نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. مهر 1397 - 20:28
به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛
یادواره 105شهید دانش آموز درگچساران+تصاویر
یادواره 105شهدای دانش آموزگچساران با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه و رئیس آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه شهید احمد کاظمی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، در این آیین  عبدالرحیم رحیمی،فرماندارگچساران ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهرستان  گچساران 360 شهیدبه نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است واین  شهرستان بیش از یک هزار و 700 نفر جانباز دارد که از این تعداد یک هزار و 100 نفر آنان دارای درصد جانبازی زیر 25 درصد هستند.

 وی در ادامه افزود:برگزاری یادواره‌های شهداء نقش و تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوانان و به خصوص جامعه دانش آموزی داردو امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی مدیون جان‌نثاری‌های وفداکاری‌های شهدا بوده است که با جانفشانی و از خود گذشتگی این امنیت و آسایش را در جامعه فراهم کرده‌اند.

 در ادامه سید ظهیرالدین پورالحسینی،مدیرآموزش و پرورش گچساران نیز اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی برای پاسداری از کیان جمهوری اسلامی جانانه دفاع و مقاومت کردند تا به پیروزی رسیدندوباید دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی شهدا آشنا شوند .

پورالحسینی افزود: هدف از برگزاری چنین یادواره‌ای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال ارزش‌ها، تقویت باورها و اعتقادات دینی دانش‌آموزان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران  است.

پورالحسینی خاطرنشان کرد:شهدای دانش آموز با ترجیح دادن سنگر جبهه های نبرد حق علیه باطل بر سنگر علم و دانش ، مصداق بارز علم و عمل شدند و در این راه جان خویش را تقدیم نمودند و امروز به عنوان الگوی فرهنگیان و دانش آموزان کشور شدند.

 وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان دانش‌آموز در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته و تعیین کننده‌ای داشته‌اند، افزود:گچساران دارای 105 شهید دانش آموز است که  هدف از برگزاری این یادواره در این مقطع زمانی گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز است.

گفتنی است در پایان این مراسم سرهنگ دوم محمد درخوش ،مدیرعقیدتی و نظارت سپاه ناحیه گچساران در خصوص منزلت و جایگاه والای شهداء و نیز رشادت ها و جانفشانی های  رزمندگان در دروان دفاع مقدس به ایرد سخن پرداخت.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها