نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. مهر 1397 - 18:38
سبب انتساب و اشتهار امامزاده سیدجلال الدین(ع) به حاجی قلندر از آن جهت بوده است که در مهلکه جنگ لباس مخصوص قلندری می پوشید و شجاعانه می جنگید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،امامزاده سیدجلال الدین (علیه السلام) در روستای حاج قلندر از توابع شهرستان باشت، 14 كيلومتری شاهراه اصلی خوزستان به فارس و 50 كيلومتری شهر گچساران واقع شده است.

 بنای اصلی ساختمان بقعه دارای پلانی شش ضلعی مدور مربوط به معماری قبل بازپيرائی كامل شده است و گنبد اين بقعه در اصل دارای ارتفاع و كشيدگی بيشتری بوده كه در اين بازپيرائی با معماري سنتی آميخته شده است.

 اين بنا در سال 1378 توسط سادات محترم حاجی قلندركه از نوادگان همين امامزاده اند بازسازی كامل شد كه هنوز نماكاری داخل و بيرون آن ادامه دارد.

در فاصله 100 متری اين زيارتگاه قبر مطهر شهيد "احمد حسينی" يكی از شهدای جنگ تحميلی قرار گرفته كه مورد احترام فراوان و زيارت زائرين اين امامزاده است، اين زيارتگاه دارای امكانات رفاهی مناسبی برای زائرين است.  

سبب انتساب و اشتهار امامزاده سیدجلال الدین(ع) به حاجی قلندر از آن جهت بوده است که در مهلکه جنگ لباس مخصوص قلندری می پوشید و شجاعانه می جنگید،این امامزاده عالی مقام به استناد طومار وقف نامه ای از نوادگان ابراهیم مجاب بن امامزاده موسی کاظم (علیه السلام) است.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها