نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. تير 1401 - 21:23
امروزه در جامعه ی ما مهمترین اصل ، ولایت پذیری ست و این موضوع مهم تعالی دهنده ی جامعه ی اسلامی و مسلمین به سمت کرامت و هدایت الهی ست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد علی نژاد، فعال فرهنگی گچساران در یادداشتی درباره جایگاه غدیر در امت اسلامی نوشت:ببینید ما نباید همیشه از تاریخ به عنوان آنچه که گذشته و تمام شده یاد کنیم بلکه تاریخ برای آینده ی ما یک گنجینه ی عبرت آموزی و یک نقشه ی راه است. در سال دهم هجری که مولایمان رسول الله تاریخ غدیر خم را رقم زدند ، فی الواقع نقشه ی راهی برای مردم آن زمان و ما ارادتمندانشان در این بخش از تاریخ ترسیم نمودند که هنوز پویا و فعال هست.

 

ببینید زمانی حجاج در حجه الوداع به قربانی و عبادت پرداختند، خدای متعال پس از آن در محل غدیر خم آیه ی الیوم اکملت لکم دینکم را نازل فرمود . برداشت من این است که عبادت خداوند هم برای رسیدن به ولایت او و قرار گرفتن در طول این ولایت است و این معنا بسیار مهم است.آیه‌ی سوم سوره‌ی «مائده» صریحاً بر موضوع ولایت به‌ عنوان یک موضوع مهم و کلیدی تأکید شده است:اَلیَومَ یئِس اَلَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فلاتَخشَوهُم واخشَونِ اَلیَومَ اَکمَلتَ لَکُم دینَکُم و اَتمَمتُ عَلَیکُم نِعمَتی و رَضیتُ لَکُم الاِسلامِ دینا...؛ امروز کافران از دین شما مأیوس شدند پس از آنان نترسید و از من بترسید، امروز دینتان را برای شما کامل کردم و نعمت خود را برای شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان دین برایتان پسندیدم.

 

در دهه ی ولایت نقش اهل‌ بیت در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام بازگو می‌شود.همه ی مناسبت‌های دینی و مذهبی فرصت مناسبی برای رونمایی ارزش‌های دینی در جامعه است  که دهه امامت و ولایت جریانی الهی است که با عید قربان به‌عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلی گاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد .

 

موکدا خداوند در سوره ی مائده به پیامبر اکرم میفرماید که اگر این کار را انجام ندهی و جانشین خود را تعیین نکنی در واقع رسالت بیست و سه ساله ی خود را کامل نکرده ای  و همه ی این آیات فقط برای تاکید بر امر مهم ولایت است.

 

اهمیت ولایت و ولایتپذیری حتی در وصیتنامه ی شهدا هم موکدا آمده . همه ی شهدای ما بر این امر مهم تاکید داشتند چرا که بحث ولایت پذیری در واقع رسیدن به اصل است. صد و بیست و چهار هزار پیامبر و چهارده معصوم از طرف خداوند برای هدایت مردم فرستاده شدند و من معتقدم که همه ی این فرستادگان یک آیین و روش الهی داشتند و در واقع می توان گفت که نمی شود اهل بیت را جدا از هم دانست بلکه همه ی معصومان یک روح وجودی و واحد الهی در چند کالبد بودند. من معتقدم که پذیرش ولایت امام علی علیه السلام در واقع ادامه دادن راه نبوت حضرت محمد صلوات الله علیه است و هدف نبوت پیامبر هم رسیدن به کمال دین داری و پذیرش ولایت الهیست که ولایت ائمه در طول آن قرار دارد و در حال حاضر آخرین ذخیره ی الهی حضرت مهدی ارواحنا فداه صاحب اصلی این ولایت است.

 

ما برای رسیدن به جامعه ی آرمانی و هدفی ظهور و حکومت واحد مهدی موعود به اطاعت پذیری کامل از ولایت و رهروی از صاحبان امر در هر زمان نیازمندیم. در دین اسلام پنج محور اساسی وجود دارد که در میان آنها بحث ولایت گسترده ترین و مهمترین محور است زیرا کسی که اهمیت ولایت را بداند در واقع توحید الهی و نبوت پیامبر خداوند که برای زنده نگه داشتن یاد معاد و عدل الهی و انذار بندگان خداوند آمدند را پذیرفته است.

 

پس ببینید چقدر مسئله ی ولایت مهم است و حقیقتا روح توحید در معنای حقیقی کلمه است. در جامعه ی اسلامی ما نیاز به یک امام و رهبر الهی برای هدایت امت اسلام به سمت قله های رفیع عزت و دینداری هستیم که در زمان غیبت این وظیفه از طرف خداوند و امام زمان روحنا فداه به ولی امر مسلمین واگذار شده است. به همین خاطر است که دشمنان اسلام از جامعه ای که به رهبری امام امت هدایت می شود میترسند همانطور که در زمان اهل بیت هم با آنان دشمنی و عناد نمودند و تا الان هم ادامه دارد و کینه های خود را در قالب جنگ و تحریم و ... بر بدنه ی جامعه ی اسلامی وارد میکنند.

 

امروزه در جامعه ی ما مهمترین اصل ، ولایت پذیری ست و این موضوع مهم تعالی دهنده ی جامعه ی اسلامی و مسلمین به سمت کرامت و هدایت الهی ست.ما برای حفظ جامعه ی اسلامی به وحدت حول محول ولایت نیازمندیم. ببینید رهبر عزیز ما آقای خامنه ای دام ظله العالی بار ها بر وحدت شیعه و سنی تاکید کرده و این همان موضوعیست که اهل بیت برای آن مبعوث شدند . وحدت مسلمانان چیزیست که دشمن شکن است و هراس دشمنان در طول تاریخ بوده است.

 

در طول تاریخ هر کجا که مسلمانان در کنار همدیگر بودند و حب نفس و تفرقه ای وجود نداشت ، پیروز میادین جنگ سخت و نرم بودند و هر کجا که گرایش به تفرقه ایجاد شد با شکست روبرو شدند.یک مثال از عدم اتحاد و عدم پیروی از رهبر امت در جنگ احد هست که توسط عده ای از مسلمانان  آن زمان صورت گرفت را بیان میکنیم.

 

در غزوه احد پیامبر(ص) عده‌ای تیرانداز به فرماندهی عبدالله بن جبیر بر کوه عینین که سمت چپ کوه احد بود گماشت. در ابتدای نبرد مسلمانان پیروز شدند؛ ولی تیراندازان به طمع غنیمت، جایگاه خود را ترک کردند و با حمله مشرکان از این سمت مسلمانان شکست خوردند. ببینید حتی مسلمانان هم هرگاه بر طبل حرص و تفرقه بکوبند،مقهور دشمن خواهند شد.

 

پس ما در جامعه ی اسلامی برای رسیدند به پیروزی در برابر کفار و دشمنان خارجی و داخلی باید ابتدا پیرو رسالت ابراهیم در قربانگاه که اوج طاعت و ولایتپذیری الهی است باشیم و سپس پیرو مکتب غدیر که کامل کننده ی ولایت همه ی اهل بیت و پیامبران الهی و در کلام آخر کامل کننده ی دین اسلام میباشد باشیم.

 

ما مسلمانان با اتحاد حول محور ولایت  قدرتی شکست ناپذیر خواهیم داشت، همان قدرتی که چهل و سه سال است انقلاب اسلامی ما را با عزت و افتخار بر دشمنانش پیروز کرده و رو به جلو می برد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها