نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. شهريور 1399 - 12:55
حماسه حسینی الگو و دستورالعمل هر جهادگر دینی با ظلم و ستم و استقرار عدالت و اصلاح پیرایه ها بر مفاهیم دینی است و چراغ فروزان حرکت در صراط مستقیم و یافتن مسیر رهایی و عدم سازش با مظاهر کفر و الحاد و اسلام آمریکایی است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی فعال فرهنگی و سیاسی گچساران در مطلبی در خصوص حماسه حسینی نوشت:ایام عزای حسینی و برگی از تاریخ اسلام در واقعه معروف به کربلاست .شناخت این واقعه و علل و عوامل وقوع و درسها و عبرتهای آن حادثه برای همه افراد در هر زمان و هر مکان یک ضرورت است.

اینکه حرکت ماندگار امام حسین علیه السلام را نهضت بدانیم یا قیام ،اعتراض بدانیم یا انقلاب،اصلاح بدانیم یا شورش و ...لازمه اش درک صحیح این واقعه است که حسب نقل تاریخ فقط یک نیمروز یعنی صبح تا ظهر دهمین روز سال ۶۱ یا ۶۳ هجری حادثه گردیده اما چرا ؟ چطور ؟ چگونه ؟ به چه منظور ۱۴۰۰ سال همچنان توفنده ، سرزنده ،تحول آفرین ،حرکت زا و تاثیرگذار هم باقیمانده و هم الگو و نمونه و سرآمد قرار گرفته است .

به عنوان یک معلم و در سطح یک دانشجوی تاریخ به همکاران بصیر و آگاه فرهنگی ام و جوانان انقلابی و اهل مطالعه و طلاب فهیم برادرانه توصیه دارم از فرصت ایام محرم سه جلد کتاب حماسه حسینی از استاد شهید مطهری را با دقت و ظرافت مطالعه نمایند و اگر این فرصت را ندارند حداقل فصل اول ،دوم و سوم از جلد یک را ، شاید بپرسید چرا ؟.

زیرا در این سه فصل که در حد ۱۴۰ صفحه می‌باشد شهید مطهری یک افق و دوراندیشی و خطر و آسیب به جریان امام حسین علیه السلام و عاشورا را با استدلال و توانایی و جسارت خاص بیان می دارد که کار هر کسی نمی باشد .

 در طول حیاتم تنها کتابی را که بیش از پنج مرتبه خوانده ام و با هر خواندن نگرش و رهنمود جدیدی هم یافته ام اما این سه فصل را بارها و در هر محرم خود را موظف به رجوع و مطالعه نموده ام ،چون :

خطرات ،تحریفات ،تغییرات و حیله گری های دشمنان و نادانان و ناآگاهان شمشیر زهرآلودی هستند که می‌توانند زلالی ،زیبایی ،روح جهادی ،محتوای انقلابی ، شعور و معرفت و مفهوم عقلانی و تحول گرایانه را تبدیل به مناسک شکلی و دوری از شعور و غرق در شور و صرف گریه و سیاهپوستی نماید و چنین مسیر سازنده و سرمشق مبارزه طلبی با فساد و انحراف و نفاق دینی را تبدیل به یک مراسم عزاداری نماید .

حماسه حسینی الگو و دستورالعمل هر جهادگر دینی با ظلم و ستم و استقرار عدالت و اصلاح پیرایه ها بر مفاهیم دینی است و چراغ فروزان حرکت در صراط مستقیم و یافتن  مسیر رهایی و عدم سازش با مظاهر کفر و الحاد و اسلام آمریکایی است .

در محرم ،محرم و عاشورا را بشناسیم و کتاب حماسه حسینی ابزار این اقدام اساسی است .

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها