نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
31. تير 1398 - 14:48
تنش و جنجال در فینال سوپر لیگ فوتسال کهگیلویه و بویراحمد، بی حرمتی ها و اتفاقات تلخی که در حین ضیافت پنالتی ها رخ داد تداعی‌گر سیرکی است که نشان می‌دهد هنوز در انجام ابتدایی‌ترین برنامه ریزی‌ها در حوزه مدیریت ورزش استان مانده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شب گذشته دیدار نهایی سوپرلیگ فوتسال بزرگسالان استان کهگیلویه و بویراحمد بین تیم های گچسارانی ماکان و قشقایی در سالن ورزشی پدخندق این شهرستان برگزار می شود.

این دیدار حساس در وقت قانونی با تساوی یک بریک به پایان می رسد، تا در ضیافت پنالتی ها تیم ماکان گچساران حریف خود را شکست دهد و در اولین حضور خود در سوپر لیگ فوتسال استان، قهرمان این دوره از رقابت ها شود .

اما این پایان ماجرا نبود و یکی از مخاطبین آفتاب جنوب در مطلبی ارسالی به این پایگاه خبری تحلیلی نوشت است:شرایط و امکانات برای برگزاری یک فینال مهیج بسیار ایده آل و مطلوب به نظر می رسیدو می شد اوج حساسیت و رقابت تنه به تنه بازیکنان هر دو تیم در جریان این دیدار را کاملا حس کرد،هرچند تا پایان وقت قانونی این بازی تساوی یک بر یک همچنان حاکم بود.

 در نهایت کار به ضربات پنالتی کشیده می شود، اما متاسفانه در این بین حضور افرادی غیرمسئول و با لباس شخصی در حین اجرای ضربات پنالتی موجب اخلال در روند اجرای این ضربات می شود،اگرچه  نهایتا این مسابقه به سود تیم ماکان به پایان رسید، اما چه پایان ناخوشی!؟.

ایجاد درگیری بین بازیکنان و هواداران هردوتیم و استفاده از اسپری فلفل و ترقه های خطرناک توسط تماشاگرنماها و اتفاقات بعد از ضربات پنالتی همه نشان از عدم مدیریت صحیح در برگزاری هر چه بهتر این فینال حساس داشت که در ادامه به آنها اشاره ای خواهم کرد.

چندین نفر از افرادی که هیچگونه مسئولیتی در برگزاری این مسابقه نداشتند ،در حین برگزاری و اجرای ضربات پنالتی در محدوده زمین و اطراف زمین ، نیمکت ها ، میز داوران منشی و ذخیره ها مرتبا می‌چرخیدند.

باید به این نکته توجه کرد که در حین برگزاری ضربات پنالتی هیچ کدام از مسئولین و داوران به وظایف خود برای ایجاد نظم مسابقه و همچنین یادداشت برداری از تعداد ضربات پنالتی به درستی عمل نکردند.

هنگامی که ضربات پنالتی به هیجان تک ضربه ها می رسد وقفه ای در بازی ایجاد می شود و تیم داوری (هر چهار داور) جهت مشخص کردن آخرین ضربه در حال تصمیم گیری هستند ؛در این هنگام فردی با لباس شخصی که منتسب به تیم ماکان است در بین داوران حاضر می شد!!! که متاسفانه این موضوع شائبه ای در تیم قشقایی ایجاد می کند  که فرد مورد نظر در حال اعمال نفوذ بوده و روی تصمیم داوران تاثیر گذاشته است؟! .

اگر چه تنش ها از آنجا آغاز می شودکه بعداز سوت داور و اجرای تک ضربه پنالتی آخر، این داور دوم است که خط دروازه و پیشروی دروازبان را در حین ضربات پنالتی کنترل می کند،وی نظر بر تجدید ضربه پنالتی تیم قشقایی را داشت و به اعتقادش دروازبان پیشروی پیش از نواختن ضربه را کرده است؟! و باید ضربه مجدد تکرار می شد!.

 هرچند این موضوع باعث تناقض در تصمیم داوران شده بود و هجوم تماشاگران تیم ماکان به زمین بازی و ایجاد فشار از سوی هواداران به تیم داوری ،درنهایت منجر به این تصمیم می شود که پس از وقفه ای چند دقیقه ای، داوران بازی را به سود تیم ماکان به پایان برسانند و به نوعی حق تیم قشقایی ضایع شود! که می توان گفت اعمال فشار به تیم داوری بخاطر نبود امنیت کافی دلیل بر اخذ این تصمیم بود و لاغیر .

هرچند باید به این نکته اشاره کرد که مامورین زحمتکش نیروی انتظامی ، حراست نفت و گاز گچساران و به ویژه پرسنل مجموعه پد خندق نهایت همکاری را برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقه بکار بردند،و چه حیف شد که  این بی برنامگی ها در پایان این دیدار حساس توسط عوامل برگزار کننده کام همه را تلخ کرد و اینگونه بی حرمتی ها و هتک حرمت ها برای چندمین بار در فوتبال این شهرستان بوجود آمد.

بنابراین معتقدم که استفاده از افراد توانمند ،کار آزموده و شجاع بهترین راهکار برای برگزاری اینگونه مسابقات است و شهرستان گچساران با این اوضاع و اوصاف یقینا در لیگ های کشوری با محرومیت های سنگین مواجه خواهد شد.

گفتنی است این مسابقات با شرکت نه تیم از سراسر استان به صورت دوره ای و به میزبانی تیم شهدای قشقایی در گچساران برگزار شد.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها