نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. مهر 1394 - 9:46
اینجا سرزمین گل های عاشق عمو "محمد بازی" است که در کنار بی مهری ساختمانهای مسکن مهر نمایی جذاب و دلنشین را رقم زده است.

به گزارش آفتاب جنوب،چشمان خود را ببنديد و پس از دقايقی باز کنيد، محيطی زيبا و دل انگيز در پيش  روی چشمان  شما پديدار می شود باغچه ای کوچک  و چشم نواز که همچون تابلويی  نقاشی  شده در برابر شما خودنمايی می کند .

 

باغچه

ساختمان

 

 اینجا باغچه سبزیجات و گل های آفتابگردان عمو "محمد بازی" است عمو محمد قلمروی زیبایی دارد ، میان انبوهی از سنگ و سیمان و فلز که سرکش و بی هویت فضای اطرافش را پر کرده اند ، این سبزینه کوچک ، جهانی بی نهایت است.

 

گیاه

باغبان

آفتابگردون

 

 نگهبان ساختمان های بی درو پیکرمسکن مهر است و در کنار انبوه مسکن های رها شده مهر ، باغچه ای دارد و آفتاب می کارد و آفتابگردانهایش ، خورشیدهای ریشه در خاک است.

 

مرد کهن

گل افتابگردان

 

گرچه در بی مهری مسئولین بافت فرسوده مسکن مهر فراموش شده اما زندگی در نشاط باغچه عمومحمدجوانتر از اوست. این بافت که سرلوحه درد انباشته در دل صاحبانش شده ،در بی کسی و سکوت ، تن به شنیدن صدای گامهای این مرد داده است.

 

کار

طراوت

 

قدمهایی که بذر زندگی را در خاک نهادینه کرده است ، این جا گوشه ای از برگ ورق خورده مسئولیت عظیم پیشینیان است که در کوتاهی امروزی های صاحب منصب ، اینگونه رها شده و هیچ نوشته و سطر و کلمه ای ، دل دردمند صاحبانش را مرهم نیست.

 

سبزی

مزرعه

درختچه

 

آنانی که قرار بود به مهر ، صاحب مسکن مهر شوند اینک اینگونه تلی از ساختمان هایی که دیری نخواهد پایید بر سر ساکنان احتمالی اش آوار خواهد شد را، صاحب خواهند شد.

 

مسکن مهر

مسکن مهر

 

این مرد ، دور از هیاهو ،فارغ از هر چه آه از نهاد برآمده دیگران ، باغچه سبزیجاتش ، تحسین بیننده را بر می انگیزد ، گلهای آفتابگردانش ، همواره در برابر روزی دیگر و یک روزی حلال ، در برابر عظمت الهی سر خم می کنند.

 

گچساران

تخمه

 

لحظه ای نگاهش را از سر باغچه اش بر نمی دارد نگاهی که یک خط در میان روشن و خاموش می شد و با تمام حس عاشقانه دسترنجش را می نگرد،سرش که بالا شد نگاهش پر از حرارت لبخند بود.

 

زندگی

محمدبازی

سبزیجات

 

خورشید را در دل خاک می کاشت مردی که آفتاب آرزویش بود، بوی خوش ریحان فضای اطراف را پر کرده است و زردگون های عاشق آفتاب سمت غروب را نشانه رفته اند.

 

سبزی

باغ گل

گل

 

و باز هم می گویم اینجا سرزمین گل های عاشق عمو "محمد بازی" است که در کنار بی مهری ساختمانهای مسکن مهر نمایی جذاب و دلنشین را رقم زده است.

 

گل

خانه

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها