نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. مهر 1394 - 16:26
حال و هوای مراسم شیرخوارگان حسینی درگچساران:
همدلانه های طفل های شیرخواره با مظلوم ترین شهید کربلا+تصاویر
امروز در بهبهه ناله‌ها و گریه‌های مادران و شیرخوارگان، قلب‌ها از تپش ایستاده بود و بی‌خبر از احوال درون، در تمنای نگاه زهرای اطهر، یاری نوه معصوم یاس نبی(ص) را برای یاری گری یوسف زهرا می‌طلبید.

به گزارش آفتاب جنوب،صبح امروز شهرستان گچساران همزمان با سراسر کشور شاهد همدلانه های طفل های شیرخواره با مظلوم ترین شهید حماسه حسینی، حضرت علی اصغر علیه السلام بود که بعد از 1400 سال به دنبال جواب این پرسش هستند که گناه طفل شیرخواره در جنگ نابرابر کربلا در سال 61 هجری چه بود که با لبان تشنه ناجوانمردانه به شهادت برسد.

 

 

در دومین روز از ماه محرم الحرام شیرخوارگان گچسارانی با لباس سبز علویشان در بغل مادرانشان در مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی این شهرستان حضور داشتند ولالایی های مادرانه همنوا با لالایی حضرت رباب(س) درغم شهادت شهید شیرخواره دشت نینوا در مسجد صاحب الزمان(عج) و کانون جوانان بسیج گچساران طنین انداز شد.

 

 

در این لحظات مداحان مازیار قشقایی، سید عین الله رضایی ، محمد شجاعی و مسعود نوشادپور با مرثیه سرایی و بیان زبان حال رباب(س) قطرات اشک را بر گونه‌های مادران گچسارانی جاری ساختند.

 

 

در این لحظات بود که آه از ته دل وجود مادران بر می خاست و تنها دعایی که در ذهنشان متبادر می شد تعجیل در ظهور منتقم خون حسین (ع) بود تا شاید مرهمی بر زخم دل حضرت رباب (س) باشدوبرخی مادران به امید شفای کودکشان، برخی دیگر برای گرفتن حاجت و بعضی هم برای ابراز ارادت آمده اند.

 

 

و چه زیبا شیرخوارگان حسینی سربازان در گهواره امام مهدی (عج) با گریه های بی امان خودشان جواب "هل من ناصر ینصرنی" مولای زمانشان را می دهند و خود را نذر قیام جهانی موعود می کنند تا در تحقق سنت الهی بر حاکمیت حق در آخرالزمان سهیم باشند.

 

 

مداحان گچسارانی نیز در این آیین معنوی، در سوگ خردسال ترین شهید کربلا نوحه سرایی کرده و حال و هوای خاصی را به این مراسم بخشیدند واشک مادران گچسارانی شیرخوارگان حسینی در این مراسم از جلوه هایی بود که در کنار آن، برخی از فرزندان شیرخوارشان نیز همراه با مادران خود اشک می ریختند.

 

 

لالایی خوانی مادران شیرخوارگان حسینی برای فرزندان خود در کنار مداحی مداحان از دیگر جلوه های این آیین معنوی بود وامروز در بهبهه ناله‌ها و گریه‌های مادران و شیرخوارگان گچسارانی ، قلب‌ها از تپش ایستاده بود و بی‌خبر از احوال درون، در تمنای نگاه زهرای اطهر، یاری نوه معصوم یاس نبی(ص) را برای یاری گری یوسف زهرا می‌طلبید.

 

 

امروز شیرخوارگان حسینی در گچساران آمده بودند تا بگویند با همین دستان کوچک اما بادل‌هایی بزرگ و پاک، به یاری امام زمان (عج)خود می‌شتابند ,دستان مادران گچسارانی امروز بدن کوچک فرزندان دلبندشان را رو به آسمان گرفته بودند، آسمانی که  روزگاری شرمگین از تماشای چاک‌چاک شدن گلوی نحیف نوزاد شش‌ماهه رباب در صحرای کربلا بود، امروز فرشتگان زمینی خدا بر دستان پرمهر مادران خود آرمیده بودند و با زبان بی‌زبانی برای یاری آخرین حجت خدا بر زمینیان تکبیر می‌گفتند.

 

 

مسجد صاحب الزمان گچساران و کانون جوانان بسیج گچساران امروز باهم صدایی و همدلی مادران و حاضران، پناهگاه غریبانه‌ای شده بود برای عاشقان سیدالشهدا(ع) تا ندای لبیک یا حسین(ع) خود را به آسمان برسانند.

 

 

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی ، سربازان ظهور با برگزاری مراسم نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی و روی دست گرفتن نوزادان شیرخواره  به نیت همدردی با امام حسین(ع) و حضرت رباب در گچساران برگزار شدوشیرخوارگان حسینی همنوا با نفس مسیحایی شهید شیرخواره دشت نینوا، با گریه‌های بی امانشان، خود را نذر قیام جهانی موعود کردند تا پاسخی به "هل من ناصر ینصرنی" مولای‌شان داده باشند.

 

مادران شیرخوارگان حسینی در این مراسم همچنین با قرائت میثاق نامه ای با آرزوی تعجیل در فرج صاحب الزمان(عجل)فرزندان خود را مفتخر به لقب سربازان حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) کردند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت