نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. مهر 1401 - 14:01
دولت، ذرت را به صورت تضمینی خریداری می کند و همین امر هم باعث شده این محصول مورد استقبال کشاورزان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ذرت بعد ازگندم وبرنج سومین محصول زراعی ازنظر سطح زیر کشت ودومین محصول بعد ازگندم ازنظرمیزان تولید است که علاوه بر تامین دانه وعلوفه ای مورد نیاز مرغداری ها و دامداری ها درصنعت غذایی، شیمیایی و دارویی نیز از اهمیت ویژه ای برخورداراست.

کشاورزان گچسارانی در دشت های لیشتر، خیرآباد و امامزاده جعفر زمین های خود را زیر کشت ذرت می برند. برخی کشاورزان ذرت را به صورت علوفه ای و برخی نیز به صورت دانه ای برای مصارف طیور و صنعت برداشت می کنند.

کشت به صورت مکانیزه و آبیاری نوین انجام می شود که هم باعث افزایش کیفیت محصول، کاهش مصرف آب، صرفه جویی در وقت برای آبیاری، جلوگیری از رشد علف های هرز و افزایش سطح زیر کشت می شود.


دولت، ذرت را به صورت تضمینی خریداری می کند و همین امر هم باعث شده این محصول مورد استقبال کشاورزان قرار گیرد.

سیدعلی دستلاف، رئیس جهاد کشاورزی گچساران در این خصوص هم گفت: کشت ذرت در شهرستان گچساران از اوایل تیرماه تا اواسط مرداد ماه انجام می شود،که بیشترین سطح زیر کشت شهرستان هم مربوط به دشت لیشتر و امامزاده جعفر است.

وی افزود:سطح زیرکشت ذرت در سال زراعی جاری حدود یک هزار هکتار در اراضی این شهرستان است اگرچه زمان برداشت ذرت از اواسط آبان تا پایان آذرماه بوده و پیش بینی تولید در هر هکتار ذرت نیز ذرت علوفه ای ۶۰ تن، ذرت شیرین بیش از ۱۶ تن و ذرت دانه ای  حدود هشت تُن خواهد بود.

بر این اساس نیز محصول ذرت حاوی مقداری زیادی قند و نشاسته برای درمان برخی بیماری ها از جمله اگزما و درمان ورم روده بسیار مفید است، ذرت، سرشار از املاح مختلف فلزات به ویژه گوگرد، کلر، فسفر، سیلیس، آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم برای تقویت مو و ناخن ها نیز مفید است.

ادامه تصاویر را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها