نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. خرداد 1394 - 0:48
با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزارشد؛
همایش علمی بازآفرینی شهری پایدار در گچساران +تصاویر
با حضور مسئولان کشوری و استانی همایش بازآفرینی شهری پایدار ویژه بافت فرسوده گچساران در سالن اجتماعات آزادی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب،عصر امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمدو جمعی از مسئولین محلی همایش علمی بازآفرینی شهری پایدار در سالن اجتماعت آزادی این شهرستان  برگزار شد.

 

توسعه پایدار

بازآفرینی

گچساران

گچساران

 

اردلان زینل زاده شهردار دوگنبدان در این همایش با اشاره به وضعیت کنونی بافت فرسوده شهری  دوگنبدان گفت: بافت فرسوده شهری دوگنبدان افزون بر 160 هکتار مساحت داشته که در سال 82 به عنوان نخستین بافت فرسوده شهری استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید.

 

شهردار

 

وی افزود: این بافت در برگیرنده هفت و 31 صدم درصد از مساحت و 22 و پنج دهم درصد جمعیت شهری دوگنبدان بوده که در ماده پنج استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید.

 

وی تصریح کرد: بافت فرسوده شهر دوگنبدان به عنوان واقعی‌ترین بافت فرسوده شهری کهگیلویه و بویراحمد در تطابق با سه شاخصه اصلی بافت‌های فرسوده ایران یعنی عدم استحکام بنا، ریزدانگی و نفوذناپذیری باشمول بیشتر از 50 درصد واحدهای مسکونی و شبکه معابر این بافت مورد شناسایی قرار گرفته است.

 

زینل‌زاده تصریح کرد: به جز سه شاخصه اصلی، دو ویژگی خاص این بافت سبب تمایز این بافت از دیگر بافت‌های فرسوده کهگیلویه و بویراحمد شده است.

 

شهردار دوگنبدان گفت: شیب بالای زمین و بافت سنگی خاک موجبات عدم دسترسی سواره و صعوبت دسترسی پیاده همچنین عدم وجود پی ساختمان‌ها، گستردگی خطوط لوله آب و سایر شبکه‌های خدماتی بر عرصه معابر و بعضا عدم امکان حفر چاه دفع فاضلاب به عنوان معلول این شرایط در بخشی از بافت فرسوده گچساران است.

 

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این همایش اظهار کرد: اگر چه من خود را در حوزه بافت فرسوده و مسائل شهری به چشم معلم می‌بینم، اما راهکارهای مطرح شده توسط مهندس زینل زاده  شهردار دوگنبدان آموزنده بود.

 

ایزدی

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرهای ما به دلایل مختلف رو به افول رفتند، گفت: شهرهای کنونی شهرهایی نیستند که به آن مباهات کرد.

 

وی گفت: متأسفانه روند نزول کیفیت در حال حاضر نیز در شهرهای کشور وجود دارد.

 

ایزدی افزود: رشد انفجاری جمعیت در شهرهای بزرگ کشور مشکلات زیادی برای جامعه آن شهرها ایجاد کرده است.

 

گفتنی است در این همایش که در محل سالن اجتماعات آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد مسئولان کشوری و محلی در خصوص اهمیت و لزوم فرهنگ‌سازی تفکر بهسازی و ترمیم بافت فرسوده شهری دوگنبدان به ایراد سخن پرداختند.

 

معاون وزیر

گچساران

اسدالله ملک زاده

 

ادامه تصاویر را مشاهده نمایید.

 

مسئولین

همایش

گچساران

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

تا باشد از این همایش های بی درد سر که فقط دارند مشکلات مردم را برطرف می کنند

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها