نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. مهر 1397 - 13:48
اردوهای جهادی نقش مهمی در محرومیت زدایی و سازندگی در مناطق محروم و دورافتاده کهگیلویه و بویراحمد دارندکه تقویت امید به زندگی دراین مناطق و رفع بسیاری از محرومیت‌ها و خدمت رسانی از جمله برکات این حرکت جهادی است.

به  گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،از حرکت پرصلابت بانوان جهادگر در اردوهای جهادی با همان اخلاص وصف ناشدنی، می توان فهمید که جهاد همچنان ادامه دارد،بانوان با ایمانی که همت و تلاش خود را برای حضور در عرصه های جهادی به منصه ظهور گذاشته اند تا بگویند" زینب گونه برای خدمت به مردم در مناطق محروم دیارمان آماده ایم" و روستای محروم پاکوه ، میزبان این جهادگران گمنام است.

بسیجیان جهادگر در این روزها درکنار مردم مستضعف و مناطق محروم استانمان حضور دارند، همان بانوانی که مجاهدانه برای مستضعفین این دیار زحمت می‌کشند.

با این تفاسیر اردوی جهادی بسیج دانشجویی شهید آقایی وندا دانشگاه آزاد گچساران متشکل از 16خواهر بسیجی در زمینه های فرهنگی،مذهبی، آموزشی و پزشکی به مردم منطقه محروم پاکوه خدمات جهادی ارائه دادند.

محمد سلیمانی ،مسئول بسیج دانشجویی گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی دراین خصوص اظهارکرد:تهیه سبد غذایی و بهداشتی (ماکارونی ،رب گوجه ،سویا ،روغن، مواد شوینده، شامپو،تایدو...) جهت حمایت از خانواده های کم بضاعت و همچنین بسته های لوازم التحریر برای دانش آموزان از دیگر برنامه های جهادگران بسیجی دراین روستا بود.

وی افزود:سرکشی از خانواده شهید روستا از دیگر برنامه های جهادگران در این روستا بود که درادامه جهادگران در حرکتی خودجوش منزل این شهید بزرگوار را خانه تکانی و سروسامان بخشیدند ونیز به کمک خیرین یک دستگاه اجاق گاز تک شعله برای آنان تهیه و به آن ها تحویل دادند.

سلیمانی درادامه تصریح کرد:دراین اردوی یک روزه جهادی با حضور دکتر تغذیه ، ماما و برپایی ایستگاه سلامت، ویزیت رایگان و مشاوره های درمانی لازم برای اهالی روستا صورت پذیرفت.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران گفت:برپایی کلاس های آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان و اجرای مسابقات متنوع  برای آنها نیز در این ارو تدارک دیده شده بود.

وی درادامه با اشاره به دیگر خدمات جهادگران در این اردو افزود:در بحث خدمات آموزشی به مردم روستا می توان به مباحث عروسک سازی،گیره سازی،کریستال و گل سازی،آموزش زبان خارجه،کار با کودک با موضوع عاشورا و نماز ونیز آموزش ویترای(نقاشی روی شیشه) و مسابقات ورزشی اشاره کرد.

سلیمانی اظهارکرد:دیدار با خانواده شهید ،برپایی ایستگاه صلواتی ، آموزش احکام،تشکیل حلقه صالحین با حضور جهادگران و نیز حضور دکتر تغذیه و ماما جهت مشاوره،برپایی ایستگاه سلامت جهت چک کردن فشار خون و قند خون از مهمترین برنامه های فرهنگی و پزشکی در این اردوی جهادی بود.

هرچندبایدگفت که اردوهای جهادی نقش مهمی در محرومیت زدایی و سازندگی در مناطق محروم و دورافتاده کهگیلویه و بویراحمددارندکه تقویت امید به زندگی در مناطق محروم این دیار و رفع بسیاری از محرومیت‌ها و خدمت رسانی از جمله برکات این حرکت جهادی است.

دیدگاه‌ها

درود خدا بر جهادگران..واقعا دَم بر و بچه های بسیج دانشجویی گرم..تو این شرایط جامعه باز به کارهای جهادی میپردازند..اجرکم عندالله

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها