نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. اسفند 1401 - 12:02
جشنواره سفره آرایی هفت‌سین باهدف تکریم و احیای آئین‌ها و سنت‌های ایرانی اسلامی و ایجاد شورونشاط اجتماعی در بین مردم در پارک لاله گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سفره هفت‌سین یکی از مشهورترین مراسم عید نوروز است؛ سفره‌ای متشکل از هفت چیز نمادین که نام آن‌ها با حرف سین شروع می‌شود. در واپسین روز‌های سال مردم کشورمان خود را برای برگزاری جشن بزرگ عید نوروز آماده می‌کنند. به همین مناسبت در گچساران جشنواره سفره‌آرایی هفت‌سین برگزار شد.

رضا قشقایی، شهردار دوگنبدان در خصوص برپایی این جشنواره گفت: با توجه به اینکه هرساله اجرای اقدامات طرح استقبال از نوروز در شریان‌های اصلی به‌طور خاص انجام می‌شد، امسال نیز علاوه بر تداوم فعالیت‌های گذشته همسو با ابلاغ دستورالعمل‌ها، فعالیت‌های شاخص و ملموس‌تری در شریان‌های فرعی انجام می‌گیرد تا شهروندان بیش‌ازپیش این خدمات و در پی آن تحولات را لمس کنند.

وی افزود: بنابراین در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان و همچنین آشناسازی نسل جوان با آیین‌های سنتی، جشنواره هفت‌سین نوروزی با مشارکت شهروندان، امور فرهنگی شهرداری، شورای اسلامی دوگنبدان، آموزش‌وپرورش گچساران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در پارک لاله برپا شد.

شهردار دوگنبدان به نمایش درآوردن خلاقیت شرکت‌کنندگان در بهره‌گیری خاص از ابزار سنتی یا مدرن، بازآفرینی سنت با بهره‌گیری از ابزار نوین و امروزی در چیدمان سفره هفت‌سین، بسترسازی مناسب جهت ایجاد فضای شاد و روح بخشی به کارهای گروهی همراه با رقابت سالم و به‌کارگیری ایده‌های نو در فرم بخشی به سفره هفت‌سین را از اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.

استفاده از نمادهای بومی، محلی، ملی، مذهبی و دفاع مقدس از جلوه‌های سفره‌های هفت‌سین در پارک لاله این شهر بود و به هفت گروه پنج‌نفره (هفت‌سین) برگزیده جوایز نفیسی نیز اهداء شد.
براین اساس امور فرهنگی شهرداری، شورای اسلامی شهردوگنبدان، آموزش‌وپرورش شهرستان گچساران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران به‌منظور ارزش نهادن به آداب‌ورسوم ملی و کهن ایرانیان هم‌زمان با فرارسیدن سال نو، جشنواره سفره‌های هفت‌سین را برگزار می‌کند.
 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها