نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. ارديبهشت 1401 - 15:10
براساس داده های آماری هواشناسی گچساران میزان غلظت ریزگردها در این شهرستان روبه کاهش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، این روزها گچساران هم مثل بسیاری دیگر از مناطق غربی کشورمان در معرض حجم زیادی از گرد و غبار قرار گرفته بطوری که عصر روز گذشته میزان دید افقی ناشی از پدیده ریزگردها در این شهرستان به دو کیلومتر رسید و به نوعی شاخص سنجش کیفی هوای آن خطرناک شده بود.

بررسی شواهد نشان می‌دهد میزان غلظت ریزگردها در گچساران در حال کاهش است این درحالی است که براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور در روزهای آینده نیز باید منتظر توده جدیدی از ریزگردها با غلظت بالاتری باشیم.

با این وجود گچساران در سال گذشته ، 38روز با پدید ریزگردها روبرو بود و با این حال از ابتدای امسال تاکنون ریزگردها پای ثابت روزهای بهاری دیار بام نفت ایران بوده اند و تا به امروز21 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کرده است.

اگرچه بنابر اعلام سازمان هواشناسی در چند روز اخیر با انتقال توده گرد و خاک از کشورهای غربی همسایه ،استان‌هایی که در نوار غربی کشور قرار دارند، وضعیت غبارآلودی را تجربه می کنند.اما این آلودگی از عصر روز گذشته در شهرستان گچساران آغاز شده و بر اساس داده‌های آماری اداره هواشناسی شهرستان ،سیر نزولی نیز به خود گرفته است.

اگرچه باید توجه کرد آلودگی هوا منشأ خارجی داشته و از طریق کشور عراق و با وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد کشورمان شده است.شهروندان به ویژه زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی و نیز جانبازان شیمیایی بایستی از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه به طور جد پرهیز کنند.

تصاویری از هجوم ریزگردهای مشکل ساز به بام نفت ایران را مشاهده کنید.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها