نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. اسفند 1397 - 12:54
مراسم گرامیداشت 27شهید حادثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان با حضور قشرهای مختلف مردم، علما، روحانیان و مسئولان در گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مراسم گرامیداشت شهیدان حادثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان با حضور قشرهای مختلف مردم، علما، روحانیان و مسئولان در مسجد صاحب الزمان(عج)گچساران برگزار شد.

در این آیین حجت الاسلام مهدی علیزاده ،امام جمعه امیدیه با اشاره به جایگاه والای شهادت در آیات و روایات اظهار کرد:خداوند نسبت به عظمت شهداء فرموده اند "و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده اند ، بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند".

وی افزود: شهداء در زندگی ما اثر دارند و لحظه به لحظه هم مراقب ما هستند و خیلی اوقات هم مسیر زندگی مان را شهداء عوض می کنندوکسی که ایمان دارد این موارد را به خوبی می فهمد و درک می کند.

علیزاده تصریح کرد:حضور در این دنیا فسلفه ای به مراتب بزرگ دارد و در پس این دنیای فانی دنیای ابدی و بقا قرار دارد،انسان های مومن در پیمودن این راه مستقیم ثابت قدم هستند و در این مسیر رو به جلو حرکت می کنند و در راه خدا مجاهده می کنند.

امام جمعه امیدیه درادامه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد:انقلاب اسلامی ایران که با انفاس قدسی حضرت امام(ره) شکل گرفت در مسیر ایجاد و ادامه کار دایه دار این مطلب است، "عدم سکون و اثر داشتن".

علیزاده افزود:هدفی محقق شد و انقلابی شکل گرفت و افرادی انقلابی شدند و انقلابی هم ماندند،اما در این بین دو نظریه وجود دارد که یکی مثل مهندس بازرگان رئیس دولت موقت به این نظریه قائلند که انقلاب محقق شده است ، پس دیگر معنایی برای انقلابی و انقلابی گری وجود ندارد، باید توجه داشت که تنها مسئله ای مهمی که درانقلاب های فرانسه ،چین و شوروی وجود داشت این بود که خود انقلاب هدف باشد.

امام جمعه امیدیه تصریح کرد: انقلاب فرانسه برای مبارزه با استبداد بود و انقلاب شوروی در سال ۱۹۱۷ ایجاد شد که در ۲۰سال بعد استالین بر سر کار می آید و تاریکترین شرایط را برای شوروری آن زمان رقم می زند، چون فقط خود انقلاب هدف بود.

وی افزود:نظریه دوم در کلام حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری نمود پیدا می کند آنجا که انقلاب اسلامی ایران مقدمه ای برای مراحل دیگر انقلاب است و این تازه شروع قصه است برای هدفی به مراتب والاتر و بالاتر.

علیزاده درادامه گفت:مقام معظم رهبری در چندسال قبل دردیداری با افرادی که قرار بود سند چشم انداز توسعه و پیشرفت کشور را تدوین کنند، فرمودند: انقلاب اسلامی ایران ۵مرحله دارد که دو مرحله آن طی شده است و سه مرحله آن هنوز باقی مانده است.

وی افزود:مرحله اول خود انقلاب است که مردم به صحنه آمدند و طومار رژیم منحوس پهلوی را پیچیدند و به زباله دان تاریخ انداختند،مرحله دوم نیزهمان نظام سازی و صورت انقلاب است .

علیزاده اظهارکرد:مرحله سوم نیز تشکیل دولت اسلامی است همان دولتی که رفتارها و نگرشش کاملا اسلامی باشد وبرمکتب اسلام و نه بر مکتب های غربی،درمرحله چهارم نیز نوبت به ایجاد جامعه اسلامی است و وقتی این مهم محقق شد به مرحله پنجم یعنی زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) می رسیم که همان زمینه سازی تشکیل تمدن اسلامی است.

وی تصریح کرد:امروز در مرحله سوم قرار داریم هرچند کارهای بزرگی انجام شده است اما هنوز مرحله سوم کاملا و درست اجرا نشده است.

امام جمعه امیدیه در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب نیز گفت: با توجه به منشور گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب، باید مسئولیت ها  به جوانان سپرده شود که خود را برای مدیریت آینده جامعه آماده کنند،همان مسئولیتی که برای خدمت به مردم واز خود گذشتن است و اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود در نتیجه کارهای جهادی هم شکل خواهد گرفت.

وی افزود:خودسازی یعنی اینکه جوان خودش را آماده کند برای پذیرفتن مسئولیتی جهت ایجاد دولت اسلامی و وقتی دولت اسلامی تشکیل شد به مراتب مشکلات هم مرتفع خواهد شد.

علیزاده گفت:وقتی دولت، دولت اسلامی شد جامعه هم جامعه اسلامی می شود و وقتی تماما اسلام را در جامعه اجرا کردیم آنوقت به بلوغ فکری رسیده و  این  می شود زمینه سازی برای تشکیل تمدن اسلامی.

وی افزود:خیلی ها تنها نگاه صرف به انقلاب داشتند و منتظر سقوط این انقلاب بودند اما غافل از اینکه انقلاب ما زمینه ای برای ساخت یک تمدن بزرگ اسلامی است،۴۰سالگی انقلاب یعنی جوانی و سرزندگی انقلاب و جوانان باید خودشان را آماده گرفتن مسئولیت هایی مهم کنند برای تشکیل دولت اسلامی که زمینه ساز ظهور مهدی موعود (عج) و در نتیجه ایجاد تمدن اسلامی خواهد بود.

درادامه تصاویر این آیین را مشاهده نمایید.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها