نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. آذر 1402 - 9:09
باهدف ترویج و نشر فرهنگ فاطمی برگزار شد؛
سوگنامه نمایشی «بانوی باران» در گچساران+ تصاویر
سوگنامه نمایشی بانوی باران باهدف ترویج و نشر فرهنگ فاطمی و سیره و فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام در گچساران به اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سوگنامه نمایشی بانوی باران باهدف ترویج و نشر فرهنگ فاطمی و سیره و فرهنگ اهل‌بیت علیه‌السلام به نویسندگی و کارگردانی سید صادق فاضلی به مدت سه شب از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه در سالن اجتماعات آزادی نفت و گاز گچساران به اجرا درآمد.

 رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در خصوص برگزاری این آیین گفت: برای انتقال و ترویج فرهنگ فاطمی و اهل‌بیت علیهم‌السلام هنر تئاتر و نمایش مناسب‌ترین قالب تلقی می‌شود و اجرای چنین سوگنامه‌ها و نمایش‌هایی برای نشر فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام قطعاً در جهت تحقق این مهم تأثیرگذار خواهد بود.

 وی بابیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها الگوی بی‌نظیر و بی‌بدیل عالم خلقت و معیار کامل حجاب و عفاف برای بانوان جهان است، خاطرنشان کرد: پیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها حفظ کرامت و جایگاه زن بود و با توجه به حیات کوتاهی که داشت، الگویی خوب برای مسلمانان جهان و تمام بشریت و اولین مدافع ولایت و امام عدالت و آزادگی در تاریخ اسلام است.

وی هنر را زبان گویایی برای نشر این اندیشه دانست و گفت: هنر تئاتر قابلیت انتقال و تفهیم بالاترین اندیشه‌ها و تفکرها را دارد؛ لذا برای انتقال و ترویج فرهنگ فاطمی و اهل‌بیت علیهم‌السلام اسلام هنر تئاتر و نمایش مناسب‌ترین قالب تلقی می‌شود.

بیننده تصاویری از این نمایش باشید.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها