نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. آذر 1397 - 11:37
نماینده دوره هشتم مجلس نوشت: چون پافشاری بر عدم گردش نخبگان و به حاشیه رفتن مسئله جانشینی آنان موجب شده که در پایان عمر مدیریتیِ نخبگان حاضر در مسند، استان از نیروهای با تجربه و کارآزموده در مدیریت های کلان محروم باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید قدرت الله حسینی پور،نماینده اسبق مردم گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی دریاداشتی نوشت:بعد از دوره نمایندگی خود به این نتیجه رسیدم که با توجه به آگاهی مردم و تحصیلات عالیه جوانان دیارم و پاسخگویی و گرفتن مطالبات آنها اینجانب نیازمند مطالعه بیشتر و تجهیز به علم روز می باشم.

 به همین خاطر بعد از سالها مطالعه و تجربه اجرایی متوجه این امر شدم که از مهمترین موانع اصلی توسعه و همچنین فساد در استان، عدم گردش نخبگان واقعی است.

 آیا تا به حال به این فکر کردید که چرا از مجموع هفت رئیس جمهور کشور، دو نفر از آنان اهل خطه سمنان بوده است؟ چرا گردش نخبگان و استفاده از جوانان در استان کهگیلویه و بویراحمد سخت تر از دیگر استانهاست؟ به نظر می رسد جواب این سوالها را در نظریه گردش نخبگان “ویلفرد پارتو” می توان جستجو کرد.

 پارتو کوشیده است نظریه گردش نخبگان را در پیوند با پدیده های قدرت، دگرگونی و انقلاب تبیین کند. ایشان در بحث قدرت سیاسی بر این مهم تاکید دارد که اگر افراد عملگرا، هوشیار و مدبر وارد سیاست شوند، با ورود به حوزه اقتصاد مرد ریسک و خطر هستند. اگر اشخاص دیگری در پی دلبستگی خود به خانواده، قبیله، شهر و ملت شان احساس وفاداری می کنند. این افراد دارای شور مذهبی هستند.

 پس شیوه برخورد با جوانان در پست های مدیریتی و استمرار سیاست چرخش (نه گردش) نخبگان بیانگر این واقعیت است راهی که در چهار دهه گذشته برای ذخیره سازی مدیریت های استان در دستور کار قرار گرفته، کاستی های فراوانی دارد. و این یک واقعیت علمی و عملی ملموس است که الان در دهه چهارم انقلاب قرار داریم و نمی توان همانند دهه اول، احساسی و هیجانی تصمیم گرفت.

 چون پافشاری بر عدم گردش نخبگان و به حاشیه رفتن مسئله جانشینی آنان موجب شده که در پایان عمر مدیریتیِ نخبگان حاضر در مسند، استان از نیروهای با تجربه و کارآزموده در مدیریت های کلان محروم باشد. البته افراد و جناح های سیاسی استان هر کدام دانسته یا نداسته در این کاستی و محرومیت ها به نوعی نقش داشتند که اینجانب از این موضوع مستثنی نیستم و هرگز هم کتمان نمی کنم.

به هر حال مدیریت امروز استان نسبت به هر زمان دیگر خود نیازمند به عقلانیت جمعی و جوانگرایی است. و این همانند برادران بختیاری و لرستانی، ضمن حفظ اصول، مستلزم اتحاد و کنار گذاشتن دعواهای حیدری و نعمتی و همچنین تعامل نهادهای مختلف و گروه های سیاسی در استان است.

یا به قول محلی های خودمان:بِهلِیت چالی حُونی بَوا پُر وَ تَش بُو    دِلش ایخا و هر تَشی بُو

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

حیدر و نعمت یا بهتر گفته می شود شیخ حیدر(خواهرزاده پادشاه سلسله آق قویونلو) و شاه نعمت الله ولی ... این ضرب المثل صرفا در مواقع بروز اختلاف و افتراق در میان قبا یل و طوایف به کار نمی رود بلکه در عهد واعصار گذشته هنگامی که قدرت و نفوذ قبایل مختلفه فزوتی میگرفت ودستگاه مرکزی یا احکام ولایت راجرات ونوانایی سرکوبی آنها درخفا دست به تحریک و ایجاد اختلاف می زدند وبا اتخاذ شیوه حیدری ونعمتی قبایل وطوایف زورمند را به جان یکدیگر می انداختند وبا تضعیف آنها به حکومت خویش ادامه میدهند.
واقعا نظریه پاره تورا متوجه نشده ای شما را ارجاع میدهم به کتاب مراحل اساسی اندیشه در جامعه شناسی نوشته ریمون آرون ترجمه باقر پرهام
من حاضرم دروغ قدرت حسینی رو ثابت کنم.با دلیل

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها