نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. آبان 1402 - 15:31
آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر و رده‌های برتر ناحیه مقاومت بسیج گچساران با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب؛ آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر و رده‌های برتر ناحیه مقاومت بسیج گچساران با حضور جمعی از مسئولین در محل نمازخانه این ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد.

سرهنگ سید حمزه محقق زاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ابتدای این آیین گفت: جشنواره مالک اشتر، زمینه شایسته‌سالاری و رشد فرماندهان، مدیران و رده‌های موفق و برتر بسیج در سطح شهرستان را ایجاد می‌کند و ازجمله اهداف کلی برگزاری این جشنواره ارتقا و پایش وضعیت عملکرد رده‌های مختلف بسیج و هم‌چنین الگوسازی، الگو پروری و اسوه پروری است.

وی جشنواره مالک اشتر را فرصتی برای ارتقای فرهنگ بسیجی و فرهنگ کار جهادی برشمرد و افزود: استفاده بیشتر از فرصت­‌ها، توانمندی­‌ها، ظرفیت­‌ها، ایجاد زمینه بروز ‎­خلاقیت‌ها و نوآوری برای تحولی سازنده و ارج نهادن به تلاش‌های بسیجیان در انجام مأموریت‌ها از دیگر اهداف جشنواره مالک اشتر است.

روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در ادامه هم ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه استیصال و درماندگی آنان را نشان می‌دهد، رژیمی که مدعی پیشرفته‌ترین سامانه‌های نظامی و پیچیده‌ترین مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی است در سال‌های اخیر شدیدترین تحریم‌ها را به مردم مظلوم غزه وارد کرده اما در عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد و امروز هم شاهد مقاومت مردم مظلوم غزه هستیم.

فرماندار گچساران در ادامه نیز با اشاره به جایگاه و اهمیت بسیج بیان کرد: بسیج با درایت خاص حضرت امام شکل گرفت و بسیج تاکنون علمدار تمام صحنه‌های انقلاب و هدایت‌گر در همه مسیرهای پرافتخار انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: بسیج یک تشکل مردمی بی‌نظیراست که خالصانه برای خدمت‌گزاری به مردم در همه عرصه‌ها آماده است. امروز بسیج بزرگ‌ترین امید، برای همه آزادی خواهان در سراسر جهان تبدیل‌شده است. حقیقتاً بسیج یک نیروی خودجوشِ مردمی است که بر اساس آگاهی و اطمینان به ارزش‌های اصیل اسلام و انقلاب، هرکجا احساس کند حضورش نیاز است، حضور پیدا می‌کند.

فرماندار گچساران بسیج را نماد حضور ملی، مقاومت ملی و آگاهی یک ملت برشمرد و گفت: بسیج یک روز برای تمامیت ارضی و مقابله با دشمن متجاوز وارد میدان می‌شود، یک روز برای مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب و منافقین کوردل، یک روز در عرصه جهاد فرهنگی، یک روز برای کمک به هم نوع و کاهش آسیب‌های اجتماعی، یک روز برای کمک به مردمش در مقابل بلایای طبیعی، یک روز برای دفاع از حرم و حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام وارد میدان می‌شود و یک روز هم برای صیانت از جان مردم در مقابل ویروس کرونا حضور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بسیج همین است و همیشه برای مردمش، خالصانه، بی‌ریا و بدون منت وارد عرصه می‌شود. امروز بسیج تبدیل به یک فرهنگ، تفکر و اندیشه متعالی شده است که با سرعت به سمت اهداف عالی انقلاب درحرکت است و تا زمانی که استکبار زنده است مقاومت ادامه دارد.

سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در این آیین با اشاره به ویژگی‌های مالک اشتر هم گفت: مالک اشتر الگویی ارزشمند برای نسل جوان است که باید شناخته شود. مالک اشتر از فرماندهان بزرگ سپاه امیرالمؤمنین علیه‌السلام بودند.

وی افزود: ولایتمداری از خصوصیات برجسته مالک اشتر به شمار می‌رفت مالک اشتر فقط یک رزم‌آور نبود و بلکه یک مدیر و مدبر هم بودند. مالک اشتر در میدان نبرد برای دشمنان رعب‌آور بوده و دوستان و لشکر اسلام را دلگرم می‌کردند، بنابراین بسیجیان عزیز همچنان باید این سرباز بزرگ اسلام را برای خودشان الگو قرار دهند.

 گفتنی است پنجمین دوره جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران باهدف معرفی نفرات و رده‌های برتر (فرماندهان، مدیران بسیجی، گروه‌های جهادی و...) به‌منظور رشد و ارتقای سطح کیفی عملکرد این ناحیه مقاومت با تجلیل از 43 بسیجی برتر به پایان رسید .

 

انتهای خبر/

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها