نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. ارديبهشت 1401 - 10:50
همزمان با شب شهادت امام علی علیه السلام برگزار شد؛
مهمانان ضیافت افطاری «مقام معظم رهبری» درگچساران +تصاویر
همزمان با ماه مبارک رمضان، مراسم جزء‌خوانی کلام وحی با حضور اقشار مختلف مردم روزه‌دار همه روزه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیین ترتیل خوانی کلام وحی همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ  امام خمینی(ره) گچساران با حضور قاریان برجسته شهرستانی و دوستداران قرآن کریم برگزار می شود.

بر اساس احادیث و روایات،  ثواب خواندن یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر است با ختم قرآن در ماه‌های دیگر و همین دلیل کافی است تا شوق و ذوق مومنین و روزه داران را جهت خواندن کلام الله صد چندان کند.

این آیین در شهرستان گچساران در ماه مبارک رمضان پیش از اذان مغرب(ساعت 18) برگزار می شود و روزانه یک جزء از قرآن کریم قرائت می شود که در ادامه نیز تفسیر  این جزء از قرآن کریم توسط "حجت الاسلام مصطفی پور" از حوزه علمیه قم پایان بخش این آیین خواهد بود.

با این تفاسیر نیزامام جمعه گچساران در آیین طبخ و توزیع 72دیگ غذای گرم در این شهرستان هم گفت:به همت خیرین و خادمین موکب طریق الکربلا ،همزمان با شب شهادت مولی الموحدین حضرت امام علی علیه اسلام ٬ 72 دیگ غذای نذری(اطعام علوی) به نیت اصحاب اباعبدالله(ع) طبخ و بین 12هزار نفر از نیازمندان گچسارانی توزیع شد.

حجت الاسلام حجازی، افزود:این آیین در حقیقت اشاره ای به روایتی دارد که پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام در خصوص وعده افطاری دارند که فرموده اند هر کسی یک مؤمن روزه‏ دار را در ماه رمضان افطارى دهد، پاداشى برابر با آزاد کردن یک بنده نزد خدا داشته، و مایه آمرزش گناهان گذشته وى نیز خواهد بود.

وی تصریح کرد: عزیزانی در استان سمنان (آقایان امیر آبادی و قوسی) برنامه ای در سطح کشور دارند که هر شهرستانی که تمایل داشته باشد، 72دیگ به یاد 72شهید کربلا اهدا می کنندکه در ایام و مناسبت های مختلف مذهبی در طول سال به مردم و مستضعفین نذری بدهند که این موضوع مدتی است که در شهرستان گچساران هم با کمک خیرین اجرایی شده است.

امام جمعه گچساران افزود:بنابراین از همه خادمین موکب طریق الکربلا و سایر مردم ولایتمدار شهرستان گچساران تشکر ویژه دارم، عنایتی هم از سوی دفتر مقام معظم رهبری و دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان به این امر مهم و ارزشمند نیز شد که حدود 12هزار افطاری داده شود.

گفتنی است ضیافت افطاری مقام معظم رهبری به دوستداران قرآن کریم در شهرستان گچساران، همزمان با شب شهادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام در مصلای نماز جمعه گچساران نیز برگزار شد.

تصاویری از این آیین در گچساران را مشاهده می‌کنید.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها