نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. شهريور 1393 - 20:05
پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور اصحاب رسانه ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد.

به گزارش آفتاب جنوب، سرهنگ جهانگیر انصاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد:هشت سال دفاع مقدس آینه تمام نمای استقامت ملت ایران بود که هیمنه دشمنان را هم شکستند و نتایج و دستاوردهای بسیار زیادی برای ملت ایران رقم خورد که از جمله آن خود باوری بود.

 

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد

 

وی افزود:آنچه برای نسل باقی مانده از دفاع مقدس و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی در طی جنگ تحمیلی و برای نسل بعد از جنگ و نسل حاضر دارای اهمیت بسیار است، شناخت دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و همچنین استمرار و حفظ این دستاورد‌ها و ارزش هاست که می‌بایست به خوبی تبیین و باز تعریف شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه تولید قدرت کرد و موجب شد تا نظام  اسلامی به برکت خون شهداء در جهان تثبیت و از هر زمان مقتدر تر جلوه نماید.

 

انصاری با بیان اینکه امروز دشمنان قسم خورده نظام ، سعی دارد تا سبک زندگی خانواده‌های ایرانی را تغییر دهد، تصریح کرد: از این رو، هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا نقاط مشترک زیربنایی دفاع را تبیین کنیم و برای مقابله با آن‌ راه‌کارهای مفیدی در نظر گرفته شود.

 

وي تاکیدکرد: هفته دفاع مقدس يادآور ايثارگري ها، صبوري‌ها، شهادت طلبي‌ها و ارزش‌هاي مقدس انساني است که بايد اين اقدامات فرا انساني را به نسل جديد منتقل نماييم.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گچساران اظهار کرد: کلیه برنامه ریزی ها بر مبنای اهداف، سیاست ها و راهبردهای حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس انجام شده است.

 

انصاری ادامه داد: برمبنای این برنامه ریزی ها در روز نخست هفته دفاع مقدس مصادف با 31 شهریور ماه جاری به منظور به نمایش گذاشتن اقتدار، توانمندی، خلاقیت و رشادت نیروهای مسلح، رژه با شکوه هفته دفاع مقدس با حضور گردانهای بیت المقدس،عاشورا،امام حسین (ع)،امام رضا(ع) ،یگان موتورسواران و تیپ مهندسی خودرویی  درگچساران برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در دومین روز از هفته دفاع مقدس برای پاسداشت سربازان و گرامی داشت نقش جوانان در تولید علم و فناوری و مبارزه با تهدیدات دشمن برنامه هایی ویژه ای در گچساران برگزار خواهد شد،گفت : روز دوم هفته دفاع مقدس، به عنوان "سربازان،جوانان،علم و فناوری" نامگذاري شده است که در اين روز زنگ مقاومت در مدارس این شهرستان نواخته خواهد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران یادآور شد:اجراي پدافند غيرعامل، برگزاري نشست‌هاي سياسي و برگزاري محفل انس با قرآن كريم از برنامه‌هاي ديگر روز دوم هفته دفاع مقدس در گچساران است.

 

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اهمیت پدافند غیر عامل در هفته دفاع مقدس را یکی از ضروریات برشمرد و اظهار کرد: به همین دلیل برنامه های ویژه ای در روز سوم هفته دفاع مقدس برای تبیین اهمیت پدافند غیر عامل با بصیرت و فرهنگ اسلامی در نظر گرفته شده است.

 

وي بيان كرد: روز سوم هفته دفاع مقدس به عنوان روز "دفاع همه جانبه، بصیرت و مدیریت جهادی "تعيين شد كه اعزام راوي به مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، مساجد و پايگاه‌هاي بسيج، برگزاري شامگاه ياد ياران و اعزام اكيپ‌هاي پزشكي به مناطق محروم از ديگر برنامه‌هاي اين روز است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به محوریت شهداء ، ایثارگران و زنان اسوه های مقاومت و ایثار در هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس  برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب،غبار روبی گلزار مطهر شهداء، دیداراز خانواده های معظم شهداء،ایثارگران و جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی از دیگر برنامه های هفته دفاع در این روز است.

 

انصاری روز پنجم از هفته دفاع مقدس را که با عنوان ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت نامگذاری شده است را مصادف با جمعه چهارم مهر ماه اعلام کرد و خاطرنشان شد: توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای توجه به نقش خانواده در حفظ فرهنگ اسلامی یکی از دلایل این نامگذاری است که متناسب با آن ویژه برنامه هایی برگزار خواهد شد.

 

 این مسئول گفت:حضور پاسداران و بسیجیان در نماز جمعه، سخنرانی فرمانده سپاه ناحیه گچساران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته از دیگر برنامه های این روز است.

 

وی تصریح کرد: روز پنجم هفته دفاع مقدس همچنین مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها است که روز خانواده و فرهنگ اسلامی نامیده شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران افزود: شنبه ششم مهرماه به عنوان روز "نکوداشت فرماندهان،جهادگران وپیشکسوتان نامگذاري شده است که در این روز از پیشکسوتان هفته دفاع مقدس، فرماندهان و حماسه آفرینان تقدیر خواهد شد.

 

انصاری یادآور شد:در آخرين روز از هفته دفاع مقدس نشست‌هاي بصيرتي و دريافت عبرت‌هاي حاصل از جنگ، نشست‌هاي روشنگري و تشريح بيداري اسلامي و بصيرت‌افزايي و تشريح و بيان علل وقوع جنگ و شناخت متجاوز برگزار خواهد شد.

 

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در ادامه  هفته دفاع مقدس را تجلی ایستادگی با تأسی از غیرت و عزت ملی در برابر ترفندهای استکبار جهانی برشمرد و گفت: روز پایانی هفته دفاع مقدس با عنوان عزت و پایداری، وحدت ملی و استکبار ستیزی نامگذاری شده است.

 

 وی همایش کوهپیمایی بسیج مهندسین، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در کانون بسیج جوانان، افتتاح نت سرای کانون جوانان بسیج ، حضور رزمندگان در مراسم آغاز سال تحصیلی، برگزاری مسابقات ورزشی و وبلاگ‌نویسی ،برپایی ایستگاه‌های صلواتی ،برگزاري نشست‌هاي سياسي ،برگزاری يادواره شهداء، برگزاری شب خاطره و شب شعر، برگزاری دعاي كميل، خاطره‌گویی و روایتگری و  آذین بندی خیابان ها و معابر شهری  را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گچساران عنوان کرد.

  

فرمانده سپاه ناحیه گچساران  در ادامه  هدف از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس را آشنایی نسل جوان با رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال این مفاهیم ارزشمند به جوانان و همچنین زنده نگه داشتن یاد شهدا برشمرد.

 

تصاویری از این نشست خبری را مشاهده نمایید.

 

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در گچساران تشریح شد

 

انتهای پیام/م

 

دیدگاه‌ها

با تشکر از انهای که یاد رزمندگان وشهدا را گرامی می دارند

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها