نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. مرداد 1394 - 19:55
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بزودی بیمه تکمیلی معلولان اجرایی خواهد شد،اظهارکرد:بر اساس مصوبه هیئت‌ وزیران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده از طریق سازمان بهزیستی نسبت به بیمه پایه سلامت و بیمه تکمیلی همه معلولان اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی عصر امروز در مراسم دیدار با جامعه معلولین گچساران در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با اشاره به اینکه  امکانات این سازمان به حدی نیست که همه مشکلات مددجویان و جامعه هدف خود را پاسخگو باشد،گفت:تاکنون قدم‌های خوبی برای برطرف شدن مشکلات مددجویان در کشور برداشته شده و اکنون خدمات خوبی برای مددجویان در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه دولت همکاری خوب و مناسبی با این سازمان داردو قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به زودی به مجلس ارائه خواهد شد،افزود:این قانون فراگیر و در راستای برطرف شدن مشکلات معلولان است.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در قالب این قانون خدمات مناسبی به قشر معلولان ارائه خواهد شد،تریح کرد:امروز در همایش معاونان توانبخشی بهزیستی استان‌های کشور کارت طبقه‌بندی نوع و شدت معلولان صادر شد.

 

وی با یان اینکه در این قانون سعی شده است که وسایل تجهیزاتی و کوک تجهیزاتی مورد نظر معلولان با شرایط مناسب مهیا شود،اظهارکرد:این قانون در راه حل مشکلات و تنگناهای جامعه معلولان تدوین شده و در آن اشاره شده که همانند حقوقی که هر ساله در شورای عالی کار تصویب می‌شود، به معلولان پرداخته شود.

 

محسنی بندپی با اشاره به اینکه بزودی بیمه تکمیلی معلولان اجرایی خواهد شد،اظهارکرد: بر اساس مصوبه هیئت‌ وزیران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده از طریق سازمان بهزیستی نسبت به بیمه پایه سلامت و بیمه تکمیلی همه معلولان اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

 

 محسنی بند پی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبار سازمان بهزیستی کشور یک هزار و 310 میلیارد تومان بود، گفت: این میزان اعتبار در سال گذشته جذب شدو میزان اعتبار امسال این سازمان یک هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.

 

وی با بیان اینکه نگاه دولت به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی یک نگاه عملگرا بوده است،افزود: میزان مستمری مددجویان بهزیستی امسال افزایش نیافته و برای افزایش مستمری مددجویان در برنامه ششم توسعه این سازمان برنامه‌هایی دارد.

 

رئدس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آماری درباره میزان موارد مشاهده شده کودک‌ آزاری در سطح کشور وجود ندارد،گفت:اکنون 187 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور فعالیت دارند و این مراکز در زمینه خدمات‌رسانی به کودکان آزاردیده فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها