نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. شهريور 1402 - 9:24
عاشقان و دلباختگان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در گچساران این روزها به‌رسم سنت حسنه سال‌های اخیر با راه‌اندازی موکب‌هایی در این شهرستان به زائران اربعین حسینی باافتخار تمام پذیرایی و خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، محرم و صفر، در تقویم ما شیعیان یادآور مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام است که علاوه بر سوگواری و عزاداری در این ماه‌ها، شیعیان نیز در این ایام تلاش می‌کنند تا به هر طریق ممکن، عشق و ارادتشان را نسبت به ائمه اطهار علیهم‌السلام به اثبات برسانند.

 گاه این ارادت و عشق در نذرهای عاشورایی، برپایی هیأت ها و مراسمات سوگواری خودنمایی می‌کند، گاه هم به عتبات عالیات و زیارت خاندان عشق علیهم‌السلام مشرف می‌شوند تا این‌چنین ارادتشان را نشان ‌دهند، حال چند سالی می‌شود که حسب سفارش‌هایی که در احادیث و روایات معصومین علیهم‌السلام مبنی بر زیارت اربعین شده است عاشقان و دلدادگان حسینی در تلاش‌اند تا خود را با پای پیاده به کربلای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برسانند.

در کنار خیل عظیمی که تلاش می‌کنند از طریق زیارت، ارادت و عشق خود را به حضرت اباعبدالله نشان دهند عده‌ای هم هستند که سعی می‌کنند این عشق شورانگیز را با خدمت به زوار سیدالشهدا علیه‌السلام به منصه ظهور برسانند.

 خدمت در موکب‌های اربعین شهرستان گچساران جلوه‌ای از همان عشق و ارادت عظیم است که با توجه به حضور چند صدهزارنفری مشتاقان کربلای معلا، این موکب‌ها در مسیر زائران در نقاط مختلف شهرستان نیز برپاشده و ارائه خدمت می‌کنند.

تصاویری از خدمت‌رسانی به زوار اربعین در موکب شهدای خیرآباد گچساران را شاهد باشید.

 

 

دیدگاه‌ها

عالی قبول باشه انشاءالله

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها