نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. آذر 1393 - 23:44
فرماندار گچساران به همراه جمعی از مسئولین محلی از مرکز توانبخشی معلولین ذهنی مهر این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران ظهرامروزبه همراه جمعی از مسئولین محلی از مرکز توانبخشی معلولین ذهنی پسر بالای چهارده سال مهر این شهرستان بازدید کرد.

 

 

فرماندار گچساران در حاشیه این بازدید ضمن شنیدن توضیحات مسئولان این مرکز در خصوص نحوه عملکرد و ارائه خدمات به معلولان، اظهار کرد: هرچند که احساس مسئولیت نسبت به مشکلات معلولان از وظایف همه افراد جامعه بوده اما تلاش و همکاری مربیان و مسئولان این مرکز جای بسی تقدیر و اجر فراوان دارد.

 

وی با اشاره به تعامل و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی گچساران در زمینه‌های مختلف، افزود:مسئولان و مدیران این شهرستان باید با ارتباط و همکاری هرچه بیشتر با اداره بهزیستی و این مراکز نسبت به ارائه خدمات و تسهیلات به معلولان تلاش کنند.

 

رحیمی با تاکیدبر اینکه علاقمندی معلولان در زمینه مهارت و آموزش باید جدی گرفته شود، بیان کرد: مسئولان باید در جهت ایجاد زمینه اشتغالزایی این قشر از جامعه برنامه‌ریزی و مساعدت داشته باشند.

 

سید نادر حسینی فر مسئول مرکز توانبخشی مهر گچساران در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز و ارائه آثار دستی هنری معلولان بر لزوم همکاری هرچه بیشتر مسئولان در راستای برطرف کردن مشکلات این قشرتاکید کرد.

 

 

 وی افزود:بدون شک سرکشی و بازدید مرتب مسئولان از این مراکز در جهت مرتفع نمودن مشکلات، موجب دلگرمی مددکاران و مددجویان می گردد.

 

حسینی فر با اشاره به اینکه معلولین به توجه و حمایت بیشتری از سوی افراد جامعه نیاز دارند،افزود: در حقیقت روح بلند آدمیت فراتر از هرگونه معلولیتی است و معلولین همچون گل هایی هستند که تنها کمی از ساقه خود دور مانده اند.

 

مسئول مرکز توانبخشی مهر گچساران گفت: این مرکز از مهر ماه  1380 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر 33 مدد جو را تحت آموزش دارد.

 

وی تصریح کرد: در این مرکز به مددجویان معرق کاری،نقاشی،چرم دوزی و قاب سازی آموزش داده می شود.

 

حسینی فریادآورشد:عقب ماندگان ذهنی افرادی هستند که از نظر فعالیت های ذهنی ،نسبت به همسالان خود نارسایی دارند و در نتیجه از نظر توانایی یادگیری با محیط ،درک مفاهیم و استدلال صحیح به درجات مختلف محرومند.

 

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات معلولان باید در اذهان مردم و مسئولان تداعی شود،تأکیدکرد: مسئولین و افراد جامعه باید توجه بیشتری به این مراکز داشته باشند و در برطرف کردن مشکلات  این قشر خاص از جامعه همت نمایند.

 

گفتنی است طی این بازدید ضمن تبادل نظر در خصوص پاره‌ای از مشکلات معلولان، مقرر شد در راستای بررسی مشکلات و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی این قشر توسط مسئولان و خیرین همکاری و اقداماتی صورت گیرد.

 

ادامه تصاویر را مشاهده نمایید.

 

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

دست دست اندر کارن درد نکنه بهمن که رو فلکه نماز می ایسته رو هم بیارید بهتر از گدایی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها