نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. شهريور 1397 - 19:52
همزمان با ششمین روز محرم، روزی که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن (ع)، نوجوان شهید کربلاست، همایش دانش آموزی "احلی‌من‌العسل" در گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همزمان با سراسر کشور همایش "احلی من العسل" با حضور امام جمعه گچساران ،مدیر آموزش و پرورش،مدیر اوقاف و امورخیریه ،مسئول بسیج دانش آموزی و دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی آزادگان در نماز خانه اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران با اشاره به برگزاری این مراسم با حضور نوجوانان گفت:در قرآن عسل به عنوان شفا دهنده مردم معرفی شده چرا که عسل زخم و عفونت ها را التیام می بخشد.

 وی افزود: کلمه احلی یعنی شیرین تر و احلی من العسل یعنی شیرین تر ازعسل و این عبارت را دو نوجوان در سال ۶۱ هجری در حادثه کربلا عنوان کردند و شهادت در راه خدا را شیرین تر از عسل توصیف کردند چون سبب می شود انسانیت زنده بماند.

حجازی ادامه داد:دشمنان امام حسین (ع) که دشمنان بشریت بودند می خواستند محتوای انسانیت و معنویت بمیرد تا تفکر احلی من العسل در جامعه نهادینه نشود.

نوجوانان شرکت کننده در این مراسم با تاسی به مقام شامخ نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم (ع) ضمن بزرگداشت رشادتهای حضرتش با سینه زنی درعزایش به سوگ نشستند ودرادامه بر ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری تأکید کردند.

انتخاب عبارت "احلی من العسل" برای این همایش پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل است.

ادامه تصاویر را مشاهده نمایید.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها