نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مرداد 1399 - 17:21
مسئول موکب طریق الکربلا گچساران گفت:موکب های حسینی پیش مردم آبرو گذاشته اند،هرچند امسال نوع ارادت به ارباب شان متفاوت خواهد بود و صندوقی را که در سنوات قبل در کنار موکب برای تامین مخارج می گذاشتند، امسال نیز برای کمک به نیازمندان پیش بینی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد رمضانی ،مسئول موکب طریق الکربلا گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در ادامه کمک های مومنانه گفت: امام علي‏ عليه السلام  می فرمایند"خوشا به حال آن كه به بندگان خدا نيكي كند و براي آخرت خود زاد و توشه برگيرد".

وی افزود:بنابراین در دهه پایانی ذیحجه عاشقان مولا هر چه توانستند در ادامه کمک های مومنانه،  دست نوازش بر سر یتیمان و دست کمک در دست نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا گذاشتند.

مسئول موکب طریق الکربلا گچساران اظهارکرد:در بحث کمک های مومنانه از همان ابتدای امر هیئت ها ، موکب ها و گروه جهادی دست در دست هم  و پای در میدان عمل گذاشتند و با اشاره رهبرشان ادای تکلیف کردند.

رمضانی در ادامه تصریح کرد: هر چند کمک رسانی به نیازمندان که از دستان پرمهرخیرین شهرستان نیزصورت گرفت ، موجبات خوشحالی بسیاری از پدران و نان آوران خانوارها را رقم زد.

وی تصریح کرد: در حالی ویروس کرونا جهان را فرا گرفت که  شغل های بسیاری را تهدید و سفره های بسیاری از نیازمندان در کشورمان را نیزخالی تر کرد؛اما دو فرهنگ متفاوت در جهان در مقابل این تنگنا ها وجود داشته و دارد.

مسئول موکب طریق الکربلا گچساران افزود:یکی در غرب به ظاهر توسعه یافته اما به نوعی فاقد اخلاق، که هر فرد سعی می کرد با هجوم به فروشگاه های مواد غذایی  تنها خود را سیر و نجات دهد.

رمضانی ادامه داد:اما در این سوی دنیا در کشورمان و جدای از برخی مشکلات،فرهنگ دیگری از همدلی و نوع دوستی رقم خورد که الگویی برای کشورهای جهان شد ، همان فرهنگ غنی اسلامی بالاخص شیعی ، که مردم از پیشوایان و معارف دینی خود آموخته اند تا در غم و شادی و نداری شریک هم باشند و نسبت به همنوعان همچنان احساس مسئولیت کنند.

وی در ادامه گفت:امسال نیز به جهت شیوع بیماری کرونا از همان ابتدا خادمین ابا عبدالله الحسین علیه السلام در هیات رزمندگان اسلام و موکب طریق الکربلا در کنار نیازمندان شهرستان ، علی گونه شبانه نقش آفرینی کردند وبه اذن رهبر و مولایشان دو مرحله رزمایش کمک به نیازمندان را در ماه مبارک رمضان رقم زدند و در اعیاد مبارک قربان و غدیر ،بازهم خوب و خوش درخشیدند.

مسئول موکب طریق الکربلا گچساران اظهارکرد:جدای از این موارد هیات رزمندگان اسلام و موکب طریق الکربلا گچساران مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه را زیر بیرق امام حسین علیه السلام به یاد و نام شهدای کربلا و شهدای مدافع سلامت در آغاز محرم یقیناً شروع خواهند کرد، آنهم با اعتمادی که مردم از سیاه پوشان و عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام  دارند .

رمضانی گفت:بنابراین موکب های اربعین حسینی پیش مردم آبرو گذاشته اند،هرچند امسال نوع ارادت به ارباب شان متفاوت خواهد بود و صندوقی را که در سنوات قبل در کنار موکب و هیات و برای تامین مخارج  می گذاشتند، امسال نیز برای کمک به نیازمندان پیش بینی می کنند.

وی افزود:اگر چه هیئت تراز انقلاب اسلامی و به امر ولی امر مسلمین تابع تصمیم ستاد کروناست و اصول و پروتکل های بهداشتی نیز سر لوحه کار هیئت ها قرار خواهد گرفت.

رمضانی درپایان اظهارکرد:به یقین طبق برنامه ابلاغی ستاد کرونا و ضوابط مندرج در این دستورالعمل ، عَلَم و بیرق امام حسین علیه السلام در محلات برپا شده و علاوه بر تعظیم شعائر دینی و عاشورایی برای تبلیغ ، توصیه و تذکرات بهداشتی برای حفظ سلامتی جامعه نیز اجرا خواهند شد،از طرفی هیئات عزاداری و موکب های گچساران برای کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از کرونا و نیازمندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها