نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. ارديبهشت 1398 - 9:19
بعد از وقوع سیل در خوزستان و بحرانی‌تر شدن اوضاع برخی مناطق، گروه‌های جهادی دانشجویی برای کمک به مردم گرفتار در سیل این استان دست به کار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سیل، بلایی طبیعی است که از اوایل سال جاری بسیاری از استان‌های کشورمان را درگیر خود کرد و از ۹ فروردین وارد استان خوزستان شد و خانه و کاشانه بسیاری از مردم را غرق در آب کرد و نیزباعث زیر آب رفتن روستا‌های غرب کارون و اطراف سد‌های کرخه و دز و سایر روستا‌ها شد.

سرعت ورود سیلاب به شهرهای خوزستان با تلاش جهادگران و مردم تا حدی کنترل شد، اما ساخت سیل بند به تنهایی گره گشای مشکل مردم نبودو برای جلوگیری از ورود آب به اهواز سیل بند‌های بزرگی نیزایجاد شد و از زیر آب رفتن بسیاری از مناطق خوزستان جلوگیری شد؛ با این حال در تمام این مدت دانشجویان و نیرو‌های جهادی هیچگاه مردم را تنها نگذاشتند و از جان و دل مایه گذاشتند و هنوز هم در حال خدمت رسانی به سیل زدگان خوزستانی هستند.

در همان روز‌های ابتدایی اعلام خطر احتمال وقوع سیل در خوزستان، بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمدسریعا برای خدمت رسانی به مردم اعلام آمادگی کردکه به گفته محمد سلیمانی، مسئول بسیج دانشجویی گچساران بزودی سومین و بزرگترین محموله کمک های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد آماده اعزام به مناطق سیل زده خوزستان خواهد بود.

سلیمانی درادامه با توجه به فعالیت جهادگران دانشجویی در مناطق سیل زده خوزستان اظهارکرد: تیم جهادی شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی گچساران پس از جمع آوری کمک های مردمی به همراه بیش از 15 جهادگر به خوزستان اعزام و دراین مدت در حال امداد رسانی و توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان در مناطق حمدیه،دهلاویه، دشت آزادگان، سوسنگرد و بستان است.

 سلیمانی تصریح کرد:دیگردانشجویان استان همچنین با حضور در اردوگاه ثامن الائمه محل اسکان سیل زدگان شهرستان حمیدیه اقدام به توزیع چادر، پشه بند، ، زیر انداز، بسته های تغذیه ای و بهداشتی نظیر ( پماد های ضد گزیدگی حشرات، دارو، مواد شوینده) و نیز تهییه اسباب بازی برای کودکان کرده اند، اما متاسفانه همچنان با کمبود شدید شیر خشک، چادر، کلمن آب، پشه بند و دیگرامکانات بهداشتی نظیر حمام و سرویس های بهداشتی مواجه هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران اظهارکرد:الحمدالله با اقداماتی که سپاه و ارتش انجام داده، آب در مناطق سیل زده در حال فروکش کردن است، اما خانه های بسیاری از مردم ویران یا دچار آسیب دیدگی و تخریب شدید شده است.

وی درادامه افزود:با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و ماه مبارک رمضان نیازمند مدیریت کلان برای مردم بی سرپناه هستیم،بسیاری از اهالی به دلیل تخریب منازلشان درسیل ،مجبورند به دشت و صحرا پناه ببرند که با توجه به افزایش دما و نیز وجود حشرات و جانوران موذی دراین مناطق، باید کارهای اساسی دراین زمینه با جدیت بیشتر دنبال شوند.

سلیمانی تصریح کرد: مردم این مناطق عمدتاً دامدار و کشاورز هستند و سیل خسارات فراوانی به آنها وارد کرده که امیدواریم در پرداخت خسارت ها به مردم سرعت بیشتر و بهتری اعمال شود ،همه سیستم های دولتی در منطقه پای کار هستند اما توجه بیشتری را برای ساماندهی خسارت ها و پرداخت ها و اطمینان بخشی به مردم می طلبد و باید خدمت رسانی پس از سیل پر رنگ تر باشد .

وی درادامه اظهارکرد:بسیاری از دانشجویان ما در استان خواستار حضور در منطقه و کمک به سیل زدگان هستند، باید توجه داشت که تاکنون دو کاروان بزرگ کمک های دانشجویی که توسط دانشجویان کهگیلویه وبویراحمد جمع آوری شده بود به مناطق سیل زده کشور اعزام و همچنین سومین و بزرگترین کاروان کمک های دانشجویی استان در روزهای آینده به خوزستان ارسال خواهد شد.

ادامه تصاویر را مشاهده نمایید.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها