نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. تير 1401 - 9:59
20هنرمند و استاد خوشنویسی گچساران به مناسبت دهه ولایت و امامت و پاسداشت روز قلم در خیابان شهید بلادیان این شهرستان "مشق مهر" کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اورنگ نارکی ،رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در خصوص این آیین گفت:هم نویسی و نمایشگاه آثار خوشنویسی با حضور 20 هنرمند و استاد خوشنویسی انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان به مناسبت دهه ولایت و امامت و پاسداشت روز قلم، در خیابان شهید بلادیان این شهرستان برگزار شد.

نارکی تصریح کرد:در این آیین نیز هنرمندان گچسارانی با هنر خوشنویسی(مشق مهر) در دهه ولایت و امامت به ساحت مقدس مولای متقیان "امام علی علیه اسلام "عرض ارادت کردند،اگرچه برپایی این نمایشگاه هنری نیز با هدف بهره گیری از مفاهیم ارزشمند قرآن کریم، تشویق استعدادهای خلاق و ایجاد انگیزه و نیزتحرک برای استمرار فعالیت های تحول آفرین هنر ناب خوشنویسی انجام گرفت.

وی افزود:باید توجه کرد که آشنایی نسل جوان و نوجوان جامعه با وقایع غدیرغم، ترویج فرهنگی علوی و نیز تبرک هنر خوشنویسی با احادیث و روایات ائمه اطهار علیهم اسلام از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه در خیابان شهید بلادیان گچساران بود.

نارکی بیان کرد:با این وجود نیز شهرستان گچساران از خوشنویسان و هنرمندان برجسته ای برخوردار است و همانگونه که می دانیم برپایی چنین نمایشگاه هایی در سطح شهرستان به نوعی در جهت ترویج این عید بزرگ بسیار حایز اهمیت است.

رئیس فرهنگ و ارشاد گچساران ادامه داد:بنابراین نقش هنرمندان به عنوان پویاترین عامل در این راستا برکسی نیز پوشیده نیست چرا که نقش هنر در انتقال عمیق ترین آموزه ها و مفاهیم در عرصه های معارف الهی و همچنین تبیین، توسعه و ترویج فرهنگی علوی در جایگاه خود نیز بسیار ارزشمند است.

وی افزود:البته توجه و حمایت ویژه از هنرمندان و اساتید تمامی رشته های هنری از وظایف ذاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می رود و به نوبه خود نیز قدردان تلاش های این عزیزان خواهیم بود، هرچند تلاش داریم  که در مناسبت های ملی و مذهبی دیگر بازهم شاهد برپایی چنین نمایشگاه هایی در سطح شهرستان هم باشیم.

تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها