نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. مهر 1401 - 13:39
سبزی کاران گچسارانی با زحمت زيادی چرخه سبز توليد را می‌گردانند و محصول خود را كه عصاره طبيعت است با بهترين كيفيت برای سفره‌های مردم آماده می‌كنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، شهرستان گچساران با داشتن زمین های حاصلخیز یکی از قطب های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در کشت سبزیجات برگی و خوراکی به شمار می رود.هرچند سبزی کاری از شغل‌های رایج و قدیمی مردمان این دیار به شمار می رود که بسیاری از آن‌ها از این راه هم امرار معاش می‌کنند.

سبزی کاری از گذشته‌های دور در بین خانواده‌های گچسارانی رسم بوده و آن‌ها بیشتر به منظور رفع نیاز‌های غذایی خود به این کار مبادرت می ورزیدند و امروزه بسیاری کشاورزان به ویژه در منطقه امامزاده جعفر، با کاشت سبزی‌های متنوع و انتقال آن به شهر برای فروش، درآمد کسب کرده و با این کار به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند.

البته سبزی گچساران يكی از محصولات سالم و باكيفيت است كه بسياری از شهرستان ها و استان های هم جوارخواهان آن هستند، سبزی‌كاران دیار بام نفت ایران با زحمت زيادی اين محصول را تهيه می‌كنند و در اختيار مصرف كنندگان می‌گذارند، آنهم محصولی كه از طبيعت بر می‌آيد و سفره‌های هموطنان را سبز و سلامت می‌كند. 

اینجا قصه زندگی مردمانی است که از راه حلال کسب درآمد می کنند. تربچه، تره، شاهی، اسفناج، جعفری، لوبیا سبز، گشنیز، نخود فرنگی، مرزه، پیازچه،و ریحان سبز و بنفش از جمله محصولاتی است که سبزی کاران گچسارانی تولید می‌کنند.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها