نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. تير 1394 - 3:02
تداوم راه امام(ه) اتحاد و همبستگی ملت در برابر دشمنان و آزادی قبله اول مسلمین جهان از یوغ استکباراز بخشهای پایانی وصیت شهید قدرت الله خندانی است و مناجاتنامه شهید خندانی شامل درود و سپاس بر خداوند و یادکرد شهدای عاشق و طلب توفیق در استواری در صراط مستقیم و طلب توفیق در کسب علم الهی است.

به گزارش آفتاب جنوب،قدرت الله خندانی در 21فروردین سال 1345 در شهرستان بهبهان چشم به جهان گشود پدرش یوسف و مادرش زهرا نام داشت ،قدرت الله تا دوم متوسطه به تحصیل ادامه داد.

 

قدرت الله  از کارمندان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بود وبه عنوان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و در 22 اسفندماه سال 63 در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید ؛بارگاه مطهر این شهید والامقام در گچسارن است .

 

از شهید قدرت الله خندانی یک وصیتنامه و یک مناجاتنامه در دست است که با ستایش خداوند آغاز می شود و با لحنی صمیمانه با خدای خود مناجات می کند و سپس به جهاد اصغر و جهاد اکبر و عشق عمیق خود به خداوند و دعا برای سلامتی مردم سخن سخن می گوید و در ادامه این شهید سعید خطاب به پدر و مادر خود تصریح می کند که شهادت او توفیقی الهی و افتخاری بزرگ برای آنهاست. شهید خندانی پدر و مادر خود را به بردباری فرا می خواند و از آ نها می خواهد تا شبهای جمعه در منزل شهید دیگری  دعای کمیل قرائت کنند.

 

تداوم راه امام(ه) اتحاد و همبستگی ملت در برابر دشمنان و آزادی قبله اول مسلمین جهان از یوغ استکباراز بخشهای پایانی وصیت شهید خندانی است و مناجاتنامه شهید خندانی شامل درود و سپاس بر خداوند و یادکرد شهدای عاشق و طلب توفیق در استواری در صراط مستقیم و طلب توفیق در کسب علم الهی است.

 

وصیت نامه شهید

 

 ستایش خدایی را که پروردگار جهانیان است، خدایی که آنچه در آسمانها و زمین است همه ملک اوست و همه به سوی او بازمی گردیم، زیرا که همه از او هستیم. سپاس خدایی را که بزر گترین معجزه معنوی را برای مؤمنان و بندگان فرستاد و آن کتابی است که بی  هیچ شکی راهنمای پرهیزکاران است .

 

 بارخدایا! بر محمد( ص) و آل محمد( ص) درود فرست و به سرخی خون شهدای راهت قسمت می دهیم که رهبر کبیر انقلاب اسلامی، که نعمتی است بس بزرگ که خود به ما داده ای، تا انقلاب حضرت مهدی( عج) حفظ نمایی، تا لحظه لحظه عمرش پیش بردی برای  انقلاب اسلامی باشد.

 

 بار خدایا! بندگانت را به راه راست هدایت بفرما و من که یک بنده ذلیل و کوچک تو هستم و با باری از گناه به امید پیروزی، جهاد، شهادت به جبهه حق علیه باطل آمده ام، توفیق ایمان بیشتر بده تا با استفاده از آن ایمان، جهاد ( اکبر و اصغر) را انجام دهم و با انجام این جهاد در صورتی که با نیت پاک باشد، عاشق تو شوم و معرفت تو را بشناسم تا یقین به وجود تو پیدا کنم و عاشقانه در راه تو قدم بردارم.

 

و اینک که در حال نوشتن رسالتی واجب هستم می خواهم آرزویی را که در دل داشتم به مردم محترم و شهیدپرور عرض بدارم و آن اینکه برای طول عمر و سلامتی امام دعا کنید و دعا کنید تا خداوند، تبارک و تعالی، این رفتن به جبهه و این پیروزی (شهادت) را بپذیرد، زیرا کشته شدنم در این راه را پیروزی می دانم و علاوه بر این چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم.

 

 سپاس خدایی که را نعمت فرزند بودن برای چنین پدر و مادری را به من عطا فرمود، هر چند که نتوانستم به نوبه خود اثر مثبتی در این دنیا برای شما، پدر و مادر محترم و گرامی ام، داشته باشم، اما بدانید اگر توفیق پیروزی، جهاد، شهادت در راه خداوند  تبارک و تعالی  را یافتم در آن دنیا برای شما افتخاری بزرگ و برای خود نیز سعادتی در نزد خدای  تبارک و تعالی  دارم، زیرا امانتی ناقابل که از طرف خداوند  تبارک و تعالی  نزد شمابوده در راه خدای معبود که همه از او هستیم و به او بازمی گردیم  فرستادید.

 

پس پدر و مادر گرامی! سعی کنید در مرگ من صبر پیشه کنید و حتماً به یاد خدا کلمه شکر را زمزمه کنید و بدانید که خداوند با مرگ من شما ، پدر و مادر گرامی و خانواده ام، را در یکی از امتحانات خود که بر شما وارد می شود می گذارد تا ببیند شما چه عکس العملی دارید و صبر را خیلی به یاد داشته باشید تا در این امتحان نیز سرافراز باشید و بدانید که همه از خداییم و به سوی او بازمی گردیم؛ پس پدر و مادر گرامی! مجدداً می گویم که سعی و تکیه فراوان بر صبر داشته باشید، زیراکه خیلی دوست دارم در  این امتحان نزد خدای تبارک و تعالی سرافراز باشید و تو ای مادر گرامی! حال امانتی را که نزد تو و پدرم بود و تو آن را با رضایت خود در این راه فرستادی، بدان که اجری عظیم در آن دنیا نیز داری و آن این است که اول رضایت خدای خود را جلب کرده ای و همچنین حضرت زینب( س) و فاطمه زهرا( س).

 

 پس پدر و مادر! بدانید که با رضایت خود برای من که در این راه قدم برداشته ام و با صبر و استقامتتان  در مرگ من، رضایت خدای خویش را جلب نموده اید شکر خدای تبارک تعالی را از یاد نبرید؛ پدر و مادرم را هر شب جمعه که دعای کمیل در منزل شهید "حسین خندانی"  و شهدای دیگر می خوانید زیارت کنید و از خدا طلب آمرزش برایم کنید .

 

 و در آخر از خانوده ام و مردم شهیدپرور تقاضا دارم که خط امام را حتماً ادامه دهند و نگذارند که با شایعه پراکنی ها خون این شهداء پایمال شود.و امام را تنها نگذارند، زیرا که ما اهل کوفه نیستیم و علاوه بر این صحبت ها اتحاد و همبستگی خود را محک متر و پایدارتر کنید. به امید آزادی کربلا از دست بعثیان کافر و آزادی قدس شریف قبله اول مؤمنین و مسلمین جهان انشاءالله. «مرگ بر آمریکا، مرگ بر شوروی و استعمارگران شرق و غرب »

 

مناجاتنامه شهید خندانی

 

با سپاس از خداوند بزرگ و متعال که انسان را جز برای عبادت خلق نکرد  و این انسان در زمین خاکی به تقدیر خداوند بزرگ و متعال شروع به زندگی کرد که از آدم و حوا تا حال این زندگی ادامه دارد.

 

 بلی، بعضیها از این انسانها به راه خیر رفتند و بعضی به راه شر، بعضی هاشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب درونی کردند و به سوی پاکی پر گشودند و عاشقانه و با دیدهای آگاهانه دل از دنیا برچیدند و فکر و ذکرشان را به عشقشان، به معشوقشان، دادند و بعضی ها در عالم حیوانیت مانده و برعکس آ نها فکر و ذکرشان را در عالم مادیت غرق کردند.

 

 خداوندا! به وحدانیتت قسمت می دهم ما را توفیق ده که از جمله آ نها باشیم که در راه تو قدم برداشته اند، نه از گمراه شدگان.خداوندا! ما هر لحظه در پرتگاه بدبختی و آتش جهنم قرار داریم، تو ما را حفظ کن و دست گنه کارمان را بگیر و ما را توفیق ده تا به آنچه در راه تو کسب علم می کنیم عمل آن را هم انجام دهیم.

 

خدایا! تو مرا کمک کن تا برای رضای تو گام بردارم. خدایا! آنان که راه تو را برگزیدند و تمام در فکر تو و رسیدن به تو بودند و دل از دنیا برچیدند، اکنون به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند و به معشوقشان رسیدند و اکنون در نزد تو از مهر و صفا و محبت تو برخوردارند.

 

و اما « واحینی یا ربّ سعیداً و توفّنی شهیداً » خدایا! زندگی ام و سعادت و مرگم را شهادت قرار بده."یا رب العالمین"

یا رب زشراب عشق سرمستم کن

 یکباره به بند عشق پا بستم کن

 از هر چه نه عشق خود تهی دستم کن

 در عشق خودت نیست کن و هستم کن

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

سلام خداوند بر شهیدان راه خدا،به امید خدا روزی قدس را آزاد خواهیم کرد.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها