نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. بهمن 1395 - 21:03
آیین گرامیداشت سه نفر از درگذشتگان حادثه نرگسی گچساران و آتش نشان پلاسکو تهران در نمازخانه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عصر امروز شورای فرهنگی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با برپایی آیینی، یاد و خاطره سه تن از همکاران و همچنین آتش نشان پلاسکو تهران را که دچار حادثه شدند، گرامی داشتند.

 در این آیین که مهندس عبدالامیر حویزاوی مدیرعامل شرکت توربین جنوب، مهندس صیدالی مدیرعامل نفت گچساران، جمعی از مدیران ستادی و عملیاتی،کارکنان بخشهای مختلف شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران حضور داشتند، از زنده یاد مرحوم موسی شریفات، بهلول زبیدی و مهدی شریفی از جان باختگان حادثه گاز گرفتی در تاسیسات میدان نرگسی گچساران و آتش‌نشانان حادثه پلاسکو تهران تجلیل به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت توربین جنوب در این آیین، ضمن پیام تسلیت مهندس عالیپور مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب، هیأت مدیره و کارکنان صنعت نفت جنوب به خانواده‌های در گذشتگان این حادثه و همکاران صنعت نفت گفت: امروز صنعت نفت در غم عزیزانی عزادار است که تا دیروز در کنار ما در این صنعت مشغول خدمت بودند.

وی در ادامه ضمن یاد و خاطره این عزیزان اظهار کرد: مدیرعامل، مدیران و مجموعه کارکنان مناطق نفت خیز جنوب ضمن ابراز همدردی با خانواده های زنده یاد مرحوم موسی شریفات، بهلول زبیدی و مهدی شریفی از خداوند رحمان، رحمت و غفران واسعه برای آنان مسئلت می‌نمایند.

حویزاوی در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو تهران اظهار کرد: شهادت جمعی از هموطنان به ویژه ماموران خدوم و جان بر کف آتش نشان در حادثه پلاسکو تهران نشان داد که ما باید همواره به نکات ایمنی توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توربین جنوب با اشاره به اهمیت مناطق نفت خیز جنوب و دشواری کار در این صنعت، گفت: گستردگی وسعت عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرایط خاص آن از نظر عملیاتی، سختی و مخاطرات خود را به همراه دارد و از این جهت موارد ایمنی همواره باید اولویت کار در این صنعت بزرگ باشد.

مهندس حویزاوی افزود: حادثه نرگسی گچساران برای ما بسیار دردمند است چرا که ما در توربین جنوب عزیزانی را از دست دادیم که سال ها به عنوان همکار در کنارمان بودند.

وی با بیان اینکه بر اساس مسؤولیت‌های اجتماعی که داریم چنین حوادثی برای ما سنگین است عنوان کرد: امیدواریم با بررسی دقیق این حادثه با به کاربستن نکات ایمنی و رعایت استانداردهای تعریف شده بتوانیم حوادث را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیرعامل شرکت توربین جنوب نیروی انسانی را مهمترین و ارزشمندترین سرمایه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دانست و خاطر نشان کرد: صیانت از نیروی انسانی اصلی‌ترین اولویت کار در مناطق نفت خیز جنوب محسوب می شود و از این رو مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز ضمن پیام تسلیت به خانواده‌های این عزیزان از پیش آمدن چنین حادثه بزرگی بسیار اندوهگین هستند و در حال حاضر نیز این حادثه با نظارت مستقیم ایشان تحت بررسی است.

وی افزود: کارکنان سختکوش مناطق نفت خیز جنوب با اراده پولادین تمام توان خود را برای تحقق برنامه‌های این شرکت در زمینه تولید نفت و گاز و صیانت از آن به کار بسته اند و از این جهت ضروری است تا مجموعه مدیران و کارکنان صنعت نفت نسبت به پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی در صنعت نفت همواره آماده باشند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران حادثه نرگسی گچساران را به کارکنان صنعت نفت جنوب تسلیت گفت و اظهار داشت: کارکنان صنعت نفت همواره نشان داده اند که در خط اول اقتصادی کشور قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو تهران و تسلیت به مردم ایران گفت: آتش نشانان ما ثابت کردند ایثارگرانی بی ادعا هستند و مشاهده کردیم که چگونه برای نجات دیگر انسان‌ها به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به آیاتی از قرآن مجید تصریح کرد: در قرآن نیز سفارش و تاکید شده است که هیچ گاه غافل نشویم و باید گفت انسان باید از چنین حوادثی عبرت بگیرد.

گفتنی است آیین بزرگداشت درگذشتگان حادثه کارخانه بهره برداری نرگسی گچساران زنده یاد مرحوم موسی شریفات، بهلول زبیدی و مهدی شریفی از نیروهای شرکت توربین جنوب و آتش نشانان حادثه پلاسکو تهران با حضور مدیران عامل شرکت توربین جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و کارکنان نفت گچساران با قرائت زیارت عاشورا و مداحی در نمازخانه اداره مرکزی نفت گچساران برگزار شد.

گفتنی است  ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه ۲۹ دی در اثر حادثه ای در محدوده عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۵ نفر از نیروهای شرکت پیمانکار عملیات اورهال مخزن دچار گازگرفتگی شدند که متاسفانه ۳ نفر از این افراد در حین انتقال به بیمارستان فوت کردند.

 

       

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها