نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. شهريور 1396 - 20:52
مجتمع تولید روغن خوراکی در دومین روز از هفته دولت با حضور وزیر صنعت ،معدن و تجارت،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و محلی در گچساران به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجتمع بزرگ تولید روغن خوراکی در دومین روز از هفته دولت با حضور وزیر صنعت ،معدن و تجارت،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و محلی در گچساران به بهره برداری رسید.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در این مراسم خطاب به وزیرصنعت ،معدن و تجارت گفت: متاسفم که گچساران با آن نام و آوازه خوشی که دارد و امروز یک چهارم از صادرات نفت کشور را تامین می‌‌کند، بعد از انقلاب تاکنون هنوز هیچ صنعت زیردست و وابسته‌ای  که به نفت ارتباط داشته باشد، ندارد.

وی درادامه به مشکلات روند اجرایی پتروشیمی این شهرستان افزود:امروز وارد سیزدهمین سال  ساخت پتروشیمی گچساران شده‌ایم و با این حال حداقل پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۴۰ درصد هم نرسیده است.

رحیمی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده شهرک صنعتی گچساران اظهارکرد:  واحدهای شهرک صنعتی گچساران یا کاملا تعطیل است و یا تعدادی که تعطیل نیست هم به دلیل دلخوشی صاحبان آن دایر است.

فرماندارگچساران تصریح کرد: من از شما انتظار کمک و مساعدت دارم زیرا کسانی هستند که تمام زندگی خود را صرف راه‌اندازی واحدهای تولیدی کرده‌اند و با دریافت قرض و وام و حتی فروش منازل مسکونی خود بدهکار شده‌اند.

اجرای سرود زیبای " ای ايران " و ترانه زیبای "محله بنده نواز"با صدای " مجيد اخشابی " خواننده محبوب کشورو اجرای چند قطعه زیبای محلی با صدای کورش رضوانی از دیگر بخش های این آیین درگچساران بود.

گفتنی است این مجتمع صنعتی دارای سه واحد تولید روغن خام به ظرفیت ۴۰۰ تن در روز، کارخانه روغن تصفیه شده به ظرفیت تولید ۲۰۰ تن در روز و واحد ۶۰۰ تنی سیلو و ذخیره دانه است که در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار ساخته شده است.در مجتمع تولید روغن نباتی گچساران که از جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها استفاده شده است از دانه‌های سویا، کلزا، آفتابگردان، کنجد، گلرنگ و دانه‌های روغنی دیگر انواع روغن خوراکی و سرخ کردنی تولید می‌شود.

کنجاله برای مصارف دام و طیور و پروتین سویا از دیگر محصولات این کارخانه است.مجتمع تولید روغن گچساران با صرف ۸۷۰ میلیارد ریال در مدت ۴ سال ساخته شده و در مرحله اول برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها