نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. آذر 1393 - 11:19
رادیو فردا سیب های صادراتی ایران را عامل گسترش بیماری سرطان دانست !

به  گزارش آفتاب جنوب، رادیو فردا بدون اشاره به فعالیت های نهادهای رسمی آمریکا در جهت ساخت ویروس کشنده ابولا، سیب های صادراتی ایران را سرطان زا و عاملی در جهت گسترش این بیماری دانست.

رسانه فارسی زبان دولت آمریکا در ادامه رونمایی هایش از بهانه هایی عجیب برای پیگیری اهداف ضد ایرانی اش، به سراغ سیب ایرانی رفته و ضمن ابراز نگرانی های خاص خودش برای وضعیت گسترش بیماری سرطان در بین مردم، سیب های تولیدی کشورمان که اکثرا صادراتی نیز هستند را سرطان زا و عاملی در جهت گسترش این بیماری دانست.

رادیو فردا با اعلام اینکه "برخی رسانه ‌ها در ایران خبر داده ‌اند که بخشی از سیب ‌های موجود در بازار ایران آلوده به موادی غیر خوراکی و "سرطان‌" زاست.." می آورد: "مدتی است سیب‌ هایی وارد بازار شده که دارای لعابی چرکین هستند که این لعاب‌ ها همان واکس‌ های شیمیایی هستند که برای نگهداری از رنگ و پوست میوه و به ویژه سیب درختی استفاده می‌ شوند ... از دیگر سو، در شبکه‌ های اجتماعی نیز برخی کاربران نسبت به وجود چنین موردی در بین میوه ‌ها، هشدار داده ‌اند و همدیگر را از خطر روی مواد خوراکی آگاه می‌ کنند!! "

این رسانه آمریکایی در ادامه نیز با ادامه دادن ارائه لایل خود برای سمی بودن سیب های ایرانی، از عدم مقابله ی جدی حکومت با این مشکل خبر داده و تلاش نمود تا در ذهن مخاطبان خود، حکومت و دولت کشورمان را بی تفاوت نسبت به سلامت مردم نشان دهد؛ رادیو فردا در این خصوص عنوان می کند: "موضوع سیب ‌های آغشته، تاکنون با واکنش چندان روشن نهادها و سازمان ‌های مسئول در حوزه صنایع قضائی همراه نبوده است"!

در مرحله نخست باید به نگارنده این گزارش در رادیو فردا توصیه کرد که در سوءاستفاده از بهانه های رسیده به دستشان کمی با ملاحظه ی بیشتر عمل کنند که هول و هیجان زیادشان در فعالیت علیه کشورمان و خوش خدمتی برای اربابانشان باعث نشود غلط املایی به این واضحی را متوجه نشده و بجای "صنایع غذایی"، از "صنایع قضائی" استفاده کنند.

نکته جالب این جاست که این رسانه آمریکایی در تمامی بخش های گزارش خود از پرداختن جدی رسانه های مختلف مکتوب و اینترنتی داخلی کشورمان به این موضوع و حتی واکنش شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به آن خبر داده و از مطالب آن ها استفاده کرده است، که این خود گویای این واقعیت است که به اندازه کافی در داخل کشور نگرانی در خصوص سلامت مردم و هر عملی که ضد آن باشد وجود دارد و نیازی به دلسوزی امثال رادیو فردا نیست.

از همه ی این ها گذشته، چطور رادیو فردا با این همه نگرانی اش در خصوص سلامت مردم و اهمیتی که این بحث برایش دارد، تا کنون چشمان خود را بر روی فعالیت های نهادهای رسمی و دولتی ایالات متحده آمریکا در جهت ساخت ویروس های کشنده و گسترش آن در بین مردم بی دفاعی که اکثرا آفریقایی هستند، بسته است و حتی اندکی در این خصوص نگرانی به خود راه نمی دهد.

از موارد و نمونه های بسیاری که بر اساس اسناد موجود، آمریکا در بیماری مردم جهان و مرگ آن ها بر اثر بیماری های عجیب دست سازشان نقش داشته است، عبور می کنیم و تنها برای نمونه به ویروسی به نام ابولا می پردازیم که با گرفتن جان بیش از هفت هزار نفر در آفریقا، خود را به عنوان خطرناک ترین ویروس جهان مطرح نموده است.

درحالی این ویروس بدون وقفه کار خود را در گرفتن جان مردم سیاه پوست این قاره، به ویژه مسلمانان ساکن آفریقا به خوبی ایفا می کند و رادیو فردا، اربابان خود را نگران این وضع و علاقه مند به مقابله با آن معرفی می کند که نه تنها آمریکایی ها نیز به این بهانه از این مردم بی دفاع این منطقه به عنوان وسیله ای برای آزمایش واکسن ها و داروهایی که هیچ اثباتی بر آثارشان وجود ندارد، استفاده کرده و به علاوه، با دلیل ظاهری مقابله با ابولا، بیش از چهار هزار نیروی نظامی خود را به غرب آفریقا منتقل کرده و قدرت نظامی خود در این منطقه را افزایش می دهد که اسناد به دست آمده نشان می دهد، این ویروس کشنده نیز که بلای جان مردم این بخش از کره ی خاکی شده است، همانند دیگر موارد مشابه پیشین، ساخته ی دست ایالات متحده است.

آمریکایی ها با همراهی آفریقای جنوبی در دوره حکمرانی آپارتاید در سال ۱۹۷۵ میلادی و در عملیاتی محرمانه در کشور زئیر (جمهوری دموکراتیک کنگو) و با هدف کاهش جمعیت سیاه پوستان قاره آفریقا، ویروس ابولا را ساخته و به مردم منتقل نموده اند

با این وجود، رادیو فردا بد نیست کمی هم از نگرانی های بی پایانش را به این سمت انتقال داده و واقعیت هایی تلخ از نقش پر رنگ اربابانش در بیماری مردم در سراسر جهان را مطرح کند.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

سلامتی را باید دریافت

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها