نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. خرداد 1399 - 14:56
با توجه به اینکه هنوز ابلاغیه نرخ جدید کرایه تاکسی در سال ۹۹ از سوی فرمانداری گچساران قطعی نشده است، رانندگان تاکسیرانی این شهر نرخ کرایه خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این روزها نیز نرخ کرایه از سوی رانندگان افزایش یافته و کرایه تاکسی های درون  شهری گچساران بدون هیچ گونه اطلاع قبلی با افزایش حدود20تا 25 درصدی مواجه بوده است به طوری که  کرایه مسیرهای 12هزار ریالی به 15 هزار ریال و کرایه مسیرهای 8 هزار ریالی به 10 هزار ریال توسط تاکسی های خطی افزایش یافته است.

افزایش 25درصدی نرخ کرایه ها

همچنین کرایه تاکسی‌های درون شهری(دربست)مسیرهای خطی 50 هزار ریالی به 60 هزار ریال افزایش پیدا کرده است، هرچند در همین چند ماه گذشته بعد از افزایش بی رویه قیمت کالاها با توجه به شیوع کرونا و افزایش نیافتن نرخ کرایه ها، نگرانی های زیادی را برای تاکسیداران، در پی داشت و برخی از آنها با توجه به شرایط پیش آمده با دلسردی به کار خود ادامه می دادند و منتظر اعلام نرخ رسمی کرایه ها از سوی متولیان امر بودند.

بنابراین با توجه به افزایش قیمت های افسارگسیخته در کالاها و سایر خدمات، هنوز هیچ گونه نرخ نامه رسمی از سوی تاکسیرانی مبنی بر افزایش نرخ کرایه در این شهرستان ابلاغ نشده است.

فریادهایی که شنیده نمی شوند

یک راننده تاکسی کهنه کار در این شهر با ابراز تاسف و گلایه مندی از وضعیت موجود ،می گوید:هنوز هیچ گونه نرخ نامه قانونی مبنی بر افزایش کرایه از سوی تاکسیرانی گچساران ابلاغ نشده است و متاسفانه شهروندان از ما تاکسیرانان برای صحت موضوع نرخ نامه جدید می خواهند.

وی می افزاید:رانندگان قشر بسیار ضعیفی هستند که فریادشان را کسی نمی شنود مگر آنها خرج و زندگی ندارند؟،یک کارگر و یا یک کارمند در هر صنفی دستمزدشان هرچند اندک هم باشد سرسال که می شود افزایش دارند، اما ما تاکسی داران با این هزینه ها و تورم سرسام آور دردمان را به چه کسی بگوییم؟.

این تاکسی ران تصریح می کند: باورکنیداگر کرایه تاکسی حتی سه برابر هم شود هزینه های یک خانواده چهار نفره را با 12ساعت کار تامین نمی کند،شما همین هزینه های جلو بندی،لاستیک،روغن و ...را حساب کنید متوجه حرف هایم خواهید شد.

شکستن کاسه کوزه ها برسر تاکسی رانان

راننده جوانی هم در ادامه می گوید:حدود 3سال است که با تاکسی امرار و معاش می کنم با وجود تورم بالا در کشورافزایش قیمت ها در بسیاری ازصنوف ، مشاغل و حتی بسیاری از کالاها به یک امر طبیعی تبدیل شده، اما متاسفانه همیشه فقط این رانندگان تاکسی هستند که دیده می شوند و مورد حمله و فشار قرار می گیرند؛به هرحال برخی از افراد تمام کاسه کوزه ها را سر ما تاکسی رانان می شکنند.

دیوار کوتاه رانندگان تاکسی

وی می افزاید:سال گذشته افزایش سه برابری بنزین را شاهد بودیم اما هیچ افزایش کرایه ای نداشتیم،حالا این همه افزایش قیمت ها در تمامی کالاهای معیشتی را می بینیم ،اما متاسفانه دیواری کوتاه تر از دیوار ما رانندگان وجود ندارد و در این آشفته بازار گرانی ها، ذهن مردم را فقط به سمت راننده های تاكسی می برند.

یکی دیگر از تاکسی رانان ادامه داد:بلاتکلیف ماندن رانندگان تاکسی از بابت اعلام نرخ های جدید و رسمی از سوی تاکسیرانی، مشکلاتی را هم برای ما رانندگان و هم شهروندان گچسارانی ایجاد می کند و معتقدم تاخیر انداختن در ابلاغ نرخ نامه بیش از این دیگر جایز نیست.

معطل تاییدیه فرماندار؟

این راننده تاکسی با اشاره به سختی  کار رانندگان به آنها حق داده و می گوید: تاکسی داران بنزین سه هزار تومانی می زنند و آیا درست است در حالی که همه کارمندان و کارگران افزایش حقوق دارند و رانندگان هم به نوعی متحمل افزایش هزینه ها شده اند، این موضوع را در درآمدشان لحاظ نکرد؟.

در ادامه نیز یکی از شهروندان مطلع درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها نیز ادامه می دهد: البته معتقدم که افزایش هر گونه نرخ کرایه تاکسی خطوط، بدون اعلام رسمی خودش نوعی بی قانونی است اما شنیده ام که مدت هاست نرخ نامه جدید به تایید شورای شهر و شهردار هم رسیده و معطل امضای جناب فرماندار مانده است.

وی می افزاید:مثال واضح این است که گویا فرماندار گچساران فقط زورش به رانندگان تاکسی می رسد و این همه افزایش بی رویه قیمت ها در سایه بی توجهی مدیرانش را نمی بیند،گرانی های گچساران داد مردم را درآورده و شخص "خوانپایه" برای تایید امضای نرخ نامه تاکسی ها، همچنان امروز و فردا می کند اما ای کاش همه چیز در این شهر به مانند افزایش نرخ کرایه ها بود.  

بدون شک رانندگان وتاکسیرانان گچساران همواره در خدمات رسانی به مردم شریف این شهرستان پیشرو بوده اند و با همت خویش به شهر و شهروندان یاری رسانده اند که امیدواریم مسئولان و مجموعه مدیریت شهری نیز به جد مراتب لازم جهت اجرای نرخ متناسب با هزینه های پیش روی این عزیزان را در دستور اول کار خویش قرار دهند..

انتهای پیام/

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها