نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. خرداد 1398 - 16:48
روزها مانور می دهند که قرار است یکی از فرزندان ایل قشقایی بر کرسی استانداری بنشیند و بعد از مدتی سر گرم شدن فرزندان قشقایی، مشخص می شود که این هم فقط یک بازی رسانه ای از طرف اصحاب قدرت بوده است و عملی نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ارسالی مخاطب_روزگاری نه چندان دور، ایل قشقایی یکی از پر نفوذ ترین و شاید به جرات بتوان گفت قویترین ایل در سیاست داخلی ایران بود،دورانی که ایل قشقایی به رهبری صولت الدوله به نبرد با انگلیسی های متجاوز به خاک ایران می پرداخت و یا به حمایت از مشروطه خواهان بلند می شدو یا با یک دستور از راه دور فرزندش خسروخان قشقایی، وزرای کابینه جا به جا می شدند،این مختصر را گفتم تا متوجه اقتدار ایل قشقایی در طول تاریخ شوید.

امروز، اما ایل قشقایی حتی سایه ای از آن همه اقتدار و نفوذ را ندارد و به جای تلاش برای بازگرداندن آن همه اقتدار و شکوه، توسط محدود افرادی که دوست دارند خود را بزرگ و نفر اول ایل جا بزنند، روز به روز حتی آن سایه ایل بزرگ قشقایی هم کمرنگ و کمرنگ تر می شود و کار به جایی رسیده است که افراد صاحب قدرت سعی می کنند با وعده وعید دادن به فرزندان قشقایی، آنها را سرگرم کنند و جلوی یکی شدن و بازگشت اقتدار ایل قشقایی را به هر شکل ممکن بگیرند.

جالب تر اینجاست که هیچ کدام از وعده ها هم عملی نشده و نخواهند شد.یک روز از بخشدار قشقایی می گویند و فردا روز به بهانه واهی، کنسل می شود؛ در حالی که اصلا چنین چیزی نبوده و فقط یک بازی با افکار عمومی بوده است.

روز دیگر از مدیرعاملی نفت می گویند و این هم از اول مشخص است که قرار نیست عملی شود و نمی شودو اما در جدیدترین مورد، روزها مانور می دهند که قرار است یکی از فرزندان ایل قشقایی بر کرسی استانداری بنشیند و بعد از مدتی سر گرم شدن فرزندان قشقایی، مشخص می شود که این هم فقط یک بازی رسانه ای از طرف اصحاب قدرت بوده است و عملی نمی شود.

به راستی چه زمانی قرار است ایل قشقایی به خود بیاید و بیشتر از این بازیچه اصحاب قدرت نشود؟ چه زمانی قرار است آن شکوه و عظمت به ایل قشقایی بازگردد؟،چرا بزرگان قشقایی اجازه می دهند که اصحاب قدرت، به راحتی با آبروی فرزندان ایل بازی کنند ؟.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها