نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. آذر 1399 - 14:11
فرماندار اسبق گچساران:هیچکدام از مردم شریف گچساران و باشت که به کاندیدای مورد علاقه شان رای داده اند در چهارچوب تقسیمات سیاسی تفرقه افکنانه نمی گنجند و کسی حق ندارد با بکارگیری این الفاظ آنها را متهم به معانی ساختگی اصلاحات و اصول گرا کرده و نیز بخواهد آنها را متهم و تحقیر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید اکبرعلیزاده،فرماندار اسبق گچساران در مطلبی در خصوص ضرورت اجتناب از جناح بندی های سیاسی تفرقه افکنانه در این شهرستان نوشت:به پیشگاه شهیدان زنده و والامقام سلام و درود می فرستیم و خدمت دوستان عزیز سلام و عرض ارادت دارم.

با توجه به مسائلی که در فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی، در محاورات و گفتگوهای مختلف رد و بدل می شود که براساس این جبهه بندی های سیاسی، جامعه اسلامی را به دو گروه اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم نموده اند و هر فرد را به یکی از این دو عنوان نسبت می دهند تا او را گاهی بزرگ و گاهی حقیر جلوه دهند .

بنابراین الزام دیدم با استناد به سخنان مقام معظم رهبری که واجب الاجرا و ختم کلام خواهد بود، در نسبت دادن این دو اصطلاح به برادران و خواهران متعهد خود در این منطقه جدا خودداری نمایند.

رهبرمعظم انقلاب می فرمایند که بنده دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم؛ من این تقسیم‌بندی را غلط می‌دانم. نقطه‌ی مقابل اصولگرا، اصلاح‌طلب نیست؛ نقطه مقابل اصلاح‌طلب، اصولگرا نیست. نقطه‌ی مقابل اصولگرا، آدم بی‌اصول و لاابالی است؛ آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست؛ آدم هرهری مذهب است... .

نقطه مقابل اصلاح طلبی ، افساد ، تحجر و واپسگرایی است . اصلاح طلبی یعنی اینکه در رفتار خود روزانه تجدید نظر کنیم و ببینیم که چه کاری بایست می کردیم که نکردیم و چه کاری را نباید انجام می دادیم که داده ایم .

 اصلاحات ، تغییر ، تکامل و رفع خطا لازمه حیات است."إِنْ أُرِيدُ إِلَّا الْإِصْلاحَ مَا اسْتَطَعْتُ " فلسفه کار پیامبران الهی اصلاحات بود یعنی فساد را در جامعه ازبین ببرند، رهبری می فرمایند این معنای واقعی اصلاح است. این دام دشمن است که جامعه را به دو دسته مقابل هم به جنگ و جدال وادارکنند و موجب جدایی و دشمنی و خصومت شوند.

هر فردی که عدالتخواه و عدالت گستر و فساد ستیز ، ساده زیست ، مردم گرا ، متواضع ، خردگرا ، با تدبیر و حکمت در تصمیم گیری و عمل باشد و با اهتمام به علم و پیشرفت های علمی و سعه صدر مسئولیت پذیر و پاسخگوی خداوند و مردم باشد و هر انسان عاقلی که از هواهای نفسانی شخصی و گروهی اجتناب کند و با تلاش بی وقفه ، نظارت ، شجاعت و قاطعیت در قول و عمل زمینه رشد ملی ، بشری و انسانی را فراهم نماید ، اصلاح طلب اصولگرا و اصولگرای اصلاح طلب است.

هیچکدام از توده های مردم خصوصا مردم شریف این خطه که به کاندیدای مورد علاقه اش رای داده اند در چهارچوب این تقسیمات سیاسی تفرقه افکنانه نمی گنجند و کسی حق ندارد با بکارگیری این الفاظ آنها را متهم به معانی ساختگی اصلاحات و اصول گرا کرده و بخواهد آنها را متهم و تحقیر کرده و از خود براند.

هر فردی که به مبانی انقلاب اسلامی علاقه مند و پایبند باشد، حلقه ای از زنجیر مستحکم امت اسلامی و پشتوانه  واقعی و حقیقی این انقلاب و نظام است و در مسیر انقلاب اسلامی ، از ما و با ماست.

به فرموده رهبر انقلاب ، اگر انقلاب مبارزه لازم داشت تا به پیروزی برسد امروز هم مبارزه لازم است تا بتوانیم هنجارهای انقلاب را تثبیت کرده و به نتیجه برسانیم، اگر می خواهیم در میدان علم ، سیاست و اقتصاد پیش برویم به حضور آحاد مردم شریف و انقلابی در صحنه و میدان عمل نیازمندیم و با وجود اختلاف نظرها در مسائل فرعی در جهت اصلی که جهت نظام و جهت انقلاب است، همسو و همراه هستیم.

مارا به گرد کعبه ، طوافی ست مشترک یعنی قرار و مقصد این‌ کاروان یکی ست .

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها