نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. اسفند 1401 - 15:11
ساعات پایانی سال 1401، بازار فروش «ماهی قرمز» در دیار بام نفت ایران بیشتر از بازارهای دیگر گرم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، ماهى قرمز، اين موجود دوست‌داشتنی كه حضورش همراه با شادى، آرامش و زيبايى است، به‌عنوان ماهى خانگى يا زينتى به حوض‌خانه‌ها راه‌یافته و سال‌ها است که زینت‌بخش سفره‌هاى هفت‌سین در ايام نوروز شده است.

عده‌ای براین باورند ماهی قرمز خوش‌شانسی به خانه می‌آورد و به‌عنوان مقدس‌ترین ماهیان آن را به‌حساب می‌آورند و معتقدند ماهی در سفره هفت‌سین نشانه زندگی و موفقیت است و قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال دارد و بانام‌های ماهی طلایی، ماهی گلی و ماهی حوض نیز خوانده می‌شود.

اگرچه رنگ قرمز ماهی نیز در سفره هفت‌سین سمبل مهربانی، پیروزی و معیشت و برکت است. همچنین حضور یک موجود زنده در هفت‌سین و شنا کردن ماهی قرمز، نماد پویایی و تحرک معنا شده است. ماهی نماد برج حوت یا همان ماه اسفند است وعده‌ای براین باور هستند که حضور ماهی قرمز در سفره هفت‌سین به معنای انتقال خوبی‌های سال گذشته به سال جدیداست.

براین اساس، ساعات پایانی سال 1401، بازار فروش «ماهی قرمز» بیشتر از بازارهای دیگر گرم است. فروشندگان ماهی قرمز، خیابان‌های پرتردد گچساران را برای فروش خود انتخاب کرده‌اند که آکواریوم‌های مملو از ماهی و همچنین تنگ‌های شیشه‌ای با طرح‌های جذاب چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

تصاویر را در ادامه شاهد باشید.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها