نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. شهريور 1395 - 11:16
بجای نامه پرانی های سیاسی بدون پشتوانه و توجیه نمودن و قهر کردن، باید بدنبال احقاق حقوق مردم بود. نباید برای بی گناه جلوه دادن خود با قهر کردن، فرصت های پیش روی مردم مظلوم وهمیشه سرافراز کهگیلویه و بویراحمد را سوخت وباید شجاعانه بگویند اشتباه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید مصیب افتخاری -در آبانماه سال گذشته بسیاری افتخارشان این بود که شهرستان گچساران دفتر کار دوم برخی از وزراء شده است و در مدت کمتر از شش ماه چند وزیر به این شهرستان سفر داشته اند که مهمترین آنها سفر وزیر ارتباطات و وزیر کاربه این شهرستان بوده است.

البته ناگفته پیدا بود که این آمد و شدها تنها جنبه تبلیغاتی داشته و بجز صرف هزینه از بیت المال، عاید دیگری برای این استان نخواهد داشت.

در همان ایام مطلبی تحت عنوان مواظب باشید با کلنگ زنی وزرا ما را غرق نکنید، توسط بنده نگاشته شد که اکنون به اقتضای زمان مجدد به گوشه ای از آن اشاره می نمایم.

زمانی به کلماتی چون درد ، نان ، گرگ ، دزد در متنی نگاه می کنیم و می خوانیم شاید کمتر توجه کرده ایم که این کلمات را از هر طرف بخوانی باز هم همان معنی را دارند. درد نان را درد گرگ های در کمین را و درد دزد داشته ها را چگونه می توان مرهم بود.

امروز درد بسیاری از مردم درد نان شده است و آنان که از نان بی نیازند درد نام دارند .با خود در کوچه پس کوچه های رادک ، لبنان و سادات سیری می کنم و می گویم: خداوندا درد نام را درمان کن تا شاید درد نان درمان شود .

بر هیچکس پوشیده نیست محرومیت ، بدبختی ، نداری ، بی کسی و ناتوانی بسیاری از مردم این استان را که کمتر کسی به آنها توجه می نماید، دردی که بسیاری را زمین گیر کرده و عده ای تنها بدنبال تغییر کلمه محرومیت هستند نه مبنای محرومیت .

متاسفانه وقتی حق کسی را آنقدر ندهند و بعد از کلی منت کشی و دربه دری گوشه ای از آن را از روی صدقه سری جلویش پرت کنند چنان خوشحال می شود که گویی در حقش لطف شده است. کهگیلویه و بویراحمد آن ثروتمندی است که به گرسنه خوابیدن و گدا زندگی کردن عادت کرده است و این موضوع برایش باور شده و وظیفه ما امروز این است که سعی و تلاش خود را در جهت شکستن این باور غلط و حق خواهی مدیریتی که بتواند ما را به جایگاه واقعی مان برساند باشیم .

شهرستان غنی اما فقیر گچساران فرزند شجاع و غیرتمند کهگیلویه و بویراحمد بدلیل ضعف مدیریت از دیر باز از حق خود محروم بوده است و برای بهتر شدن اوضاع و احوال کمتر کسی به فکر می افتدو اکنون کار بجایی رسیده که در کمتر از دوماه چند وزیر به این شهرستان مظلوم سرازیر شده، بدون کوچکترین دستاوردی؛ که رفاه و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورد. بیشتر طرح ها و برنامه ها آنچنان دورند که ذهن را خسته می کند.

برخی ها فکر می کنند مشکل مردم وای فای(Wi-Fi) مجانی در پارک هاست که وزیری را بکشانند و بیاورند تا فرجی بحالشان شود. غافل از قطعی مکرر خطوط ارتباطی. ما نمی خواهیم کره جنوبی باشیم ما می خواهیم گچساران خودمان باشیم و حق خودمان را بدهید.

حرف زدن کار سختی نیست فرقی نمی کند که وزیر ترکی، فارسی یا لری بگوید، این وزیر در طی این چند سال کجا بود که حال کارگران درمانده را درک نکرده و امروز یادش آمده شهرستان گچساران پلی کلینیک تخصصی می خواهد. ترسمان این است این وزرا اینقدر بیایند و کلنگ بزند که کشتی ما سوراخ شود و ما غرق توهمات دور از ذهن شویم.

ضعف مدیریتی حاکم بر شهرستان می تواند بدلیل باند بازی و قوم گرایی باشد که در هر برهه بسیاری از فرزندانمان را از حق تصمیم گیری و خدمت به دیار محروم می کند.البته اگر این سخن را در هر مقطعی بیان کنیم عده ای مخالف هستند و آن عده کسانی جز منفعت طلبان نخواهند بود.گچساران را کمی دریابید که بیکاری سخت گریبان گیرش است .

متن فوق که در آن زمان منتشر شد،عده ای را مکدر خاطر نمود و در آن زمان برای ما هویدا بود که این قبیل برنامه ها بیش از اینکه برای توسعه و رفع محرومیت باشد بیشتر یک شو تبلیغاتی بود و اکنون بعد از گذشت نزدیک به یک سال و مطالبات عمومی ، منتفعین آن روز، امروز وامانده شده اند و بدنبال فرا فکنی هستند.

بنظر می رسد بجای نامه پرانی های سیاسی بدون پشتوانه و توجیه نمودن و قهر کردن، باید بدنبال احقاق حقوق مردم بود. نباید برای بی گناه جلوه دادن خود با قهر کردن، فرصت های پیش روی مردم مظلوم استان همیشه سرافراز کهگیلویه و بویراحمد را سوخت وباید شجاعانه بگویند اشتباه کردند.

اگر گذشته را مروری کنیم ما آنروز فریاد سر دادیم کارگران بلاتکلیف را دریابید و بازار گرمی تبلیغاتی نکنید. همه می گفتند این حرفها سیاه نمایی ست و با ارتباطات فلانی ها تعیین تکلیف می شوید. خوشحالم اکنون به حرف دیروزمان رسیدند.

به امید روزی که مسئولین محترم استان بیش از پیش بدنبال رشد و توسعه واقعی استان باشند.امروز مردم خوب می دانند برنامه های کاغذی و جلسات بی پژوهش و شتر مرغ ها هم گره گشای معضل بیکاری جوانان نیست و بقول معروف شتر کاشتن است. کمی با تامل تر برای آینده زیبا قدم بردارید.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها