نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. فروردين 1394 - 17:48
یادداشت/
پیشرفت و عدالت درسایه همدلی و همزبانی
نویسنده: 
سامان دیهیم
مهمترین نیاز امروز جامعه وحدت، انسجام و همبستگی ملی است و این انسجام و همبستگی در گرو همدلی و همزبانی است در این صورت راه پیشرفت و عدالت هموار خواهد شد و برون رفت از مشکلات به سادگی میسرخواهدشد.

به گزارش آفتاب جنوب،سال های زیادی را با نام گذاری سپری کرده ایم که هر کدام از آن ها ویژگی های خود را داشته است، از سال پیامبر اعظم(ص) گرفته تا سالی که گذشت و با نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»به پایان رسید هر یک برای خود اهمیت بسیاری داشته اندکه باید در سال های بعد هم پیگیری شود و به فراموشی سپرده نشود.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۴ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به ملت ایران و همه ملتهایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری کردند.

امروز جمهوری اسلامی ایران در حال ایجاد یک وضعیت جدید ، یک ثبات و یک ارتقای جایگاه و موقعیت ممتاز در عرصه داخلی و خارجی است و  طبیعی است دشمنان حساسیت زیادی نسبت به این امر داشته باشند چون آنها منافع نامشروع خود را در خطر می بینند از طرفی دوستان فراوانی داریم که مایلند ملت ایران و جمهوری اسلامی وضعیت با ثباترتر، بهتر و قوی تری داشته باشد تا از آنها حمایت کند یا به آرمانهای مشترک ما علاقه مند هستند و مایلند این آرمانها و شعارها در عرصه جهانی تلألو و برجستگی بیشتری پیدا کند.

نظام اسلامی ایران سردمدار تحول و جهت گیری نوین در عرصه جهانی است و مهمترین نیاز امروز ما وحدت، انسجام و همبستگی ملی است و این انسجام و همبستگی در گرو همگرایی و هم دلی و هم زبانی است و لزوم ایفای نقش پررنگ توسط قوای سه گانه در فرایند همبستگی و انسجام ملی، بسیار مهم تلقی می شود. در این راستادولت باید بستر توسعه و بخصوص ارتقای اقتصادی را برای مردم فراهم کند، موانع و پابندهایی که پیش روی توسعه اقتصادی کشور برای مشارکت فعال مردم در عرصه تولید و سازندگی و پیشرفت وجود دارد را بر طرف نماید، دولت از طرفی باید بسترهای رشد و عوامل مثبت را فراهم کند.

 

شکل‌گیری و تقویت اعتماد متقابل بین ملت و دولت به عنوان شرط تحقق همکاری و همدلی بین ملت و دولت در کلام رهبر انقلاب وقتی محقق خواهد شدکه هم دولت، ملّت را به معنای واقعی کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمیت و توانایی‌های ملت را بدرستی بپذیرد، هم ملت به دولت که کارگزار کارهای او است به معنای حقیقی کلمه اعتماد کند.

 

 اولویت های نظام اسلامی، حرکت به سمت پیشرفت در سایه همدلی و هم زبانی دولت و ملت محقق می شود، یعنی دولت باید به توانمندی های ملت اعتماد کند و ملت نیز با همه توان خود برای پشبرد اهداف کشور به دولت کمک کند، در این صورت با تفاهم و اعتماد متقابل دولت و ملت، راه پیشرفت و عدالت هموار خواهد شد و برون رفت از مشکلات به سادگی صورت خواهد گرفت.

نامگذاري سال 94 با شعار «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» فرصتی گران بها برای مجموعه‌ قوای کشور و به خصوص دولت به عنوان سکاندار اجرايی کشور از سويی و ملت ايران به عنوان «صاحبان کشور» از سوی ديگر است تا با تقويت عنصر اعتماد متقابل بين خود و شکل‌دهی هرچه بهتر و کامل‌تر فضای همکاری و همدلی گام‌های مهم و بزرگی در مسير پيشرفت بردارند که در اين صورت کشور در مقابل توطئه‌های دشمن مصون خواهد شد.

ان شاالله به لطف خداوند و با تمسک به الطاف ائمه اطهار و فاطمه زهرا سلام الله علیهم، ملت و دولت در اجرای قانون، نظم و احترام به قانون و نظارت پذیری همدل و هم زبان شوند، سالی پر بار و همراه با موفقیت های بسیار زیادی پیش رو ملت و دولت باشد. امیدوار هستیم رابطه بین دولت و مردم در سال جاری در صمیمیی‌ترین، گرمترین و بهترنی نوع خود شکل بگیرد و این روند ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها