواحی برگزار می شود، این جشنواره برنامه ای است که بحمدالله در طول سال های اخیر در کلیت نیروهای مسلح از پایین ترین رده(پایگاه مقاومت)تا بالاترین سطح سازمان(فرماندهی کل قوا) برگزار می شود.

تجلیل از رده های موفق بسیج

وی افزود:این جشنواره ناظر برفعالیت های یکساله از مجموعه اقدامات عزیزان است و عده ای از عزیزان که بیشترین فعالیت،ابتکار،فعالیت،خلاقیت ، نوآوری و اقدامات ارزنده ای داشته اند به نیابت و نمایندگی از سایر رده ها ،مورد تجلیل قرار می گیرند.

مثنوی تصریح کرد:جشنواره مالک اشتر یک فرصت بی بدلیل و در واقع  بهانه ای برای قدردانی از سیره عملی مالک اشتر به عنوان یار باوفای  امام علی علیه السلام است و فرصتی است که به مرور سیره عملی ایشان بپردازیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان درادامه اظهارکرد:مالک اشتر با سه نسبت و رابطه شناخته می شد؛نسبت با خداوند،دین اسلام و نسبت با امام معصوم علیه السلام،مالک اشتر در سال دهم هجرت و به واسطه فتوحاتی که اتفاق می افتد؛ که این ارتباط با پیامبر(ص) و امام علی علیه السلام برقرار می شود.  

ویژگیهای مالک اشتر

مثنوی گفت:نسبت مالک اشتر با دشمنان اسلام وی را تبدیل به شخصتی اثر گذار در جهان اسلام است که از مهمترین ویژگی های مالک اشتر، شجاعت است که فقط منحصر به شمشیرش نیست ،وی یک شخصیت کارآزموده است و در دامن امیر المومنین(ع) پرورش پیدا کرده و مهر تایید پیامبر(ص) را برتارک وجودش دارد.  

حمایت استکبار از منافقین در عملیات مرصاد

وی تصریح کرد:چند روز پیش سالروز عملیات مرصاد بود ،بیش از 45تیپ در قالب یک لشکر مکانیزه کاملا تجهیز شده،که آنروز نقل می کنند که هر چه خودرو تویوتا تک کابین و دو کابین بود ،در منطقه خاورمیانه اهم از کشورهای عربی تا افغانستان و پاکستان به واسطه حمایت های آمریکا و انگلیس و سایر ایادی استکبار برای منافقین خریده شد.

شجاعت صیاد شیرازی درمرصاد

مثنوی اظهارکرد:در آن روزها مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین به صدام ملعون خطاب می کند که تو نتوانستی در طول این 8سال اینکار را انجام بدهی اما من تضمین می دهم که مهران را یکروزه و تهران را سه روزه فتح کنم؛یک مالک اشتر در انقلاب اسلامی بنام "صیاد شیرازی" سوار یک بالگرد پشتیبانی شد و دو بالگرد کبری را به پرواز درآورد و به سرستون منافقین رسید و آن اتفاقات غرور آفرین حادث شد.

پاسخ به موقع به دشمن

وی افزود:اگر یک روزی حضرت امام(ره) به محض ورود اولین ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس، دستور شلیک را صادر کردند و برخی ها متاسفانه به جهت بی بصرتی و به جهت اینکه مرعوب قدرت پوشالی دشمن بودند، اما این روزها می بینید که مقام معظم رهبری فقط یک ندای کوچکی در خصوص نفتکش دادند و فرمودند که مطمئن هستم فرزندان انقلابی ما پاسخی لازم و به موقع به دشمن خواهند داد،که واقعا هم دادند.

صدای اذان بروی نفتکش انگلیسی

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان تصریح کرد:بریتانیا که به ظاهر به عنوان یکی از قدرت هایی که یکروز نفتکش این کشور در هر منطقه حضور پیدا می کرد و آنرا به عنوان مستعمره ای برای انگلیس ثبت می کرد؛ اما امروز رزمندگان اسلام همان آنهایی که امروز  مالک اشتر علی زمان هستند ،به واسطه شجاعت به روی اسکله نفتکش انگلیسی صدای اذان را طنین انداز می کنند و این همان سیره عملی مالک اشتر است.

سرنگونی پهبادآمریکایی

مثنوی درادامه گفت:امروز فرزندان ایران اسلامی پهباد آمریکایی را سرنگون می کنند، نفتکش انگلیسی را توقیف می کنند و دشمن را حتی فرصت نمی دهند که فکر کنند و معادله دشمن را به هم می ریزند ،ویژگی دوم مالک اشتر درایت و تدبیر ایشان بود.

وی افزود:قدرت تجزیه و تحلیل،تسلط برمسائل حقوقی،بینش سیاسی،سیاستمداری و کاردانی اوست که از لشکر امام علی علیه السلام گره گشایی می کند،یکی دیگر از مهمترین ویژگی های مالک اشتر فصاحت و بلاغت اوست.

تواضع در اوج قهرمانی

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان تصریح کرد:اگر امروز این توفیق را پیدا می کنیم که به عنوان سرباز وطن هر دشمنی را سرجایش بنشانیم؛ اما باید در اوج قهرمانی نسبت به مردم متواضع باشیم و مالک اشتر در اوج پهلوانی و قهرمانی متواضع بود و اولویت مالک اشتر خدمت به مردم و مردمداری بود.

الگویی به عنوان مالک اشتر

مثنوی تصریح کرد:امروز سپاه و بسیج به عنوان مجموعه ای که در این عرصه بهترین الگویش مالک اشتر است این ویژگی ها را دنبال می کند و جشنواره مالک اشتر فرصتی است برای تجربه این عرصه ها،امروز اگر متأسی به سیره عملی مالک اشتر وارد عرصه های مختلف می شویم ،پس باید سلاح ما ،قلم ما و منطق ما در خدمت احکام دین باشد.

ترسیم نقشه راه

وی افزود:بنابراین جشنواره مالک اشتر فرصتی است تا مدل و الگویی ارائه کنیم برای فرماندهی صحنه و مدیریت،مدیریت جنگ نظامی،فرهنگی،اقتصادی و از مشی این بزرگان در نقشه راه باید استفاده کنیم و ان شاءالله در حوزه عملی و رفتاری با بازخوانی رفتار بزرگانی همچون مالک اشتر مسیر پیش روی را بهتر از گذشته طی کنیم.

جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران با هدف معرفی نفرات و رده های برتر(فرماندهان،مدیران بسیجی،سرگروهای حلقات صاحین و...) و نیز به‌منظور رشد و ارتقای سطح کیفی عملکرد این ناحیه مقاومت با تجلیل از 26بسیجی برتر به پایان رسید .

گفتنی است در این آیین از هوشنگ صیدالی ،مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و جمعی از مدیران این شرکت نیز به جهت همکاری با برنامه های بسیج ،تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

تصاویر این آیین را درادامه مشاهده کنید.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها